سد کارده مشهد؛ بهشت دیدنی خراسان

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سد کارده یکی از مناطق خوش ‌آب‌و‌هوای مشهد است که با وجود کوهستانی بودن منطقه مجموعه‌های تفریحی زیادی در ساحل ساخته شده است.
جاذبه های گردشگری سد کارده مشهد

احتمالا سد کارده مشهد جایی در لیست مکان‌های تفریحی که در این شهر می‌توانید بروید ندارد. اما باید بدانید که سخت در اشتباه هستید و خودتان را از یک تفریح جانانه محروم خواهید کرد. سد‌ها دیگر مثل گذشته فقط برای تولید برق و کنترل سیل استفاده نمی‌شوند و امروزه به مکان‌های توریستی و تفریحی تبدیل شده‌اند. با مجله دلتا همراه باشید تا جاذبه های گردشگری سد کارده مشهد را بشناسید.

جاذبه های گردشگری سد کارده مشهد

سد کارده قسمتی از دره‌ای نسبتا عریض به‌نام دره آل است که بین روستاهای اندرخ و کارده قرار دارد. در بازدید از این منطقه حتما سری هم به این دره تماشایی بزنید. روستای کارده هم به‌تنهایی جاهای دیدنی زیادی دارد. این منطقه به‌واسطه چندین چشمه فصلی و آبشارهای کوچک و بزرگ مناظر بسیار دیدنی و شگفت‌انگیزی خلق کرده است.

آبشار کارده

مسیر دسترسی

این سد در جاده کلات قرار دارد. مسیر اصلی دسترسی به آن از انتهای خیابان خواجه ربیع ممکن است. بعد از اینکه به کلات رسیدید حدود ۲۰ کیلومتر دیگر هم باید طی کنید تا به سد کارده برسید. این منطقه زیبای تفریحی فقط یک ساعت با شهر مشهد فاصله دارد و به همین دلیل مکان بسیار مناسبی برای گذراندن یک روز تعطیل در کنار خانواده یا دوستانتان است.

بهترین زمان بازدید

آب‌وهوای معتدل و کوهستانی مناطق اطراف سد باعث جذب گردشگران به این منطقه دیدنی شده است. می‌توان گفت در اواخر فصل تابستان، گردش در این منطقه‌ باعث تازه ‌شدن حال‌‌و‌هوای شما خواهد شد.

سد کارده

امکانات گردشگری سد کارده مشهد

در سال‌های گذشته منطقه سد کارده مشهد رونق زیادی پیدا کرده‌است و در آن امکانات و خدمات رفاهی زیادی برای پذیرایی از مسافران فراهم شده‌است. از مهم‌ترین امکانات رفاهی این منطقه می‌توان به محل اسکان و استراحت موقت و و فروشگاه‌های متنوع اشاره کرد.

سد کارده مشهد

جاذبه‌های اطراف سد

در اوایل جاده آسفالت در فاصله ۳ کیلومتری از روستای کارده غاری شگفت‌انگیز و پر‌رمز و راز وجود دارد. این غار بعد از روستاهای اندروخ و کارده قرار گرفته و به روستای آل منتهی می‌شود. به عقیده باستان‌شناسان قدمت این غار به هزاران سال قبل بر می‌گردد. همچنین در این غاراسکلت مربوط به انسان‌های گذشته هم کشف شده است.

این سد در امتداد چندین روستا واقع شده است. این روستاها با یکدیگر فاصله کمی دارند و هر کدام برای خودشان مکانی جدا برای بازدید زائران و گردشگران محسوب می‌شوند. اگر به روستاگردی علاقه دارید، در این روستای ایرانی همه آدم کوتوله هستند را بخوانید.

جاذبه های گردشگری سد کارده مشهد

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری خوشگذرانی را در این نقطه از ایران تجربه کنید را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۲۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…