خطرناک‌ترین ورزش‌های دنیا را بشناسید

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ورزش‌کردن عالی است، بهترین کاری است که برای بدن از دستمان برمی‌آید. به نظر شما ورزش‌کردن در سطحی که احتمال آسیب‌رساندن به بدن را داشته باشد یا امکان قرارگرفتن در معرض مرگ و حادثه را زیاد کند کاری معقول است؟
خطرناک ترین ورزش های دنیا

شاید عجیب به نظر برسد، اما ورزش‌کردن ممکن است خطرناک باشد. درست است که ورزش‌کردن باعث می‌شود انسان پا را فراتر از مرزها و محدودیت‌های بدنش بگذارد و حتی در خطرناک ترین ورزش های دنیا هم به موفقیت‌هایی شگفت‌انگیز برسد. با مجله دلتا همراه باشید.

لوژ خیابانی (Street Luge)

لوژسواری در دسته خطرناک ترین ورزش های دنیا قرار می‌گیرد، اما خطرناک‌ترین آن‌ها نیست. در این ورزش، افراد روی لوژ یا تخته‌ای چرخ‌دار دراز می‌کشند و از تپه‌ها و خیابان‌ها عبور می‌کنند. بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱، تعداد مرگ‌ومیر در این ورزش خطرناک ۲۵ نفر بوده است.

البته شرکت‌کنندگان در مسابقات لوژ خیابانی و ورزش‌کاران این زمینه آسیب‌های شدیدی می‌بینند، اما انگار از نظر طول عمر فرشته مرگ با آنها همراهی کرده است و این ورزش با اینکه در بین خطرناک ترین ورزش ها قرار دارد، کم‌خطرترین ورزش این فهرست است. شاید هم دلیل نجات‌یافتن این افراد از مرگ حتمی استفاده از لباس‌های چرمی مخصوص و کلاه‌ایمنی بوده است.

لوژ خیابانی (Street Luge)

اسکی (Skiing)

هزاران هزار خطر در مسیر پرپیچ‌وخم اسکی‌بازان در کوه‌های پربرف وجود دارد. مثلا دوام‌آوردن فردی مانند لیندزی وون (Lindsey Vonn)، که قهرمان مدال‌آور المپیک در این رشته است، به معجزه شباهت دارد. مواجهه با بهمن‌های سهمگین، برخورد با درخت یا حتی اشتباهی ساده در راه و مسیر اسکی ممکن است حادثه‌ای هولناک را رقم بزند.

البته ناگفته نماند که بسیاری از مرگ‌ها در مسیر اسکی‌کردن در راه‌های ساده‌ و معمولی رخ می‌دهد و در بیشتر مواقع، خبری از اسیرشدن اسکی‌بازان در کوه‌های یخ‌بسته نیست. در هر حال، اسکی در دسته خطرناک ترین ورزش های دنیا قرار دارد.

اسکی (Skiing)

گاوسواری (Bull Riding)

گاوسواری از قدیم در میان مردم برخی نقاط دنیا رواج داشته است. خطرات آن در سال‌های گذشته بیشتر از زمان حال هم بوده، چون گاوسواران از لباس‌های مخصوص و کلاه‌ایمنی استفاده نمی‌کردند و مورد حمله گاوهای هراسان و خشمگین قرار می‌گرفتند. البته هنوز هم در مسابقات گاوسواری استفاده از کلاه‌ایمنی اجباری نیست؛ ولی وقتی به خطرات این ورزش نگاه می‌کنیم، استفاده از آن ضروری به نظر می‌رسد.

گاوسواری (Bull Riding)

گاوبازی (Bull Fighting)

گاوبازی و مبارزه با گاوها یکی از ورزش ها و مسابقات باستانی است. اینجا هم ماجرای گاوسواری تکرار می‌شود، عده‌ای از افراد با گاوی خشمگین می‌جنگند و جانشان را در معرض خطری جدی قرار می‌دهند. رویارویی با گاوی که می‌تواند با شاخ‌های تیزش همه‌چیز را ویران کند و شما را در چشم‌‌به‌هم‌زدنی به دنیایی دیگر روانه کند، خطری است که نمی‌توان نادیده‌اش گرفت. هر سال تعداد بی‌شماری از افراد در گاوبازی صدمه می‌بینند یا حتی جانشان را از دست می‌دهند.

گاو بازی خطرناک ترین ورزش های دنیا

چوگان (Polo)

چوگان ورزشی است که در آن باید روی اسب بنشینید و با چیزی شبیه چکش از فاصله ۲متری زمین توپی را به حرکت درآورید. چوگان نیز جان ورزش‌کاران زیادی را می‌گیرد و بدتر از همه این است که هم به ورزش‌کار آسیب وارد می‌کند و هم به اسبی که باید او را حمل کند. برخی منتقدان ورزش چوگان معتقدند این ورزش از بوکس هم خطرناک‌تر است.

چوگان-خطرناک ترین ورزش های دنیا

راگبی (Rugby)

درصد صدماتی که ورزش راگبی به بازیکنانش وارد می‌کند بسیار بسیار زیاد است. با همه این‌ها، هر سال، تعداد زیادی از افراد در سراسر نقاط دنیا به این بازی مشغول می‌شوند. در این ورزش تعدادی بازیکن باهم در رقابت‌اند تا با تکل و ضربه‌زدن به هم، توپ را از دست هم بربایند. همین ضربه‌ها و تنه‌زدن‌ها به‌علاوه سرعت بالای بازیکنان باعث ایجاد صدمات و آسیب‌های شدیدی می‌شود.

خطرناک ترین ورزش های دنیا چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب چطور مضرات وای فای را کاهش دهیم؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. خالد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۱:۱۰ ق٫ظ

    خیلی جالب بود ولی با این حساب باز هم بازی میکنند چون پول هست و علاقه البته از هیجان بازی ها هم نمیش

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۴۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۳۷ ق٫ظ

    خیلیجالب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…