از خواص شگفت‌انگیز برگ مو اطلاع دارید؟

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برگ مو منبع خوبی از مواد مغذی همچون ویتامین C، ویتامین E، ویتامین A ، ویتامین K و ویتامین B6 است.
خواص برگ مو برای سلامتی

برگ‌های مو متوسط تا بزرگ و قلبی‌شکل هستند و لبه‌هایشان دندانه‌دندانه است. این برگ‌ها روی درختان انگور می‌رویند، درختانی که ارتفاعشان گاهی به ۱۷ متر هم می‌رسد. برگ مو معمولا سبز روشن است و طعمی تند دارد. از برگ مو خشک‌شده و تازه، استفاده‌های فراوانی می‌شود و این گیاه ارزش غذایی زیادی دارد. خواص برگ مو برای سلامتی را در مجله دلتا بخوانید.

خواص برگ مو برای سلامتی چیست؟

کاهش التهاب

برگ مو خواص ضدالتهابی دارد. افرادی که به ورم لوزه، التهاب مفاصل و ورم مزمن معده مبتلا هستند می‌توانند از فواید برگ مو بهره‌مند شوند. اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در برگ مو از التهاب و این بیماری‌های مزمن می‌کاهند.

تنظیم قد خون

از خواص برگ مو برای دیابت، شاخص گلیسمی پایین آن است. بنابراین این گیاه برای تنظیم قند خون افراد دیابتی عالی است. همچنین به‌علت فیبر رژیمی زیادی که در این برگ وجود دارد، قند خون کاهش می‌یابد.

تنظیم قد خون با برگ مو

مبارزه با رادیکال‌های آزاد

ویتامین C موجود در برگ مو با رادیکال‌های آزاد بدن مبارزه می‌کند. این ویتامین مانند آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و از بدن در برابر بیماری‌های مختلف محافظت می‌کند.

سلامت مفاصل

برگ مو سرشار از منگنز است و این ماده معدنی نقش مهمی در ساخت غضروف دارد. غضروف‌ها موجب نرم‌شدن مفاصل و در نتیجه کاهش اصطکاک می‌شوند و بدین‌ ترتیب از ابتلا به آرتروز پیشگیری می‌کنند.

ساخت کلاژن

یکی از خواص برگ مو برای پوست صورت و بدن داشتن مس است. مس برای تشکیل کلاژن که برای جوان و سالم نگه‌داشتن پوست ضروری است به مس نیاز دارد و برگ مو بخشی از مس لازم را تامین می‌کند. در ضمن از جوش‌های صورت نیز کم می‌شود.

سلامت پوست

یکی دیگر از خواص برگ مو برای پوست صورت و بدن داشتن مقدار زیادی ویتامین E است. ویتامین E یکی از مواد مغذی ضروری برای پوست است. با مصرف مرتب چای برگ مو می‌توانید پوستی جوان‌ و شفاف‌تر داشته باشید.

حفاظت از دستگاه عصبی

برگ مو حاوی ویتامین B و محافظ دستگاه عصبی است. این ویتامین از انتهای رشته‌های عصب در برابر هر نوع صدمه‌ای محافظت می‌کند. بنابراین از احساس کرختی یا مورمورشدن بدن کاسته می‌شود.

بهبود توانایی شناختی

برگ مو حاوی ویتامین B6 است و این ویتامین نقش بسیار مهمی در عملکرد دستگاه عصبی مرکزی دارد. ویتامین B6 از مغز محافظت می‌کند و عملکرد شناختی آن را افزایش می‌دهد. همچنین این ویتامین احتمال ابتلا به زوال عقل را می‌کاهد.

سرعت‌بخشیدن به بهبود جراحت‌ها

سرعت درمان بریدگی‌ها و زخم‌های بدن را می‌توانید با استفاده از چای برگ مو افزایش دهید. در واقع آنتی‌اکسیدان‌های برگ مو روند درمان و بهبود جای زخم را سریع‌تر می‌کنند. این گیاه ویژگی‌های ضدعفونی‌کنندگی هم دارد.

فواید برگ مو برای سلامتی

دیگر خواص برگ مو برای سلامتی

  • بهبود سلامت قلب
  • سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها
  • کاهش گرفتگی عضلانی
  • بهبود گوارش
  • پیشگیری از یبوست
  • محافظت از مخاط روده
  • پیشگیری از کم‌خونی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن

اگر به فکر کاهش وزن هستید مطلب چربی‌های بدن را با این ادویه نابود کنید! را از دست ندهید.

خواص برگ مو برای سلامتی چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۳ روش برای درمان و کنترل دیابت با دانه شنبلیله را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۵:۴۶ ب٫ظ

    واقعا عالیه خیلی ممنونم

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۱ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۴۴ ق٫ظ

      خیلی ممنونیم از حضور ارزشمند شما دوست عزیز🌹🌹🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…