خشکی پا را با این ترفندها از بین ببرید

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ترک پاشنه پا همیشه می‌تواند چیز آزاردهنده‌ای باشد. به غیر از ظاهر ناخوشایند، احساس زبری و گاهی اوقات درد و خونریزی باعث ایجاد ناراحتی ما می‌شود.
از بین بردن خشکی کف پا

پوشیدن صندل و کفش‌های جلو باز و پیاده‌روی در ساحل، کارهایی هستند که پاهای ما را در معرض گرمای زیاد و سطوح داغ قرار می‌دهند و می‌توانند منجر به خشکی پوست، بروز لکه‌های تیره و عوارض مختلفی شوند که بر ظاهر و سلامتی پاها تاثیر می‌گذارد. هرچند این مشکلات را به راحتی و با رعایت چند توصیه بهداشتی و مراقبتی می‌توان برطرف کرد. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع از بین بردن خشکی کف پا می‌پردازیم.

از بین بردن خشکی کف پا

محافظت در برابر آفتاب

هنگام استفاده از کرم ضدآفتاب برای بدن، اکثر ما پاهای خود را فراموش می‌کنیم که اشتباه بزرگی است. هنگامی که شاخص UV بالا باشد، ممکن است آفتاب‌سوختگی یا لکه‌های تیره فقط در عرض چند دقیقه روی پوستِ در معرض آفتاب، ایجاد شود.

محافظت در برابر آفتاب فقط مربوط به پوست نیست. ناخن‌ها نیز از ترکیبات پروتئینی ساخته شده‌اند که به محافظت بیشتری نیاز دارند. به همان اندازه پوست در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش آسیب‌پذیرتر است.

هنگامی که در معرض عوامل خارجی مانند آفتاب، هوای بسیار خشک، رطوبت بالا، شن یا آب‌ شور قرار می‌گیرید، پوستی که دور ناخن‌های شما را فراگرفته بیشتر مستعد خشکی می‌شود. در نهایت به ناخن‌ها و سلامت کلی پا آسیب می‌رساند.

آب‌رسانی عمیق

در تابستان به‌طور طبیعی تمایل داریم زمان بیشتری را بیرون از منزل بگذرانیم. این بدان معنا است که احتمالا از پاهای خود بیش از حد معمول استفاده خواهیم کرد. بنابراین ممکن است سریع‌تر از معمول خشک شوند. پاشنه‌های پا بیشتر وزن ما را تحمل می‌کنند، بنابراین پوست روی آن‌ها هم معمولا سریع‌تر ساییده می‌شود و از بین می‌رود.

به همین دلیل است که مرطوب کردن پاها، مخصوصا پاشنه‌های پا، باید بخش منظمی از برنامه روزانه شما باشد؛ نه کاری که فقط وقتی احساس می‌کنید خشک شده‌اند یا پینه بسته‌اند، انجام می‌دهید.

همچنین برای حفظ رطوبت کرم‌ها، ماسک‌ها و روغن‌ها، حتما آن‌ها را بلافاصله بعد از حمام استفاده کنید، چرا که پوست وقتی خیس است، مواد را به بهترین شکل جذب می‌کند.

خشکی کف پا

تا حد ممکن از راه رفتن با پای برهنه اجتناب کنید

در طول تابستان قدم زدن بدون کفش و با پای برهنه در اطراف خانه، استخر یا در شن و ماسه، جالب و مفرح به نظر می‌رسد اما این کار می‌تواند صدمات زیادی با خود به همراه داشته باشد. هنگامی که پابرهنه‌اید، پاهای شما سریع‌تر گرمای سطح را جذب می‌کنند که می‌تواند در عرض چند ثانیه به آفتاب‌سوختگی و قرمزی منجر شود.

پاها را خشک نگه دارید

پاها نقش مهمی در تنظیم دمای بدن ما دارند. به همین دلیل، تمایل به تعریق دارند و هرچند این تعریق کاملا طبیعی است اما می‌تواند مشکلات زیادی از رشد باکتری گرفته تا پینه، بوی ناخوشایند و قارچ ایجاد کند.

اگر کفش‌های بسته می‌پوشید، سعی کنید همیشه جوراب به پا داشته باشید تا مقداری از رطوبت را به خود جذب کند. اگر ترجیح می‌دهید در ماه‌های گرم جوراب را کنار بگذارید، استفاده از پودر پا می‌تواند کمک‌کننده باشد.

لایه‌برداری نکته‌ای کلیدی است

برای خلاص شدن از شر سلول‌های خشک سطحی پوست که ممکن است باعث احساس زبری و زمخت به نظر رسیدن پاها شود، هر دو هفته یک یا دو بار سطوح زبر پاهای خود را لایه‌برداری کنید.

برای لایه‌برداری پا گزینه‌های بسیار متنوعی وجود دارد. لایه‌بردارهای فیزیکی مانند انواع سنگ‌پای طبیعی و مصنوعی، گزینه‌های خوبی‌ هستند به این شرط که آن‌ها را تمیز نگه دارید.

هنگام استفاده از سوهان یا سنگ‌پا برای برداشتن پوست خشک یا پینه به یاد داشته باشید که هنگام کار روی پوست نرم، فشار کمتر و هنگام برخورد با پینه، فشار بیشتر وارد کنید تا پوست‌تان آسیب نبیند.

گزینه عالی دیگر، یک بسته لایه‌بردار است؛ ماسک‌هایی به شکل جوراب که به نرم شدن پینه‌ها کمک می‌کند تا لایه‌برداری طبیعی پوست را راحت‌تر کند. این فرایند چند روز زمان خواهد برد و اولین نشانه‌های لایه‌برداری در حدود روز سوم ظاهر می‌شود و تا ۱۰ روز ادامه خواهد یافت.

نابودی کف پا

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مجله دلتا مطلب رشد و تقویت مو با ماسک قهوه را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۳۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۶:۱۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۳۶ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۷:۳۸ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۷:۱۱ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۶:۲۱ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۱۱ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۵۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…