سبزه میدان رشت، بوستان قاجاری شهر

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سبزه میدان رشت محلی نیست که در این چند سال اخیر ساخته و تاسیس شده باشد؛ این میدان نقطه عطفی است در تاریخ رشت. این میدان در تمام این همه سالی که زندگی کرده حرف‌های زیادی شنیده و داستان‌های زیادی دیده است.
سبزه میدان رشت

سبزه میدان رشت قدیمی‌ترین میدان و یکی از مکان‌‌های دیدنی رشت است. این میدان نزدیک میدان شهرداری است و همان حال‌وهوا را دارد. در بعضی از قسمت‌های پارک هم سردیس‌های مشاهیر گیلانی را گذاشته‌اند. با مجله دلتا همراه باشید.

سبزه میدان رشت چطور جایی است؟

این بوستان در نقطه‌ای از شهر قرار دارد که از هر طرف به یکی از خیابان‌‌های اصلی می‌رسد. فضای این پارک همیشه پرجنب‌وجوش و پرشور است. به قول معروف زندگی در آن جریان دارد. فضای پارک با درختان همیشه سبز پوشیده شده است. داخل پارک هم چندین نیمکت و آلاچیق وجود دارد که می‌توانید روی آن‌ها بشینید و وقت بگذرانید.

دیدنی های رشت

چگونه در اینجا خوش بگذرانیم؟

یکی از این جاذبه‌ها تندیس‌های زیبا و ظریفی است که در نقاط مختلف بوستان نصب شده است. تندیس افراد مهم و معروفی که آن‌ها را به عنوان مشاهیر و افتخارات گیلان می‌شناسند. مردان نیکی که از آنان به عنوان افتخارات این مرز و بوم یاد می‌شود؛ افرادی مثل شیون فومنی، محمود بهزاد، پروفسور سمیعی و پروفسور اکبرزاده.

این بوستان یک منطقه با اکسیژن خالص است؛ اگر ریه‌های شما از دود و آلودگی خسته و فراری‌اند شک نکنید که باید ساعاتی را در این بوستان استراحت کنید. اگر به دوچرخه‌سواری یا فعالیت‌های بدنی علاقه دارید اینجا جای شماست. دوچرخه‌سواری در این بوستان می‌تواند جان تازه‌ای به بدن خسته شما دهد.

ٰسبزه میدان

موزه‌های نزدیک به سبزه میدان

خانه‌موزه میرزا کوچک خان جنگلی

این خانه یکی از قدیمی‌‌ترین خانه‌های رشت محسوب می‌شود و ارزش زیادی از نظر تاریخی دارد. برای دیدن مطالب گردشگری از ایران، خوشگذرانی را در این نقطه از ایران تجربه کنید را بخوانید.

موزه مردم‌شناسی گیلان

می‌توانیم بگوییم که اینجا یک نمونه کوچک‌تر اما کاملا واقعی از طرز زندگی مردم گیلان در گذشته است. هدف واقعی از تاسیس این موزه، حفظ فرهنگ قدیمی مردم عزیز گیلانی است.

جاذبه گردشگری رشت

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری خیابان لاله زار تهران یا شانزلیزه فرانسه؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۱ در ۶:۴۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۵۴ ب٫ظ

    منزل میرزا کوچک خان در سبزه میدان نیست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…