رپورتاژآگهی

معرفی ۶ مورد از محبوب ترین حلقه های ازدواج

۴
8
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یکی از جنبه‌های جالب و مهم برای برنامه‌ریزی ازدواج، خرید حلقه عروس و داماد است.
انواع حلقه عروس و داماد

برای اطمینان از ارزش حلقه، هم از نظر هزینه و هم از نظر زیبایی باید قبل از خرید از چند مورد مطلع باشید. به خصوص اگر حلقه مزین به الماس باشد. هنگام خرید حلقه عروس و داماد تنها به‌دنبال زیبایی ظاهری حلقه نباشید و به دیگر مسایل نیز دقت کنید. در ادامه این مطلب از مجله دلتا به انواع حلقه عروس و داماد و جواهر عروس و حلقه الماس پرداخته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کافه طلا همراه باشید.

انواع حلقه عروس و داماد

حلقه الماس

رنگ الماس‌های موجود در سراسر دنیا بین بی‌رنگ تا زرد کم رنگ و قهوه‌ای کم رنگ است. هر چه الماس به سمت طیف بی‌رنگی نزدیک‌تر باشد ارزش آن بالاتر است. درجه بندی رنگ الماس ازD تا J تعیین می‌شود. حرف D نشان‌دهنده بهترین و عالی‌ترین درجه رنگ الماس است.

توجه داشته باشید که با چشم معمولی و غیر مسلح تفاوت بین درجه D و درجه G تشخیص داده نمی‌شود. فرق این دو را فقط و فقط با ذره بین می‌توان فهمید. برش‌های دایره‌ای یا پرنسسی محبوب‌ترین برش‌های الماس برای حلقه ازدواج هستند.

خرید حلقه الماس هرچند نسبت به حلقه‌های غیر الماس، هزینه بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد اما یک انتخاب هوشمندانه و اقتصادی است. زیرا قیمت حلقه الماس ازدواج یا جواهرات و سرویس الماس شما روز به روز افزایش خواهد یافت. علاوه بر تمام مزایای اقتصادی خرید حلقه الماس گزینه‌ای نمادین و پرمعنا برای ازدواج بشمار می‌رود.

نیازی نیست که شما برای حلقه ازدواج حتما، الماسی با شفاف‌ترین رنگ و عالی‌ترین درجه پاکی انتخاب کنید. به دلیل آن‌که چشم غیر مسلح انسان توانایی تشخیص درجه عالی رنگ و بهترین درجه پاکی الماس را ندارد شما می‌توانید الماس درجه ۴ خریداری کنید.

چشم غیر مسلح انسان توانایی تشخصی الماس درجه یک از الماس درجه چهار را ندارد و نمی‌تواند تفاوت آن‌ها را خیلی از هم تشخیص دهد. به این خاطر این تفاوت‌ها بسیار کم و غیرقابل شناسایی هستند. اما این در حالی است که قیمت آن‌ها با هم تفاوت بسیار زیادی دارند.

حلقه عروس و داماد

حلقه عروس و داماد از ملزومات مهم برای ازدواج هستند. رسم حلقه ازدواج از دوران بسیار قدیم رایج بوده است و از سابقه‌ای طولانی برخوردار است. به همین دلیل اولین چیزی که برای یک مراسم عروسی یا نامزدی در اولویت قرار دارد خرید حلقه عروس و داماد است.

حلقه ازدواج برلیان و الماس از جمله چالش برانگیزترین و پر تقاضاترین انواع جواهرات است که انتخاب‌های بسیاری را پیش روی شما قرار می‌دهد. هنگام خرید انگشتر ازدواج علاوه بر زیبایی و فاخر بودن انگشتر به دوام و استحکام آن در طول زمان هم توجه داشته باشد.

برای انتخاب حلقه یا انگشتر سبک زندگی و شخصیت طرف مقابل را در نظر بگیرید. علاوه بر میزان بودجه شما، مدل شخصیتی و فعالیت‌های روزانه طرف مقابلتان از مهم‌ترین معیارها برای خرید حلقه است. برای خرید حلقه تا حد امکان، حلقه‌ای با رکاب بسیار باریک انتخاب نکنید زیرا باریک بودن انگشتر باعث می‌شود سنگ روی آن بزرگتر دیده شود و انتخاب رکاب باریک یکی از بزرگترین اشتباهات برای خرید حلقه نامزدی بشمار می‌رود.

به این خاطر که رنگ‌های مختلف طلا که درجه سختی آن را مشخص می‌کند به مرور زمان و در طول سال‌ها خورده می‌شود. در نتیجه حلقه از آن چیزی که هست هم باریکتر و نازکتر خواهد شد. بنابراین، احتمال شکستن آن بسیار زیاد می‌شود. پرداخت هزینه زیاد برای خریدن حلقه نامزدی دلیل بر بهترین خرید نیست.

حلقه عروس و داماد

سرویس جواهر عروس

سرویس جواهر عروس اغلب میان خریدهای عقد یا خریدهای عروسی وجود دارد. خریدن آن برای عروس خانم‌ها بسیار محبوب است. این نوع خرید برای عروس و داماد دغدغه زیادی به همراه دارد. زیرا سرویس جواهر دارای قیمت بالایی است که باید در خرید آن دقت کرد. انتخاب مدل سرویس برای عروس خانم‌ها کار آسانی نیست. گاهی پیدا کردن مدل دلخواه متناسب با قیمتی که در نظر داشته باشند دشوار است، همچنین دست گذاشتن بر روی سرویسی که قیمت بسیار بالایی داشته باشد توسط عروس خانم برای آقا داماد کمی استرس به همراه دارد.

سرویس جواهرات معمولا تشکیل شده از یک گردنبند، یک جفت گوشواره، یک دستبند و گاهی اوقات انگشتر است. همان‌طور که قبلا هم گفتیم سرویس جواهرات دارای دو رنگ سفید و زرد است که برخی از عروس‌ها رنگ سفید و برخی رنگ زرد را می‌پسندند.

امروزه خریداران تنوع طلب شده‌اند و طلای خارجی هم در بازار بسیار موجود است. به همین دلایل مدل‌های مختلفی از سرویس‌های جواهرات برای عروس‌ها ساخته می‌شود. سرویس‌های جواهرات برای عروس خانم‌ها باید بر اساس مدل‌‌های روز ساخته شوند و سنگ‌های قیمتی و زیبا در آن‌ها به کار برده شود.

 حلقه ازدواج

نتیجه

یکی از مهم‌ترین خریدهای ازدواج برای عروس و داماد خرید حلقه نامزدی یا ازدواج است. این حلقه‌ها علاوه بر ظاهر ساده و با داشتن ظاهری شیک و خاص بسیار پر معنا و از نظر معنوی برای زوجین بسیار مهم است. پر طرفدارترین حلقه عروس و داماد، حلقه برلیان و حلقه الماس است. برلیان همان الماس تراش خورده است. حلقه‌ها شاید وسیله‌ای ساده به نظر به رسند اما نشانه وفاداری و پیوند زوجین هستند.

۴ دیدگاه

  1. رها

    ۵ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۵۲ ب٫ظ

    ما به جای حلقه ی طلا نقره خریدیم خیلی گرون بود.

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۴:۳۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۵:۰۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۸ ق٫ظ

    الان با گرانی طلا فکر نکنم کسی بتونه حلقه و سرویس طلای خودش رو به دلخواه بخره جز اینکه داماد پولش از پارو بالا بره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…