تهیه کیک با سفیده تخم مرغ، بدون فر

0
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاید برای شما پیش بیاید برای تهیه شیرینی یا کیک فقط نیاز به زرده دارید و سفیده تخم‌مرغ باقی بماند. می‌توانید با آن‌ها یک کیک عالی خوشمزه تهیه کنید.
تهیه کیک با سفیده تخم مرغ

کیک با سفیده تخم مرغ یکی از کیک‌های بسیار خوشمزه است که بافت بسیار خوبی دارد. شما می‌توانید این کیک را مانند دیگر کیک‌ها با فر و بدون فر تهیه کنید. شما می‌توانید از انواع قالب‌ها برای تهیه کیک استفاده کنید و یک کیک عصرانه خوشمزه و با پف زیاد داشته باشید. با دلتامگ همراه باشید تا طرز تهیه کیک با سفیده تخم مرغ را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه کیک با سفیده تخم مرغ

  • شکر ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • شیر ولرم ۳/۴ پیمانه
  • سفیده تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد ۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ قاشق چای‌خوری
  • وانیل ۱ قاشق چای‌خوری

کیک اسفنجی

طرز تهیه کیک با سفیده تخم مرغ

مرحله اول

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم‌دما شوند. سپس مواد را به کمک پیمانه آشپزی یا لیوان دسته‌دار فرانسوی اندازه بگیرید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید و ۱۵ دقیقه بگذارید تا گرم شود و برای پخت بدون فر نیز باید یک قابلمه را چرب کنید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود.

مرحله دوم

شکر و شیر و روغن را داخل یک کاسه بریزید و با همزن بزنید تا ذرات شکر داخل مواد مخلوط شود. آرد و بیکینگ پودر را با هم داخل یک کاسه بریزید و سه بار الک کنید و به مواد شکر و روغن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. دقت کنید دمای شیر باید ولرم باشد یعنی دست را نسوزاند و زمانی که انگشت را داخل آن فرو می‌کنید باید گرما را احساس نمایید.

مطلب پیشنهادی:  ۷ راز موفقیت در کار از نظر روانشناسان

مرحله سوم

سفیده تخم مرغ را داخل یک ظرف بریزید و به همراه وانیل هم بزنید تا ابتدا کف کند و بعد کم کم همانند خامه فرم بگیرد و وقتی ظرف را بر می‌گردانید نباید از ظرف بیرون بریزد. حالا باید سفیده را طی دو مرحله به مواد اضافه کنید تا یکدست شود. مواد را با لیسک در یک جهت هم بزنید.

طرز تهیه کیک با سفیده تخم مرغ

مرحله چهارم

داخل قالب مخصوص کیک یا قابلمه کاغذ روغنی قرار دهید و مایه کیک را داخل قالب بریزید و سه بار روی سطح بکوبید. سپس در فر از قبل گرم‌شده به مدت ۴۵ دقیقه بگذارید تا کیک بپزد. برای پخت بدون فر باید روی در قابلمه دم‌کنی قرار دهید و بگذارید تا کیک روی شعله‌پخش‌کن بپزد.

نکات کلیدی در تهیه کیک با سفیده تخم مرغ

  • بهتر است دمای فر برقی یا توستر را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  • می‌توانید داخل قالب کیک و در فر دست‌ساز این کیک را تهیه کنید.
  • سفیده‌ها بهتر است خنک باشند تا بهتر فرم بگیرند و اصلا نباید ذره‌ای زرده داخل آن باشد وگرنه سفت نمی‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…