چرا همسرم من را دوست ندارد؟

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بسیاری از افراد این سوال را در ذهن خود دارند که چرا همسرم مرا دوست ندارد و چه عواملی باعث این اتفاق شده است؟
ویژگی های شخصیتی مردان

چرا همسرم مرا دوست ندارد؟ وجود فراز و نشیب در زندگی مشترک یک امر عادی است و نشان می‌دهد که شما برای زندگی خود و بهتر کردن شرایط آن تلاش می‌کنید. اما گاهی مشکلاتی در زمینه احساسی به‌وجود می‌آید که انگار راهی برای حل آن وجود ندارد و فرد به این نتیجه می‌رسد که همسرش دیگر دوستش ندارد. با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

چرا همسرم مرا دوست ندارد؟

معمولا این سخن از زبان زوجین شنیده نمی‌شود و آن‌ها در موارد کمی به زبان می‌آورند که نسبت به طرف مقابل خود دیگر احساسی ندارند و آن را بیشتر در رفتارشان بروز می‌دهند.

کار بیش از حد

یکی از عواملی که باعث کاهش علاقه زوجین می‌شود، کار بیش از حد است. از این رو چه مرد و چه زن به دلیل مشغله‌های زیاد کمتر در خانه هستند و حتی کمتر یکدیگر را می‌بینند. به همین جهت به مرور زمان شکل رابطه آن‌ها تغییر می‌کند. برای اینکه عشق و صمیمیت بین زوجین وجود داشته باشد و حفظ شود، باید زمان بیشتری را برای بودن کنار یکدیگر صرف کنند.

چرا همسرم مرا دوست ندارد؟

عدم گفت‌وگوی حضوری، چرا همسرم مرا دوست ندارد؟

برخی از زوجین زمان کمی را برای یک گفت‌وگوی دونفره با همسرشان در نظر می‌گیرند و بیشتر اوقات ترجیح می‌دهند به جای صحبت با همسر با موبایل در حال چت کردن یا مکالمه تلفنی باشند تا اینکه با همسرشان در مورد موضوعات مختلف صحبت کنند. همین عامل باعث می‌شود تا هر یک از زوجین احساس کنند که دیگر برای طرف مقابل خود اهمیتی ندارند. به این ترتیب به مرور زمان نسبت به همدیگر سرد می‌شوند. عدم مهارت گفتگو یکی از عوامل مهم فاصله گرفتن زوجین است. برای اینکه رابطه عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب زبان عشق رابطه شما را عمیق‌تر می‌کند سر بزنید.

عدم پیش قدم شدن

برخی از زوجین با اینکه می‌بینند با دلیل یا بدون دلیل از هم فاصله گرفتند، تلاشی برای بازگشت به سمت هم و بهبود روابط عاطفی انجام نمی‌دهند. ممکن است استدلال آن‌ها این باشد که چرا من باید همیشه پیش قدم شوم؟ من که کار اشتباهی انجام ندادم؟ هرکدام از انجام این کار شانه خالی می‌کنند و این باعث بدتر شدن اوضاع می‌شود. وقتی می‌بینید همسرتان دیگر شما را دوست ندارد و شما هم برای دانستن علت آن پیش قدم نمی‌شوید، شرایط را پیچیده‌تر می‌کنید.

عدم توجه به اوقات فراغت

یکی از علت‌های اساسی کم شدن عشق زوجین نسبت به یکدیگر، عدم توجه به اوقات فراغت است. شاید برایتان عجیب باشد که این مورد چه ارتباطی به دوست داشتن همسر دارد. اما این یکی از موارد مهمی است که بخصوص در ایران کمتر به آن بها داده می‌شود. در واقع زندگی شهرنشینی و الزام انجام فعالیت‌های اقتصادی مردم را از تفریح کردن دور کرده است و همین امر باعث فاصله گرفتن زوجین از یکدیگر شده و حتی می‌تواند علت سرد شدن رابطه زناشویی شود.

عدم رابطه جنسی منظم، چرا همسرم مرا دوست ندارد؟

رابــطه جنسی اصولی یکی از الزامات زندگی مشترک است. اما برخی از زوجین به دلایلی مثل مشغله‌های زیاد، وجود مهمان، زندگی با خانواده همسر و غیره معمولا رابطه جنسی منظمی ندارند و ممکن است ماه‌ها از آخرین رابطه‌شان نیز گذشته باشد. همین امر این احساس را در زوجین ایجاد می‌کند که دیگر همدیگر را دوست ندارند.

عدم رابطه جنسی منظم

پیشنهاد مطالعه: مطلب با مرد بچه‌دار ازدواج کنیم یا نه؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۵۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۲۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…