با افراد کینه ای چگونه برخورد کنیم؟

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بخشیدن کسی که در حق شما بی‌انصافی کرده است، کار آسانی نیست، اما از هر نظر به‌نفع شماست.
روش های برخورد با افراد کینه ای

کینه‌جویی علاوه‌بر آنکه انرژی جسمی و روحی شما را هدر می‌دهد، به سلامتی‌تان نیز آسیب می‌رساند. اما بسیاری از افراد به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند از خطای بقیه چشم‌پوشی کنند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان روش های برخورد با افراد کینه ای می‌پردازیم.

روش های برخورد با افراد کینه ای

در ادامه این مطلب، شما را با چند راه مؤثر برای برخورد با افراد کینه ای آشنا می‌کنیم. در مقابل فردی که کینه‌ی شما را به‌دل گرفته است، چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

عذرخواهی کردن از روش های برخورد با افراد کینه ای

اگر واقعا کار اشتباهی کرده‌اید، مسئولیت آن را به‌عهده بگیرید: اعتراف کنید اشتباه کرده‌اید و برای جبران آن هر کاری می‌توانید، بکنید. اگر فکر نمی‌کنید کار اشتباهی انجام داده باشید اما می‌دانید طرف مقابل‌تان این‌طور فکر می‌کند، بگذارید بداند که متوجه‌ دیدگاه متفاوتش هستید و البته از عمد باعث ایجاد مشکل موردنظر نشده‌اید. اجازه دهید طرف مقابل بداند که از وضعیت پیش‌آمده متأسف هستید، حتی اگر فکر می‌کنید خطایی از شما سر نزده است.

روش های برخورد با افراد کینه ای

بهتر است به‌یاد داشته باشید کینه‌ ای شدن آن فرد، احتمالا دلایل بسیاری دارد

شاید پدر یا مادرش دائما از او انتقاد می‌کرده‌اند و او همچنان سعی دارد در برابر آن درد از خودش محافظت کند. شاید هم خواهر یا برادر کوچک‌ترش هیچ‌گاه سرزنش نمی‌شده‌اند، درحالی‌که او همیشه به‌خاطر هرگونه سرپیچی از قوانین خانواده، مجازات می‌شده است. حتی بدتر از همه، شاید او را به‌یاد خواهر یا برادر کوچک‌ترش می‌اندازید و به همین خاطر، شما را مجازات می‌کند. برای اینکه رابطه عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب ازدواج اینترنتی خوب است یا بد؟ سر بزنید.

روش های برخورد با افراد کینه ای

بعد از عذرخواهی و دلیل‌آوردن برای دفاع از خودتان، مسئله را رها کنید

اگر دائما تلاش کنید دیدگاه‌تان درمورد آن مسئله، مورد تایید طرف مقابل قرار بگیرد، حس کینه را در او تقویت خواهید کرد. فرد کینه ای در بسیاری از موارد، درنهایت دست از کینه‌جویی برمی‌دارد. گاهی اوقات این تغییر موضع با تغییر برخورد شما، سریع‌تر اتفاق می‌افتد. سعی کنید وانمود کنید از عصبانیت آن شخص اصلا نگران نیستید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

بپرسید برای بهترکردن اوضاع، چه کاری می‌توانید بکنید از روش های برخورد با افراد کینه ای

گاهی اوقات نیات خوب شما به‌همراه عذرخواهی، کافی خواهد بود، اما خودتان را آماده کنید؛ ممکن است رئیس شما مانند رئیس محمد، حتی پس از عذرخواهی شما، از اشتباه‌تان چشم‌پوشی نکند و راهی برای بدترکردن اوضاع پیدا کند.

بپذیرید اگرچه کار اشتباهی کرده‌اید، احتمالا اوضاع آن‌قدر که فرد کینه‌ ای وانمود می‌کند، مطلقا سیاه‌وسفید نیست. این چیزی نیست که بخواهید به طرف مقابل‌تان بگویید، اما حداقل می‌تواند به شما کمک کند دیدگاه واقع‌بینانه‌تری درباره‌ی رفتارتان داشته باشید.

برای بهترکردن اوضاع، چه کاری می‌توانید بکنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه با مادر شوهر حسود رفتار کنیم؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…