این وسیله دکور خانه شما را متحول می‌کند

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شلف‌ها در واقع قفسه‌بندی‌های متنوعی هستند که از آن‌ها برای نگهداری و نظم‌دهی به وسایل در فضاهای مختلف استفاده می‌شود.

در دنیای امروز تولید و عرضه انواع شلف‌ها جزو لاینفک دکور منزل است. چرا که جدای از مصارف خانگی و اداری همه کسب و کارها برای نگهداری و ذخیره کالاها و محصولات خود به قفسه‌بندی و تهیه انواع شلف‌ها نیاز دارند. در این مطلب از دلتامگ به بیان انواع شلف ایستاده در دکور منزل می‌پردازیم.

انواع شلف ایستاده در دکور منزل

این سازه‌ها برای چیدمان بهینه و منظم وسایل و نگهداری کالاها فوق‌العاده کاربردی هستند. از طرفی به دلیل ظاهر زیبا و مدرنی که دارند به یکی از عناصر دکوراتیو در خانه‌ها مبدل شده‌اند.

شلف ایستاده استاندارد از انواع شلف ایستاده در دکور منزل

شلف ایستاده استاندارد فضایی جادار و ظاهری ساده دارد و به لطف همین سادگی تقریبا در بیشتر خانه‌ها و فضاهای اداری استفاده می‌شود. نمای مستطیل شکل و متقارن آن با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی در هر اتاقی هماهنگ است. آن‌ها همچنین یکی از محکم‌ترین شلف‌های ایستاده برای نگهداری کتاب هستند. انواع شلف ایستاده در دکور منزل

شلف ایستاده مدولار

شلف‌های ایستاده مدولار بلوک‌های مربع یا مستطیل شکلی هستند که بخش‌های مختلف آن از هم جدا است. بنابراین قابلیت جابه‌جایی دارند و شما می‌توانید بسته به نیاز کاری خود و متناسب با فضای اتاق چیدمان آن را تغییر دهید. کافی است با کمی خلاقیت آن‌ها را به بهترین و کاربردی‌ترین شکل روی هم قرار دهید. شما می‌توانید آن‌ها را به‌صورت عمودی یا افقی روی هم بچینید. حتی می‌توانید از این مدل شلف ایستاده به‌عنوان جدا کننده بخش‌های مختلف اتاق استفاده کنید.

انواع شلف ایستاده در دکور منزل

شلف ایستاده نردبانی

ظاهر این نوع شلف ها جلوه ای معاصر دارد و به همین دلیل در چند سال گذشته محبوبیت فراوانی پیدا کرده اند. بیشتر انواع آن نیازی به محکم شدن روی دیوار ندارند و همین موضوع انتخاب آن ها را برای مستأجرها خوشایندتر کرده است. همچنین مالکانی که دوست ندارند دیوار خانه شان را سوراخ کنند. البته باید این مدل شلف ایستاده را در گوشه ای دنج و کم رفت و آمد قرار دهید. شلف های ایستاده نردبانی فضای کمتری را اشغال می کنند به همین دلیل برای فضاهای کوچکتر فوق العاده مناسب هستند. اما فضای ذخیره سازی آن ها به اندازه دیگر شلف های ایستاده نیست.

مطلب پیشنهادی:  بررسی 8 مدل بوفه چوبی برای دکوراسیون منزل

انواع شلف ایستاده در دکور منزل

شلف ایستاده به سبک صنعتی از انواع شلف ایستاده در دکور منزل

بیشتر شلف ها از چوب و الوار ساخته می شوند اما در این مدل فلز هم به کار رفته است تا یادآور حال و هوای کارخانه ها و سبک صنعتی باشد. این شلف ها نمایی برجسته و زاویه دار دارند و اغلب در آن ها اتصالات لوله ای شکل دیده می شود. این سازه ها به هر فضایی جلوه ای برجسته و چشم نواز می بخشند به خصوص در اتاق هایی که دیوار آجرنما داشته باشند. آن ها به دلیل استفاده از فلز در ساختارشان بسیار محکم و بادوام هستند. بنابراین می توانید از آن ها برای نگهداری وسایل سنگین‌تر استفاده کنید.

شلف ایستاده به سبک صنعتی

شلف ایستاده عرضی

شلف‌های ایستاده عرضی همانطور که از نامشان پیدا است کوتاه‌تر از بقیه شلف‌ها هستند و به شما اجازه می‌دهند تا وسایل را در سطحی در دسترس‌تر قرار دهید. این نوع شلف‌های عریض و پهن برای فضای زیر پنجره‌ها ایده‌آل هستند. اگر شلف عرضی شما به اندازه کافی محکم است می‌توانید روی آن را با کوسن یا بالشتک‌های نرم بپوشانید و از آن به‌عنوان مکانی دنج برای نشستن و مطالعه کردن استفاده کنید.

شلف ایستاده عرضی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…