رپورتاژ آگهی

برای رزرو هتل در استانبول باید به چه نکاتی توجه کرد؟

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر بخواهید برای یک سفر هیجان‌انگیز به استانبول هتلی را رزرو کنید، به کدام هتل می‌روید؟ آیا می‌دانید که برای رزرو هتل در استانبول باید به چه نکاتی توجه کرد؟
نکات رزرو هتل در استانبول

هتل‌های استانبول در سراسر شهر پراکنده‌اند اما مهم‌ترین آنها در بخش‌های گردشگری شهر مستقر هستند. بخش‌هایی در استانبول که گردشگران زیادی به آن می‌روند، شهر قدیم است که تقریبا تمام جاذبه‌های تاریخی شهر در آنجا واقع شده‌اند. میدان تقسیم و خیابان منتهی به آن که خیابان معروف استقلال است نیز از جاهای بسیار پر رفت‌وآمد شهر هستند و از این رو هتل‌های زیادی در اطراف آنها وجود دارد. با مجله دلتا همراه باشید تا نکات رزرو هتل در استانبول را بشناسید.

اقامت در هتل‌های نزدیک به جاذبه‌های گردشگری

اگر برای بار اول به استانبول می‌روید، حتما می‌خواهید از جاذبه‌های دیدنی تاریخی آن دیدن کنید. جاذبه‌های تاریخی استانبول که بیشتر در شهر قدیم و میدان سلطان احمد قرار دارند، عبارت‌اند از: مجموعه کاخ توپکاپی، مسجد سلطان احمد، ایاصوفیه، بازار آراستا، آب انبار باسیلیکا، میدان اسب دوانی یا هیپدورم و چندین موزه که در نزدیکی توپکاپی قرار دارد.

‌اولین مورد در مورد نکات رزرو هتل در استانبول به ویژه برای کسانی که اولین بار به این یادگار عثمانی سفر می‌کنند این است که هتلی در نزدیکی این مناطق رزرو کنند تا بتوانند در کمترین زمان ممکن از این جاذبه‌ها دیدن کنند.

بهترین هتل های منطقه سلطان احمد را بشناسیم

از آنجا که منطقه سلطان احمد پرطرفدارترین بخش شهر استانبول برای گردشگران است، هتل‌های زیادی در آن وجود دارد. سه نمونه از هتل های استانبول که در این منطقه قرار دارند عبارت‌اند از:

هتل فور سیزنز استانبول (Istanbul Four Seasons Hotel): هتلی که در حقیقت یک ساختمان متعلق به دوره عثمانی بوده و با معماری منحصربه‌فرد خود هوش از سر مسافران می‌برد. این هتل دارای رستوران و تراس فوق‌العاده‌ای است و مسافران بالاترین سطح رضایت از این هتل را دارند.

هتل امیرا استانبول (Hotel Amira Istanbul): این هتل در مجاورت دروازه کاتلادیکاپی قرار دارد و رستوران‌ها و کافه‌های متعدد اطرافش، یکی از پر رفت‌وآمدترین هتل‌های منطقه سلطان احمد است.

مورد دیگر هتل سلطانیه (Hotel Sultania): یکی از هتل‌های جدید در منطقه سلطان احمد است که در یک مکان دنج و بسیار زیبا قرار دارد و در آن تنها غذاها و نوشیدنی‌های حلال سرو می‌شود.

هتل های استانبول

چگونه از داخل ایران برای استانبول هتل رزرو کنیم؟

یکی از کارهایی که هنگام رزرو هتل باید انجام داد، پرداخت مبلغی به عنوان پیش پرداخت یا ودیعه به صاحبان هتل است. شاید در بادی امر این کار مهمی به نظر نیاید اما رزرو هتل دبی و هتل استانبول برای مسافران ایرانی که دسترسی به کارت‌های اعتباری بین‌المللی ندارند، کار کمی پیچیده می‌شود. زیرا امکان پرداخت آنلاین هزینه ودیعه برای آنها وجود ندارد.

