چگونه از شر بوی سوختگی غذا خلاص شویم؟

۱۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای از بین بردن طعم سوختگی غذا روش‌هایی وجود دارد و مجبور نیستیم غذای سوخته را دور بریزیم.
از بین بردن طعم سوختگی غذا

در ادامه مجله دلتا روش‌های از بین بردن طعم سوختگی غذا را شرح می‌دهد. همراه ما باشید.

انتقال غذا به ظرف جدید

یکی از مشکلات اصلی غذای سوخته ظرف غذای سوخته است، زیرا ظرف بوی سوختگی را حفظ می‌کند و به طعم و بوی نامطبوع سوختگی می‌افزاید. بنابراین باید غذا را از ظرف سوخته خارج کنید و به ظرفی تمیز انتقال دهید. در زمان انتقال غذا هرگز ته ظرف را نتراشید، چون با این کار طعم سوختگی پخش می‌شود و بقیه غذا را نیز خراب می‌کنید.

استفاده از سیب‌زمینی

اگر سیب‌زمینی جزو مواد اولیه غذایتان نیست، استفاده از آن روشی عالی برای از بین بردن طعم سوختگی غذا است، زیرا سیب‌زمینی طعم و بوی سوختگی را جذب می‌کند.

یک سیب‌زمینی خام را پوست بکنید و آن را داخل غذا بگذارید. ۴۵ دقیقه غذا را روی شعله کم بگذارید تا سیب‌زمینی طعم سوختگی را به خود بگیرد. از سیب‌زمینی فقط برای جذب طعم و بوی سوختگی استفاده می‌کنید و پس از پایان کار آن را دور بیندازید.

چگونه از شر بوی سوختگی غذا خلاص شویم؟

استفاده از مواد غذایی برای از بین بردن طعم سوختگی غذا

می‌توانید با مواد غذایی دیگر طعم و بوی سوختگی را بپوشانید. البته استفاده از این روش به غذایی که پخته‌اید بستگی دارد و آزمون‌وخطا نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. خیلی‌ها عقیده دارند در این شرایط سرکه گزینه بسیار خوبی است، بعضی نیز از آب سیب استفاده می‌کنند. در کل باید مزه‌ها را در غذا متعادل کنید. سایر موادی که می‌توانند به از بین بردن طعم سوختگی غذا کمک کنند عبارت‌اند از:

  • آب‌لیمو
  • گوجه‌فرنگی
  • پیاز
  • شکر

البته نباید در افزودن این مواد زیاده‌روی کنید. شاید لازم باشد که برای بهبود مزه نهایی غذا نوعی چربی به غذایتان اضافه کنید، مانند مخلوط شیر و خامه یا خامه نارگیل.

از بین بردن بوی سوختگی سوپ، سس یا کاری

  • یک سیب‌زمینی خام پوست‌کنده را به محتویات قابلمه اضافه کنید. درب ظرف را بگذارید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس سیب‌زمینی را خارج کنید و سس را دوباره حرارت دهید.
  • برای سس‌های تهیه‌شده با گوجه‌فرنگی، یک قاشق‌ چای‌خوری کره بادام‌زمینی خانگی یا صنعتی یا کره معمولی اضافه کنید. کره بدون اینکه مزه اصلی سس را تغییر دهد، به پنهان‌کردن مزه سوختگی کمک می‌کند.
  • می‌توانید کمی شیر، ماست یا شیرنارگیل اضافه کنید. این مواد هم توانایی شگفت‌انگیزی در پنهان‌کردن بوی سوختگی دارند.
  • اگر سسی شیرین تهیه می‌کنید، استفاده از شکر گزینه خوبی است. با افزودن نصف قاشق‌ چای‌خوری شروع کنید و در صورت نیاز مقدار شکر را افزایش دهید تا اینکه بیشتر بوی سوختگی از بین برود.
  • در سس‌های تهیه‌شده با گوجه‌فرنگی، می‌توانید گوجه‌فرنگی بیشتری به سس اضافه کنید و سپس سس را روی شعله کم تا متوسط بگذارید تا دوباره غلیظ شود.

ازبین‌بردن بوی سوختگی برنج

ته‌دیگ برنج زودتر از قسمت‌های دیگر می‌سوزد. یکی از علل معمول این مسئله، نبود آب کافی است. پلوپز حتی پس از تبخیر تمام آب نیز خاموش نمی‌شود و به پخت ادامه می‌دهد و موجب سوختن برنج می‌شود.

برنج را از روی حرارت بردارید و آن را به ظرف دیگری انتقال دهید. دقت کنید که دانه‌های برنج سوخته را منتقل نکنید، حتی دانه‌هایی که کمی سوخته‌اند. یک تا دو قاشق‌ غذاخوری شیر روی برنج بپاشید و یک برش نان تست روی آن قرار دهید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید ۴ تا ۱۰ دقیقه در همین حالت بماند. اگر برنج هنوز خام است، آن را روی شعله کم بپزید. درست قبل از سرو غذا، نان را بردارید و برنج را سرو کنید. مطلب ۹ نکته برای جلوگیری از آسیب به کمر که باید بدانید را از دست ندهید.

روش از بین بردن طعم سوختگی غذا

برطرف‌کردن مزه سوختگی گوشت و مرغ

اگر گوشت کبابی کمی سوخته است، می‌توانید یک تکه نان سفید را داخل ظرف گوشت بگذارید. نان را مستقیم روی گوشت کبابی بگذارید و در ظرف را ببندید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. نان مزه و بوی سوختگی را به خود جذب می‌کند. همچنین می‌توانید یک قاشق‌ چای‌خوری کره بادام‌زمینی به مایع غذا اضافه کنید.

در صورت سوختن گوشت مرغ، می‌توانید یک قاشق‌ غذاخوری یا بیشتر دارچین به آب مرغ اضافه کنید. دارچین به خنثی‌کردن طعم سوختگی کمک می‌کند. سرکه نیز برای پوشاندن طعم سوختگی مفید است.

ترفند از بین بردن طعم سوختگی غذا

پیشنهاد مطالعه: مطلب این لکه جان سخت را با ۷ روش راحت پاک کنید را بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ مهر ۱۴۰۱ در ۵:۲۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۰۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۰۲ ب٫ظ

  5. سعیدی

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۵:۰۱ ب٫ظ

    فوق‌العاده عالی و کاملا جان سخت

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۱ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۴۴ ق٫ظ

      خیلی ممنونیم از حضور ارزشمند شما دوست عزیز🌹🌹🌹

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۱۹ ب٫ظ

  7. علی پورسلیم

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۸ ب٫ظ

    نکته های کارآمدی هستند که آشپزها بایدبدانند

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۹ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۸ ق٫ظ

      ممنون از نظر و لطف شما🌹

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۴ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۸ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۰ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…