رفع خستگی در دشت‌های بهشتی تالش

۶
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تالش از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای استان گیلان و شمال کشور است. بعد از رشت می‌شود گفت مهم‌ترین شهر گیلان است.
شهر زیبای تالش

بعضی وقت‌ها به جای یک هفته یا چند روز سفر، زمان خیلی بیشتری را به مسافرت اختصاص می‌دهیم. گاهی در این زمان، علاقه‌مندیم که در عوضِ یک یا چند جای تفریحی، یک شهر را بگردیم و این کار مخصوص گردشگران و توریست‌های حرفه‌ای است. اگر شما هم می‌خواهید به جمع گردشگران تخصصی بپیوندید با مجله دلتا همراه باشید تا شهر زیبای تالش را بیشتر بشناسیم.

شهر زیبای تالش

شهر زیبای تالش

با حضور در مناطق سرسبز تالش و روستاهای معروف اطرافش، آب‌وهوای تمیزش ریه‌های شما جلا می‌دهد و نفس‌های عمیقتان، عطر گل‌های یاس را می‌گیرد!

مردم شهر تالش خیلی خونگرم هستند و روحیه شاد و بالایی دارند و مهمان‌نوازان خوبی نیز هستند. بسیاری از مردم روستایی تالش هنوز لباس‌های رنگی و محلی می‌پوشند و دامن‌های چین‌دار و روسری‌های گل‌دار شمالی دارند و دشت و چمن‌زارها و گلزارهای تالش را از همیشه زیباتر می‌کنند.

شهر زیبای تالش

مناطق دیدنی تالش

حمام مریان تالش

از دیدنی‌های تاریخی و طبیعی شهر تالش، حمام مریان است. این حمام از دوران قاجار برای ما باقی مانده است و در بخش مرکزی تالش و روستای آق اولر قرار دارد.

حمام مریان

قلعه سلسال

قلعه سلسال یکی از جاهای دیدنی تالش است. این مکان تاریخی و طبیعی در دوره‌ ساسانیان و قبل از اسلام ساخته شده است و با تمام رنج‌های روزگار سرپا مانده است.

کاخ ییلاقی و قشلاقی نصرالله خان تالش

این کاخ با منظره‌ای آبی و سفیدرنگ، فوق‌العاده زیبا و چشم‌نواز است و شما را با معماری عجیب و مجلل و خاص خودش آشنا می‌کند. کاخ نصرالله خان با ساختمان‌های اداری و تفریحی‌اش و طاق‌های زیبا و استراحتگاه تفنگچی‌ها جاذبه دیدنی و گردشگری این منطقه است.

IMG 1003 رفع خستگی در دشت‌های بهشتی تالش

ساحل و جنگل گیسوم

جنگل گیسوم از معروف‌ترین مناطق تفریحی و طبیعت‌گردی شهر تالش است. جنگل گیسوم جزو مناطق دریایی است و یکی از زیباترین و خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری و تفریحی طبیعت اسالمِ تالش است که طرف‌داران زیادی به خاطر محیط رویایی و شگفت‌انگیزش دارد. زیبایی‌های جنگل گیسوم، با نزدیکی‌اش به دریا بیشتر شده است.

آبشار ورزان

آبشار ورزان در شهر تالش و در استان گیلان، از بهترین آبشارهای منطقه ییلاقی است. این آبشار در روستای ورزان قرار دارد و دقیقا در ضلع غربی سوباتان و از منطقه اصلی ییلاق سوباتان حدود۴ کیلومتر فاصله دارد. این آبشار بر روی صخره‌های بلند این منطقه جریان دارد و ارتفاع آن به ۱۰۰ متر می‌رسد.

آبشار ورزان

غار سوباتان

غار سوباتان در شمال شرق منطقه ییلاقی سوباتان قرار دارد و یکی از مناطق دیدنی تالش است که محبوبیت خودش را بین توریست‌ها دارد.

ییلاق شکر دشت

ییلاق شکر دشت یکی از بکرترین دشت‌های تالش است. این منطقه دشت‌های پر گل و جنگل‌های سرسبز دارد. دشت شقایق آن پاتوق عکاسان و هنرمندان است و گاه افرادی را می‌بینید که در حال گرفتن عکس‌های هنری در این دشت هستند یا گوشه‌ای از دشت یک بوم نقاشی برپا کرده‌اند و دارند تصویری از نقاشی خداوند را باز می‌کشند!

ییلاق شکر دشت

آبشار لوشکی

آبشار لوشکی فوق‌العاده زیبا با طبیعتی سبز، بکر و خارق‌العاده و سه آبشار با ارتفاع زیاد، از جاهای دیدنی زیبای تالش است. شما می‌توانید یک طبیعت‌گردی خوب و یک کمپ زدن با دوستان صمیمی‌تان را در آبشار لوشکی تجربه کنید.

ییلاق تالش

ییلاق آق اولر

این ییلاق، مشهورترین مکان ییلاقی تالش است و محیطی کوهستانی با جنگل‌هایی از درختان هیرکانی و دشت‌هایی سبز و پر گل دارد. برای دیدن جاذبه‌های بیشتر از گیلان سبزه میدان رشت، بوستان قاجاری شهر را بخوانید.

تفریحات و خوش‌گذرانی در تالش

یکی از تفریحات هیجان‌انگیز تالش، سورتمه تالش است. سورتمه‌ای به طول ۱ کیلومتر که از دل مناطق سرسبز و طبیعت بکر شهر تالش عبور می‌کند و لحظات خوش و خاطره‌انگیزی برای شما و عزیزان و حتی کوچولوهای همراه شما می‌سازد.

سورتمه تالش

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن جاذبه‌های گردشگری ایران، در این روستای ایرانی همه آدم کوتوله هستند را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. علی

    ۴ مهر ۱۴۰۱ در ۸:۵۲ ب٫ظ

    باسلام منطقه تالش اماکنی طرف قرار داد با حکمت کارت را جهت چند روز استراحت دارد یانه خیلی متشکرم

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۱ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۳۳ ق٫ظ

      از چنین موضوعی اطلاع ندارم دوست عزیز🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۴ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۰۲ ب٫ظ

  3. مژده

    ۴ مهر ۱۴۰۱ در ۸:۴۸ ق٫ظ

    سلام من اهل تالش هستم تالش خیلی زیباست محصول ماکیوی وبرنج است تالش کیوی رابه روسیه هند عراق ازبکستان ارمنستان ترکیه وخیلی ازکشورهای دیگه کیوی صادرمی کنه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۴ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۳۱ ق٫ظ

      درود بر شما دوست عزیز و ممنون از همراهی شما🌹

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۱ در ۵:۵۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…