روستای جنت رودبار، نگین ارغوانی مازندران

3
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید به مازندران سفر کنید پیشنهاد ما به شما گشت‌و‌گذار و تفریح در دل ییلاقات سرسبز و چشم‌نواز این منطقه است.
روستای جنت رودبار

روستای جنت رودبار، عروس روستاهای اطراف شهرستان رامسر است. این روستا پر از جاذبه‌های طبیعی مثل آبشارهای پرآب، درختان تنومند، دشت‌های پر گل و کوه‌های بلند است و با تمام این ویژگی‌ها، جان می‌دهد برای گذراندن یک عصر دلپذیر، در کنار دوستان و خانواده‌. با دلتامگ همراه باشید.

خرید ویلا در شمال

آشنایی با روستای جنت رودبار

باید بگوییم که این روستا قدمت زیادی دارد و در گذشته قسمتی از منطقه تاریخی و وسیع گرجیان به حساب می‌آمد. ‌این روستای اسرارآمیز در گذشته جزو ییلاقات محبوب پادشاهان قاجار بود. با قدم زدن در آن حس بودن در یک فیلم زمان قاجار به شما دست خواهد داد.

آشنایی با روستای جنت رودبار

نگین ارغوانی مازندران

این روستا به خاطر داشتن مزارع گل گاوزبانش به نگین ارغوانی مازندران معروف شده است. یکی از ویژگی‌های دوست داشتنی این روستا کلبه‌های قدیمی ساخته‌شده از چوب و سنگ آن است که با سقف‌های شیروانی خود به شما و سایر توریست‌های این روستا خوشامد می‌گویند.

چگونه به این روستا برویم؟

برای اینکه به روستای جنت ‌رودبار برسید ابتدا باید به سمت شهر رامسر بروید. سپس از آنجا به سمت بخش شرقی شهرستان رامسر حرکت کنید. پس از رسیدن به رامسر به سمت جاده رامسر-تنکابن راه بیفتید و با کمک گرفتن از تابلوهای راهنمایی به طرف جاده جنت ‌رودبار حرکت کنید.

بهترین زمان سفر

از آنجا که روستای جنت رودبار در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد زمستان‌هایی بسیار سردی دارد. اگر می‌خواهید از شگفتی‌ها و زیبایی‌های طبیعی این منطقه لذت ببرید و در آب‌و‌هوایی مطبوع و دل‌انگیز به تفریح و گشت‌و‌گذار بپردازید، بهتر است فصل بهار و تابستان را برای بازدید از این روستای دیدنی انتخاب کنید.

اقامت در روستای جنت رودبار

تفریح در روستای جنت رودبار

می‌توانید در روستای جنت رودبار به بازی‌های محلی مشغول شوید. همچنین در اطراف منطقه با کمپینگ و چادر زدن تجربه خوابیدن زیر نور ستارگان را به دست بیاورید. از تماشای صحنه‌های شگفت‌انگیز این روستا به وجد بیایید.

مطلب پیشنهادی:  ترس از طرد شدن چیست و چگونه با آن مقابله کنیم؟

نزدیکی به رامسر

به دلیل نزدیکی روستای جنت رودبار به شهر رامسر می‌توانید پس از گشت‌و‌گذار و تفریح در خود روستا به شهر رامسر هم سری بزنید. با رفتن به تله‌کابین، پارک آبی و کاخ مرمر رامسر، لذت سفر به این منطقه را بیشتر حس کنید و سفر شیرین‌تر و هیجان‌انگیزتری را تجربه نمایید.

اقامت در روستای جنت رودبار

علاوه بر اقامتگاه‌های بومی که در منطقه وجود دارند می‌توانید در برخی از خانه‌های مردم محلی روستا که برای اجاره به گردشگران آماده شده‌اند ساکن شوید. با این کار حسی نوستالژیک شبیه آنچه در خانه مادربزرگ‌های زمان قدیم تجربه می‌کردید اوقاتی فراموش نشدنی را سپری کنید. همچنین از محصولات ارگانیک آن‌ها استفاده کنید.

جاذبه‌های دیدنی جنت رودبار

جاذبه‌های دیدنی اطراف

آبشارهای روستای جنت رودبار جزو اولین مناطقی هستند که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید و در اطراف آن‌ها به تفریح، عکاسی و آب‌بازی مشغول شوید. آبشار حسینیه، آبشار آزارک، آبشار خشکا، آبشار چاردر، آبشار هیسیان و آبشار ریش بزار  از جمله آبشارهای فوق‌العاده زیبای این منطقه هستند. در میان این منطقه رودخانه‌ای به نام چالکرود به طول 40 کیلومتر جریان دارد که از دامنه شرقی کوه سماسوس سرچشمه می‌گیرد. در روزهای مه‌آلود با نشستن ابرها روی زمین شما رویایی‌ترین تصویر عمرتان را در اینجا خواهید دید. جاده جنگلی دالخانی، پارک جنگلی دالخانی، مسیر نمک دره، دره باغدشت، دره گیاش و چشمه‌های دره گیاش نیز از دیگر جاذبه‌های این منطقه هستند. اگر هم به کوهنوردی و طبیعت‌گردی در مناطق اطراف روستا می‌روید حتما از راهنمای محلی کمک بگیرید. همچنین می‌توانید با تورهای متنوع گردشگری همراه شوید تا در طبیعت افسونگر این منطقه گم نشوید.

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    6 اسفند 1402 در 8:32 ب.ظ

    عالی خسته نباشی

    پاسخ

  2. ناشناس

    7 اسفند 1402 در 1:10 ق.ظ

    زمینش این قدر زیبا بهشتش چقدر زیبا ممنون از معرفی طبیعت زیبا

    پاسخ

  3. ناشناس

    7 اسفند 1402 در 1:20 ق.ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

عجیب‌ترین قبرهای جهان که باعث وحشت می‌شوند

قبرهای عجیب و ترسناک در اقصی نقاط دنیا وجود دارد. با دلتامگ همراه باشید تا با عجیب ترین قب…