عجیب ترین شغل های دنیا کدامند؟

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درآمد شغل‌های عجیب از تست کردن رول‌ها و اسپری‌های معطر کننده روی پوست تا تست کردن غذای حیوانات و همچنین خوابیدن را در ادامه بخوانید.

امروز بـه معرفی عجیب‌ترین و سرگرم کننده‌ترین شغل‌های جهان می‌پردازیم. شغل‌های جالبی در جهان وجود دارند کـه شاید تا بـه امروز فکرشان را هم نمی‌کردید! دلتامگ در ادامه به معرفی عجیب ترین شغل های دنیا می‌پردازد.

شغل بو کردن دئودورانت

اگر حس بویایی قوی‌ای دارید، احتمالا دراین شغل بسیار موفق خواهید بود! افرادی کـه بـه این‌کار مشغولند، به‌طور مستقیم با شرکت‌های تولید کننده دئودورانت کار می‌کنند تا مطمئن شوند محصول آن‌ها کارآمدی لازم را دارد. این افراد در یک اتاق گرم کار می‌کنند و می‌توانند دریک ساعت زیر بغل ۶۰ نفر را بو کنند تا با درجه‌بندی از ۱ تا ۱۰، تعیین کنند چـه عناصری بهترین نتیجه را خواهد داشت. بسته بـه تجربه و سابقه کاری، این افراد می‌توانند سالانه بین ۱۹ هزار تا ۵۲ هزار دلار درآمد داشته باشند.

شغل بو کردن دئودورانت

شغل هل دادن مسافران مترو

ژاپنی‌ها یکی از وقت شناس‌ترین مردمان دنیا هستند. در ژاپن برای آن‌که همه مسافران مترو سر وقت بـه محل کار خود برسند دولت افرادی را استخدام می‌کند تا مسافران رابه داخل قطارها هل دهند و تا جایی‌که ممکن اسـت افراد بیشتری سوار قطار شوند. این خدمه مترو طبق معمول از ۷ تا ۹ صبح کار می‌کنند و ساعتی ۱۰ دلار درآمد دارند. نزدیک بـه ۸/۷ میلیون نفر از متروی ژاپن استفاده می‌کنند.

شغل هل دادن مسافران مترو

شغل عزاداری حرفه‌ای

وقتی کسی از دنیا می‌رود، خویشاوندان و آشنایان برای متوفی سوگواری می‌کنند. اما اگر کسی وجود نداشته باشد کـه اندوه خود را نسبت بـه مرگ آن شخص نشان دهد چـه می‌شود؟

دراین مواقع از عزادارهای حرفه‌ای استفاده می‌شود. این بازیگرها برای حضور در مراسم تشییع شخص متوفی و سوگواری برای مرگ او دست مزد دریافت می‌کنند. این شغل در کشورهـای جنوب شرقی آسیا بسیار رایج اسـت و دست مزد این‌کار در انگلستان، ۷۰ دلار برای تنها ۲ ساعت کار اسـت.

عزادار حرفه ای

شغل پوشاندن پلاک خودروها

در ایران برای آن‌که دوربین‌های راهنمایی و رانندگی نتوانند تخلفات رانندگان را ثبت کنند، بعضی از رانندگان بـه اشخاصی پول می‌دهند تا پشت خودرو‌هـای آن‌ها حرکت کنند و پلاک آن‌ها را بپوشانند. مبلغ دقیق درآمد این شغل مشخص نیست.

مطلب پیشنهادی:  با 3 مورد از عجایب ترسناک جهان آشنا شوید

عجیب ترین شغل های دنیا و ایران

شغل تست غذای حیوانات خانگی

اگر چـه همه مایلند از سالم بودن و لذیذ بودن غذای سگ شان مطمئن شوند، اما کسی آن‌ها را امتحان نمی‌کند. اما افرادی وجود دارند کـه شغل آن‌ها تست کیفیت غذای حیوانات خانگی اسـت و سالانه ۴۰ هزار دلار درآمد دارند. بـه علاوه، این افراد وظیفه دارند قبل از تف کردن غذا، ارزش غذایی آن‌را برآورد کنند.

تست غذای حیوانات

شغل بیکار حرفه‌ای

آژانس مسافرتی TUI در سوئد، افرادی را استخدام می‌کند کـه بـه‌معنای واقعی کلمه بیکار بگردند و کاری انجام ندهند! شرایط کار بـه این صورت اسـت کـه لباس‌های تابستانی خود را می‌پوشید، لم می‌دهید، مطالعه می‌کنید. موسیقی گوش می‌کنید و یا این کـه اطراف را نگاه می‌کنید و… «هر طور کـه مایلید». حتی نیاز نیست کـه سحرخیز باشید تا راس ساعت معینی بـه کارتان برسید. ساد‌ه‌تر بگوییم، بیکار میچرخید و پول می‌گیرید.

شغل ساقدوش عروس حرفه‌ای

ساقدوش بودن شاید خیلی راحت نباشد، اما بسیار جالب بـه‌نظر می‌رسد. جن گلنتز مؤسس شرکت اجاره‌ ساقدوش، افرادی رابه‌عنوان ساقدوش عروس در اختیار مراسم عروسی قرار می‌دهد. هویت واقعی این افراد برای مشتریان ناشناس اسـت. دست مزد ساقدوش‌ها برای هر عروسی ۳۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار اسـت.

خوابیدن از عجیب ترین شغل های دنیا

شغل کارمند خوابیدن

یکی‌دیگر از عجیب ترین شغل های دنیا این اسـت کـه بخوابید و پول بگیرید! ناسا افرادی را برای شرکت در تحقیقات استراحت در رخت خواب استخدام می‌کند. در یکی از تحقیقات ناسا، بـه شرکت‌کنندگان ۵ هزار دلار در ماه حقوق تعلق گرفت. «بـه هیچ وجه پول کمی نیست!» این افراد باید بـه‌مدت ۸۷ روز، روی تخت می‌خوابیدند. امکاناتی از قبیل تلویزیون، کامپیوتر و کنسول بازی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد و همچنین ملاقات با دوستان و خانواده نیز برای شرکت‌کنندگان آزاد اسـت «البته در رخت خواب!».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…