تمیز کردن آسان سینک استیل با مواد طبیعی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با استفاده روزانه، به‌ویژه بعد از شستن ظروف چرب ممکن است سینک استیل کدر شود و کثیفی‌ها در آن جمع شوند.
Easy to clean stainless steel sink with natural materials

داشتن یک سینک استیل تمیز که از شدت تمیزی برق بزند، آرزوی همه‌ خانم‌های خانه‌دار است. به همین دلیل است که امروز در دلتا مگ تصمیم گرفته‌ایم لیستی از مواد طبیعی را در اختیارتان قرار دهیم تا در تمیز کردن سینک استیل به شما کمک کنند.

مراحل تمیز کردن سینک استیل

روش تمیز کردن سینک استیل قدم به قدم در ادامه آورده شده است.

سینک را بشویید

اولین کاری که باید برای تمیز کردن سینک انجام دهید، شستن آن با آب است. دستکش دست کنید و هر نوع کثیفی و باقی‌مانده‌ غذا که روی سینک مانده را با آب گرم تمیز کنید.

جوش‌شیرین را روی سینک بریزید

بی‌کربنات سدیم یا همان جوش‌شیرین را روی تمام سینک و حتی لوله‌های آب بریزید. جوش‌شیرین یک ترکیب عالی برای تمیز کردن سینک استیل به شمار می‌رود، چون تهاجمی است و لکه‌ها و چربی‌ها را از بین می‌برد. جالب است بدانید که جوش‌شیرین به اندازه‌ای تهاجمی نیست که استیل درخشان را خراش بیندازد.

جوش‌شیرین را روی سینک بریزید

جوش‌شیرین را روی همه جای سینک پخش کنید

از یک تکه دستمال نرم استفاده کنید. جوش‌شیرین را در گوشه‌ها و لبه‌های سینک پخش کنید. در صورت نیاز می‌توانید از یک مسواک قدیمی برای این کار استفاده کنید. حواستان باشد با استفاده از یک تکه دستمال مرطوب و نرم باید این کار را انجام دهید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آب را بجوشانید

اجازه دهید جوش‌شیرین برای چند دقیقه روی سینک استیل بماند. سپس کتری را آب کنید و آن را روی اجاق گاز قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید تا آب بجوشد؛ سپس زیر حرارت را خاموش کنید تا آب خنک شود.

روی سینک مقداری سرکه اسپری کنید

خوب می‌دانید که می‌توان برای تمیز کردن نواحی مختلف از سرکه‌ استفاده کرد. سرکه‌ سفید رقیق‌نشده را روی جوش‌شیرین موجود روی سینک اسپری کنید. سرکه یک ترکیب ضدعفونی‌کننده‌ عالی به شمار می‌رود و برای از بین بردن لکه‌های آب عالی است. اگر یخچال شما نیز نیاز به تمیز کردن دارد مطلب روش باورنکردنی برای گرفتن بوی بد یخچال! را بخوانید.

برای بار آخر سینک را آبکشی کنید

زمانی که سینک تمیز شد، آن را با آب‌جوش سرد شده آب‌کشی کنید. در صورت نیاز از آب گرم لوله کشی هم استفاده کنید. در پایان سینک را با یک تکه دستمال نرم خشک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…