با این آرایش جذاب، چشمان خود را درشت کنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چگونه با آرایش چشمان درشت‌تری داشته باشیم؟ شاید این سوال بیشتر از طرف کسانی پرسیده شود که چشم‌های طبیعیِ ریز و کوچکی دارند و می‌خواهند با آرایش، چشمانِ درشت‌تری داشته باشند.

می‌دانیم که یکی از جنبه‌های جالب و جذاب دنیای میکاپ آرایش چشم و امتحان کردنِ میکاپ‌های مختلفی است که ترند می‌شوند. اما وقتی نوبت به انجام آرایش چشم‌های ریز می‌رسد اجرایی کردنِ این میکاپ‌ها کمی چالش‌برانگیز است. در این مطلب از دلتامگ به موضوع درشت کردن چشم با آرایشی جذاب می‌پردازیم.

درشت کردن چشم با آرایشی جذاب

از روتین پوستی غافل نشوید

باید بدانید که پوست اطراف چشم‌ها هم مانند صورت نیاز به آماده‌سازیِ قبل از میکاپ دارد و لازم است قبل از انجام آرایشِ چشم، روتین پوستی و مخصوص دور چشم را انجام دهید. برای رفع پف، خستگی و آبرسانی پوست اطراف چشم‌ پیشنهاد می‌کنیم قبل از آرایش از پدهای رطوبت‌رسان مخصوص زیر چشم استفاده کنید.

تیرگی دور چشم‌ها را بپوشانید

اگر دور چشمِ تیره‌ای دارید بدانید که به علت تیرگی و سایه افتادن بر پوستِ اطراف چشم، اندازه‌ چشم‌ها کوچک‌تر به نظر می‌رسد. بنابراین برای اصلاح این مورد بهتر است دور چشمانتان درخشان‌تر و روشن‌تر از باقی صورت جلوه کند. برای این کار از کانسیلر روشن‌کننده برای زیر چشم خود استفاده کنید و با پد آرایشی و یا براش مخصوص به خوبی کانسیلر را محو کنید.

ابروها را فراموش نکنید

حتماً شنیده‌اید که ابروها قاب چشمان به حساب می‌آیند و آرایش و پیرایش آن‌ها می‌تواند به میزانِ قابل توجهی بر روی میکاپ کل صورت تاثیر بگذارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از انجام آرایش، ابروهایتان را مرتب کنید.

با استفاده از یک برسِ ابرو آن‌ها را مرتب کرده و موهای اضافی پایین ابرو را با موچین بگیرید. می‌توانید با استفاده از مداد ابرو نیز جاهای خالی ابروی خود را پر کنید.

درشت کردن چشم

از مداد چشم استفاده کنید

برای درشت‌تر کردنِ چشم‌ها در آرایشان می‌توانید خط چشم بکشید اما مدلِ خط چشم کشیدن بسیار مهم است. به طور کلی از کشیدنِ مدل خط‌ چشم‌های کلفت و تیره پرهیز کنید.

اگر چشمانِ کوچکی دارید خط چشم را کمی دورتر از گوشه‌ داخلی چشم خود بکشید و سعی کنید این خط نازک باشد. همچنین ایجاد یک دنباله‌ کوچک و نازک در امتداد چشم‌ها به بزرگ‌تر و بازتر نشان دادنِ چشم‌ها کمک می‌کند.

نکته‌ دیگری که برای استفاده از مداد چشم در این نوع آرایش باید در نظر بگیرید، رنگ آن است.

بسته به رنگ پوستتان رنگ خط چشمانتان نیز متفاوت خواهد بود. افرادی که رنگ پوست روشنی دارند بهتر است از رنگ‎‌های آبی تیره و قهوه‌ای به جای مشکی استفاده کنند. اما افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند می‌توانند از رنگ مشکی استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی:  لوکس ترین مقاصد گردشگری دنیا

پلک‌ها را کانتور کنید

به منظور کانتور چشم‌ها که به درشت جلوه کردنِ آن‌ها کمک کند، پیشنهاد می‌کنیم به قسمت کریس یا همان خط سایه بر روی پلک توجه کنید و از سایه‌ چشمی که نهایت تا سه درجه تیره‌تر از رنگ پوست پلکتان است برای کانتور این قسمت استفاده کنید.

رنگ سایه‌ چشم مهم است

شاید فکر کنید آرایش اسموکی چشم‌ها را درشت‌تر می‌کند. اما باید بدانید که بسته به نحوه‌ استفاده از سایه چشم، این آرایش ممکن است چشمانتان را کوچک‌تر هم جلوه دهد. البته نمی‌گوییم اگر چشمان کوچکی دارید آرایش اسموکی نکنید. اما توصیه می‌کنیم برای انجام این نوع آرایش رنگ‌های تیره را نزدیک به خط مژه‌هایتان بزنید و به خوبی سایه‌ها را محو کنید. همچنین برای استفاده از خط چشم برای انجام این میکاپ بهتر است از رنگ قهوه‌ای استفاده کنید زیرا رنگ مشکی چشم‌ها را کوچک نشان می‌دهد.

از هایلایتر به درستی استفاده کنید

اگر می‌خواهید چشمانتان حالت بازتر و درشت‌تری داشته باشد بهتر است از هایلایتر بر روی قسمت برجسته‌ وسط پلک و گوشه‌ داخلی چشمانتان استفاده کنید. همچنین استفاده از هایلایتر بر روی استخوان ابرو به مرتب و تمیز نشان دادنِ این قسمت کمک بزرگی خواهد کرد.

استفاده از هایلایتر در میکاپِ چشم برای بزرگ‌تر نشان دادنِ اندازه‌ چشم‌ها با تکنیکی که گفتیم بسیار موثر است و به دلیل انعکاس نور از این قسمت‌ها به شدت آرایشتان را جذاب می‌کند.

آرایش مژه‌ها را فراموش نکنید

مژه‌های صاف می‌توانند بر اطراف چشم سایه بیندازند و چشم‌ها را کوچک نشان دهند. بنابراین حتما قبل از زدنِ ریمل با استفاده از فرمژه، مژه‌هایتان را فر کنید. همچنین برای زدنِ ریمل هم از مدل‌هایی استفاده کنید که خاصیت فرکنندگی مژه دارند تا در طول روز مژه‌هایتان حالت خود را حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

فواید کوهنوردی ناشتا

ورزش کردن به صورت ناشتا یا روزه داری ، یکی از روشهای تمرینی است که گاها توسط ورزشکاران یا …