خوشمزه‌ترین موزه جهان کجاست؟

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
موزه شکلات استانبول، تجربه‌ای متفاوت از گشت‌زنی در یک شهر کوچک ساخته شده از شکلات را برای شما فراهم می‌کند. در این شهر تمام اماکن معروف (ترکیه و جهان)، تندیس‌های افراد تاثیرگذار و ماکت‌هایی از وقایع مهم تاریخی را می‌بینید که تماما از شکلات ساخته شده‌اند.
موزه شکلات استانبول

موزه شکلات یکی از جالب‌ترین موزه‌‌های استانبول است. امروز این موزه به یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول تبدیل شده است و روزبه‌روز جمعیت زیادی را به سوی خود می‌کشاند. این مجموعه زیبا، مجسمه‌ها و هنرنمایی‌های اسلامی و فرهنگی از ملل مختلف را با طعم شکلات به گردشگران نشان می‌دهد. با مجله دلتا همراه باشید تا موزه شکلات استانبول را بهتر بشناسید.

از موزه شکلات استانبول بیشتر بدانید

شکلات از آن دسته خوراکی‌هایی‌ست که همشه عاشقان و طرفداران پروپاقرص خود را دارد. در این موزه از ۳ تن شکلات برای ساختن اِلمان‌ها و ماکت‌های شکلاتی استفاده شده است. منطقی‌ست که چنین موزه‌ای را درست کنار یک کارخانه شکلات‌سازی ساخته باشند.

از اشیا هنرمندانه این موزه می‌توان به اماکن دیدنی جهان همچون برج گالاتا، برج لندن و یک روستا اشاره کرد که تمام جزئیات آن با شکلات ساخته‌شده است. در این موزه گاهی کارگاه‌های آموزشی هم برگزار می‌شود و کودکان می‌توانند خلق آثار هنری و مجسمه‌های زیبا با شکلات را یاد بگیرند.

موزه شکلات کجاست

تالارهای موزه

در بدو ورود به موزه ابتدا راهنمای موزه از شما با یک فنجان شکلات گرم پذیرایی می‌کند و شما را به سالن‌های اصلی موزه راهنمایی می‌کند. ابتدا وارد یک راهرو می‌شوید و بعد از آن به آبشار شکلاتی می‌رسید که شکلات گرم از آن روان شده‌ است. یادتان باشد که فقط یک‌بار اجازه دارید که به آبشار شکلات ناخنک بزنید و از شکلات آن بچشید. در همین قسمت شما می‌توانید با تاریخ شکلات آشنا شوید و خانه‌هایی را در اندازه‌های واقعی از جنس شکلات ببینید.

دیدنی های استانبول

تالار استانبول شکلاتی

تمام اماکن مهم تاریخی استانبول از جنس شکلات در تالار استانبول به نمایش گذاشته‌ شده‌اند. بعد از تالار استانبول می‌توانید وارد تالار رهبران شوید. در تالار رهبران، تندیس‌هایی را از رهبران کشورهایی می‌بینید که درهای تمدن را به روی کشور خود باز کرده‌اند. برای دیدن جاذبه‌های دیگر از گردشگری خیابان لاله زار تهران یا شانزلیزه فرانسه؟ را بخوانید.

جاذبه گردشگری ترکیه

طراح موزه شکلات که بود؟

مغز متفکری که پیشنهاد ساخت موزه شکلات در استانبول را داشت صلاح‌الدین عیان بود که با عشق شکلات تمام رویاهای کودکیِ خود درباره شکلات را به واقعیت تبدیل کرد. او این موزه را ساخت تا کوچک و بزرگ از دیدن آن لذت ببرند. همه‌چیز از جایی شروع شد که او ساخت مجسمه‌ها و بناهای مهم جهان از شکلات را آغاز کرد. امروز موزه شکلات یکی از پربازدیدترین‌ موزه‌های شهر استانبول است.

موزه شکلات استانبول

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری در این روستای ایرانی همه آدم کوتوله هستند را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۵۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۴۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…