درمان خانگی معده درد عصبی

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از نشانه‌های رایج درد عصبی معده سوزش شدید معده است و گاهی هم به حالت تهوع و استفراغ منتهی می‌شود. گاهی شرایط به گونه‌ای است که هیچ کاری از شما ساخته نیست. اما برخی روش‌های خانگی این درد را تسکین می‌دهند.
درمان معده درد عصبی

علائم درد عصبی معده (Symptoms of gastric nerve pain) به‌ دنبال استرس و اضطراب شدید بروز می‌کند. یکی از نشانه‌های رایج درد عصبی معده سوزش شدید معده است و گاهی هم به حالت تهوع و استفراغ منتهی می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا با درمان معده درد عصبی در خانه آشنا شوید.

درمان خانگی تسکین درد عصبی معده

  • نعناع یک مسکن بی‌نظیر برای درد عصبی معده است.
  • چای لیمو معجزه‌ی شگفت انگیز درد معده است.
  • کیسه‌ آب گرم را فراموش نکنید.
  • عرق رازیانه یک معجون بی‌نظیر برای درد معده است.
  • زنجبیل یک داروی گیاهی معطر برای معده است.
  • برای درد معده آب برنج را فراموش نکنید.

سرکه سیب نیز باعث آرامش اعصاب می‌شود. پس به دنبال آن درد معده هم آرام می‌شود. البته این راه خانگی را در گزینه‌ آخر قرار دهید. زیرا با مصرف سرکه، فشار خون افت می‌کند که سردرد را به دنبال دارد.

درمان معده درد عصبی در خانه

بهترین دمنوش‌های گیاهی جهت درمان درد معده

وقتی که در شرایط هیجان‌انگیز قرار می‌گیرید و یا به خاطر شرایط محیطی، اضطراب و استرس شدیدی به شما وارد می‌شود، در قسمت معده احساس درد و سوزش می‌کنید. این سوزش و معده درد ناشی از شرایط وخیم روحی و روانی رخ می‌دهد. بهترین راه درمان برای درد عصبی معده حفظ آرامش است. با این حال، گاهی شرایط به گونه‌ای است که هیچ کاری از شما ساخته نیست. اما با طب سنتی می‌توانید این درد را تسکین دهید.

دمنوش زنجبیل

این دمنوش می‌تواند تاثیر زیادی بر روی سلامت شما داشته باشد. ریشه زنجبیل،قرن‌هاست که در کشورهای مختلف سرتاسر جهان همچون هند و اسیا برای مقاصد پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. دمنوش زنجبیل می‌تواند درد شکم را تسکین ببخشد، گوارش را بهتر کند، بیماری صبحگاهی و حالت تهوع را کاهش دهد.

دمنوش بابونه

یکی از گیاهان محبوب در جهان گیاه بابونه است. این گیاه در برگیرنده خاصیت ضد التهابی، ضد اسپاسم و تسکین بخشی است و همه این خاصیت‌ها برای تسکین دردهای معده عالی هستند. دمنوش بابونه می‌تواند ناراحتی شکمی، گرفتگی شکمی، سندرم روده تحریک پذیر، گاز شکمی را برطرف کند و شرایط شما را بهبود ببخشد.

دمنوش نعناع فلفلی

سال‌هاست که از برگ‌های نعناع فلفلی برای درمان حالت تهوع، گرفتگی‌های دوران قاعدگی، گاز شکمی و سایر مشکلات معده استفاده می‌شود. مطالعات مختلف نشان می‌دهد نعناع فلفلی در درمان سندرم روده تحریک پذیر مفید است.
شاید این ماده بتواند سیگنال‌های درد در روده را سرکوب نماید. با این‌حال اگر سوزش سر دل دارید بهتر است این دمنوش را مورد استفاده قرار ندهید. این دمنوش بر روی دریچه مری و عضلات آن اثر می‌گذارد و می‌تواند بازگشت اسید از معده به مری را بیشتر کند و نشانه‌های بیماری را بدتر نماید.

درمان معده درد عصبی به صورت خانگی

دمنوش نعناع

نعناع سرشار از آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی است و می‌تواند بر روی گوارش نیز تاثیر مثبتی داشته باشد. بیشتر افراد از دمنوش نعناع برای تسکین نشانه‌های حالت تهوع، سوء هاضمه، نفخ و گاز استفاده می‌کنند. همچنین مطلب ۴ خوراکی خوشمزه برای از بین بردن چربی شکم را از دست ندهید.

دمنوش ریحان

این ادویه تنها برای سالاد و روی کباب مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. ریحان می‌تواند به تسکین دردهای گوارشی و ناراحتی شکمی کمک کند و حس و حال شما را بهتر نماید. اگر درد شکمی دارید دمنوش ریحان را فراموش نکنید.

برخی دیگر از دمنوش‌های مناسب برای معده

  • چای سبز
  • درمان زخم معده با چای بابونه
  • دمنوش زیره سبزمفیدترین گیاه برای درمان درد معده
  • بادرنجبویه و تاثیر فوق‌العاده آن بر کاهش درد معده
  • بومادران بهترین درمان کننده معده درد
  • دمنوش گلپر
  • دمنوش رازیانه
  • دمنوش لیمو- نعناع
  • دمنوش شیرین بیان

برخی دیگر از دمنوش‌های مناسب برای معده

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۸ علامت کمبود ویتامین D در بدن چیست؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۶:۳۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…