اما امروزه این مشکل از طریق سایت‌های رزرو هتلی نظیر فلایتیو برطرف شده است. وب‌سایت‌ها برای پرداخت مبلغ ودیعه و پیش پرداخت ارزی به جای شما اقدام می‌کنند و شما این مبلغ را به ریال به آنها می‌پردازید. در حقیقت تا پیش از اینکه امکان رزرو هتل‌های خارجی به صورت آنلاین و از طریق سایت‌ها وجود داشته باشد، گردشگران قادر نبودند به راحتی از داخل ایران هتل استانبول یا دبی و یا سایر هتل‌های خارجی را رزرو کنند اما امروزه پرداخت ارزی به کمک بهترین سایت رزرو هتل خارجی کاری بسیار ساده است.

انتخاب هتل های لوکس یا ارزان بسته به سلیقه مسافران

یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی مسافران استانبول به رویکرد آنها نسبت به سفر بستگی دارد. اینکه شما دوست داشته باشید در یک هتل لاکچری و گران‌قیمت اقامت کنید و یا یک هتل اقتصادی را برای اقامت برگزینید، کاملا به کاری که در سفر استانبول انجام می‌دهید، بستگی دارد.

شاید شما از آن دسته کسانی باشید که بیشتر وقت خود را در سفر به گشت‌وگذار می‌گذرانید و کمتر وقت خود را در اقامتگاه سپری می‌کنید. هتل‌های اقتصادی یک تا سه ستاره، خوابگاه‌ها و هتل آپارتمان‌ها برای شما جاهای مناسبی هستند. در این حالت شما می‌خواهید که هزینه کمتری را برای محل اقامت خود پرداخت کرده و پول خود را در جاهای تفریحی و بازارها خرج کنید.

اما برای برخی از مسافران، اقامت در یک هتل لوکس با امکانات همه‌جانبه اولویت دارد. این افراد دوست دارند که در سفر استانبول به هتلی بروند که خاطره اقامت در آن تا سال‌ها در ذهنشان بماند. در حقیقت مسافران همیشگی استانبول و کسانی که بارها از جاذبه‌های گردشگری شهر دیدار کرده و به دنبال مکانی دنج و شیک برای سفرشان هستند، طرفداران این هتل‌ها هستند. بنابراین هنگام رزرو هتل استانبول باید حتما به تعداد ستاره‌ها و میزان لوکس بودن آن توجه کرد.

امکانات موجود در هتل را بررسی کنید

زمانی که قصد رزرو هتلی را دارید، قطعا به تعداد ستاره‌های آن توجه می‌کنید. معمولاً به صورت استاندارد، ستاره‌های هر هتل نشان‌دهنده امکانات کلی آن است. اما این موضوع همیشگی نیست. بهتر است که شما پیش از رزرو هر هتلی، یک بار امکانات و خدمات ویژه آن را در سایت‌های رزرو هتل خارجی بررسی کنید. توجه به این موضوع می‌تواند به شما کمک کند که هتل گران رزرو نکنید و در حقیقت قیمت آن با امکاناتش همخوانی داشته باشد.

علاوه بر این برخی از هتل‌های با ستاره‌های کمتر از امکاناتی بیشتر از ستاره خود برخوردارند. به عنوان مثال یک هتل سه ستاره معمولا فاقد استخر است. اما بعضی هتل‌های سه ستاره استانبول به ویژه در اطراف میدان تقسیم، دارای خدماتی نظیر استخر و اسپا هستند که شما هنگام رزرو هتل می‌توانید این نکات را لحاظ کنید.

رزرو هتل در استانبول

آیا نظراتی که در مورد هتل نوشته شده اهمیت دارد؟

همیشه می‌گویند که نظر پرسیدن از افراد باتجربه یک مسیر میانبر برای انسان است. در زمینه سفر هم این موضوع عمیقا صدق می‌کند و هنگامی که شما از کسانی که پیش از شما به سفر رفته‌اند، نکاتی را بپرسید، در سفر با مشکلات کمتری روبه‌رو خواهید شد. بنابراین پاسخ این سوال که «آیا مطالعه نظر سایر مسافران در مورد یک هتل پیش از رزرو آن مهم است یا نه؟» مثبت است. شما می‌توانید با مطالعه نظرات مسافرانی که پیش از شما در هتل مورد نظرتان اقامت داشته‌اند، بهترین گزینه برای اقامت را انتخاب کنید. در این صورت در سفر به کشور خارجی ترکیه بسیار به شما خوش می‌گذرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…