رشد و تقویت مو با ماسک قهوه

۱۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با استفاده از دانه‌های قهوه می‌توان ماسک‌های خانگی مختلفی که برای پوست و مو مفید هستند درست کرد و از خواص آنتی‌اکسیدانی قهوه برای زیبایی و تقویت مو بهره برد.
رشد و تقویت مو با ماسک قهوه

حتی اگر اهل قهوه‌خوردن نباشید، بعید است که از بوی قهوه خوش‌تان نیاید. بوی قهوه می‌تواند هر فردی را به سمت خود بکشاند! علاوه بر این قهوه جذاب‌ترین و پرطرفدارترین نوشیدنی این روزها، فوایدی باور‌نکردنی بر سلامت پوست و مو دارد. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع رشد و تقویت مو با ماسک قهوه می‌پردازیم.

انواع ماسک قهوه برای مو

 رشد و تقویت موها با ماسک قهوه

یک قاشق غذاخوری دانه قهوه را به همراه یک چهارم فنجان روغن نارگیل داخل یک ظرف بریزید و بگذارید گرم شود. مواد را به آرامی هم بزنید و زیر شعله گاز را کم کنید. مراقب باشید که مواد نسوزد. بعد از چند دقیقه مخلوط را از روی گاز بردارید و اجازه دهید خنک شود.
قبل از استفاده از ماسک موهای خود را به خوبی بشویید و شانه کنید. سپس ماسک را روی موهای خود بگذارید و به آرامی لابه‌لای موها ماساژ دهید. بعد از ۲۰ دقیقه که ماسک روی موها ماند آن را با آب ولرم بشویید. از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید تا به رشد موهای خود کمک شایانی کنید.

نرم کردن موها با ماسک قهوه

آیا دوست دارید که موهای شما مانند ابریشم نرم و لطیف شود؟ آیا تمایل دارید که خشکی و وز موی خود را از بین ببرید و به رطوبت موهای خود کمک کنید؟ قهوه می‌تواند در نرم کردن موها نقش موثری داشته باشد و مانند یک نرم کننده طبیعی موهای شما را لطیف و زیبا کند. یک قاشق غذاخوری پودر قهوه را با ۱/۲ فنجان ماست تازه خانگی مخلوط کنید. سپس مخلوط را روی ساقه موها بگذارید و به آرامی ماسک را لابه‌لای موهای خود ماساژ دهید طوری که ماسک به تمام تار موها آغشته شود.
بعد از گذشت ۲۰ دقیقه موهای خود را با آب ولرم شست‌وشو دهید. بعد از شستن موها متوجه نرم شدن موهایتان می‌شوید. از این ماسک دو بار در هفته روی ساقه موها استفاده کنید تا شاهد نتایج بی‌نظیر آن بر روی موهای خود شوید.

رشد و تقویت مو

ترمیم موهای آسیب‌دیده با ماسک قهوه

اگر موهای شما در اثر رنگ کردن زیاد و دکلره مو آسیب جدی دیده و موهای خشک و شکننده‌ای دارید، می‌توانید با استفاده از قهوه تار موهای خود را تقویت کنید و باعث استحکام و دوام آن‌ها شوید. نصف استکان دانه قهوه را با ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک داخل یک ظرف بریزید. ظرف را روی شعله گاز قرار دهید و زیر شعله را کم کنید.
مواد را به آرامی هم بزنید و اجازه دهید که چند دقیقه روی شعله گاز بمانند. پس از اینکه مواد به خوبی با هم ترکیب شدند ظرف را از روی شعله گاز بردارید و محتویات آن را داخل یک ظرف دیگر بریزید تا خنک شود.
سپس ماسک را روی موهای خود بریزید و ساقه موها را به آرامی با ماسک مالش دهید. ماسک را می‌توانید روی پوست سر خود هم ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند. بعد از ۲۰ دقیقه موهایتان را با آب ولرم بشویید. استفاده ۲ بار در هفته از این ماسک به موهای شما کمک می‌کند که ترمیم شوند و استحکام خود را به دست آورند. همچنین خشکی و وز مو را از بین می‌برد و به سلامت موها کمک بسیاری می‌کند.

 درمان ریزش مو با ماسک قهوه

ریزش مو یک مشکل بسیار رایج برای بسیاری از خانم‌ها و آقایان است که با آن سر و کله می‌زنند. ماسک قهوه کمک می‌کنند که ریزش موی شما متوقف شود و در جلوگیری از ریزش مو هم نقش موثری دارد.
به اندازه نصف لیوان قهوه تازه دم شده آماده کنید و ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل را به قهوه دم شده خود اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا یکدست شوند.
سپس ماسک را روی موهای خود بریزید و کف سر و ساقه موها را به خوبی با آن ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک به مدت ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند. سپس با استفاده از آب ولرم موهای خود را آبکشی کنید. این ماسک کمک بسیار زیادی به رفع ریزش موی شما می‌کند و می‌توانید از خواص قهوه برای جلوگیری از ریزش مو هم استفاده کنید.

ماسک قهوه

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مجله دلتا مطلب آرایش خود را با روش صحیح پاک کنید را بخوانید.

۱۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۴۱ ب٫ظ

    عالی بود ممنون

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۴۳ ق٫ظ

      ممنونیم از حضور ارزشمند شما در مجله🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۵۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۱۵ ق٫ظ

  4. زهرا

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۶ ب٫ظ

    به نظرم قهوه هورمون مردانه دارد و غذاهایی مانند سیر میوه ها و سبزیجات و …باعث رشد و تقویت موها می شوند حتی در بدن مردها هم کمی هورمون زنانه وجود دارد

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۱ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۴۷ ق٫ظ

      ممنون از نوشتن نظرتون

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۲ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۲ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۳۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۳۵ ب٫ظ

  9. عظیم زاده

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۱۲ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۴:۰۸ ب٫ظ

  11. ناتاشا از آلمان

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۳:۱۱ ب٫ظ

    خیلی عالی ولی این ماسک فکر کنم برای موهای تیره خوب جواب بده نه روی موهای بلوند

    پاسخ

  12. ناشناس

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۵۶ ب٫ظ

  13. سعیدی

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۴۰ ب٫ظ

    فوق‌العاده عالی بود

    پاسخ

  14. ناشناس

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۲۶ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  15. ناشناس

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…