فواید و خواص فوق‌العاده شیره انگور برای سلامتی

۱۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شیره انگور یا دوشاب، محصولی تهیه شده از آب انگور است. شیره انگور دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی است و فواید زیادی برای سلامتی دارد.
فواید شیره انگور

شیره انگور یا دوشاب ماده‌ای بسیار مغذی و مقوی با طبع گرم است که خواص و فواید بی‌نظیری برای سلامت بدن و بهبود بیماری‌ها دارد. در این مطلب از مجله دلتا با فواید شیره انگور برای سلامتی آشنا می‌شوید.

فواید شیره انگور چیست؟

در ادامه با هم نگاهی خواهیم داشت به فواید شیره انگور برای سلامتی و با ضرورت مصرف آن آشنا می‌شویم.

تقویت سیستم ایمنی

شیره انگور دارای ویتامین‌های A، B، C و املاحی چون آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و کلسیم است. این ماده برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. شیره انگور به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان موجب افزایش گلبول‌های سفید در بدن و بالا رفتن ایمنی بدن می‌شود و بدن را در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند.

فواید شیره انگور چیست؟

افزایش انرژی

با مصرف میزان کمی از شیره انگور به دلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی و کالری بیشتری که نسبت به میوه انگور دارد انرژی موردنیاز بدن تامین می‌شود. همچنین شیره انگور دارای قند طبیعی فراوان بوده که این قند خیلی سریع در بدن حل شده و انرژی بدن را تامین می‌کند.

رقیق شدن خون

شیره انگور به دلیل داشتن ماده ی معدنی پتاسیم سبب رقیق شدن خون و جلوگیری از حمله قلبی شده و به پیشگیری از بیماری‌هایی مانند آمبولی و رگ‌های واریسی کمک می‌کند.

درمان کم خونی

شیره انگور حاوی آهن و ویتامین B۱۲ است که نقش بسیار موثری را در خون‌سازی با افزایش سطح گلبول قرمز در بدن دارند به همین خاطر مصرف یک الی دو قاشق غذاخوری شیره انگور یک سوم از نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می‌کند و برای رفع کم خونی مفید است.

تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر

قند طبیعی و ویتامین‌های حیاتی شیره انگور موجب تقویت سلول‌های مغزی و تامین انرژی فعالیت این سلول‌ها می‌شود. همچنین شیره انگور به دلیل طبع گرم سبب بهبود عملکرد سلول‌های مغزی شده و در تقویت حافظه و جلوگیری از پیری مغز نقش موثر دارد.

آرامش اعصاب و بهبود خلق و خو

منیزیم موجود در شیره انگور به متعادل شدن کلسیم موجود در رگ‌های عصبی و خونی کمک و باعث آرامش اعصاب و بهبود خلق وخو، افزایش نشاط و انرژی افراد دچار افسردگی می‌شود.

بهبود عملکرد گوارش

مصرف شیره انگور سبب پاکسازی روده و معده، دفع اوره از بدن شده و ضد نفخ است، به همین دلیل موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود.

بهبود عملکرد گوارش

بازکنندگی مجاری کبد

شیره انگور سبب بازکنندگی گرفتگی‌ها می‌شود به همین خاطر مصرف شیره انگور همراه با سرکه انگور برای جلوگیری از ایجاد انسداد در مجاری کبد توصیه می‌شود.

افزایش وزن و چاقی

کالری شیره انگور به دلیل قندی که در این ماده غذایی وجود دارد به نسبت زیاد است. هر ۱۰۰ گرم شیره انگور دارای ۳۲۹ کالری است بنابراین مصرف شیره انگور به افراد کم بنیه و لاغر برای چاق شدن و تامین انرژی بدن توصیه می‌شود. مصرف زیاد این شیره به افراد چاق یا کم تحرک توصیه نمی‌شود. اگر به کنترل دیابت علاقه‌مند هستید مطب ادویه‌ای برای کنترل دیابت را بخوانید.

خواص شیره انگور برای چاقی صورت

شیره انگور انرژی زا بوده و کالری فراوانی دارد به همین خاطر برای چاقی موضعی صورت موثر است. برای چاقی صورت می‌توانید از شربت تهیه شده از شیره انگور استفاده کنید و یا شیره انگور را به شیر یا شیر برنج افزوده و نوش جان نمایید.

خواص شیره انگور برای خانم‌ها

شیره انگور حاوی آهن، کلسیم و منیزیوم است و می‌تواند از درد دوران قاعدگی که به دلیل کمبود آهن ایجاد می‌شود، پیشگیری کند و گرفتگی‌های دوره قاعدگی درمان نموده و از ماهیچه‌های رحم نیز محافظت کند. همچنین مصرف شیره انگور از بدن در دوران بعد از یائسگی در برابر بروز بیماری‌های استخوانی محافظت می‌کند.

خواص شیره انگور برای آقایان

شیره انگور به دلیل ویتامین‌ها و مواد مغذی فراوان انرژی زا بوده و سبب افزایش تمایل جنسی در آقایان می‌شود. مصرف شیره انگور به تولید سالم هورمون‌های جنسی کمک می‌کند. مصرف شیره انگور به دلیل طبع گرم تحریک‌کننده میل جنسی در افرادی است که طبع سرد دارند.

فواید شیره انگور چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب درمان خانگی معده درد عصبی را بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در ۴:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۷:۳۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۵۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۰:۵۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۷ ب٫ظ

  6. محمود مقدم

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۳۲ ق٫ظ

    عالی بود متشکرم

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۰ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  8. ناشناس

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۴۵ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۵ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۶:۰۵ ق٫ظ

  11. آیناز

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۵:۱۶ ب٫ظ

    عااااااالی بود

    پاسخ

  12. ناشناس

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۴:۰۸ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۴۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…