از بین بردن زردی دندان با ۴ روش بسیار آسان

1
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تغییر رنگ دندان‌ها ممکن است امری نامحسوس باشد که به‌مرور زمان اتفاق می‌افتد. این تغییر رنگ اجتناب‌ناپذیر است.
از بین بردن زردی دندان

از بین بردن زردی دندان با چند روش خانگی به شما کمک می‌کند بدون هزینه‌های اضافی از این مشکل نجات پیدا کنید. در واقع هرچه مینای بیرونی دندان دچار فرسودگی شود، عاج دندان که متمایل به زرد است، بیشتر دیده می‌شود. اگر به بهداشت دهان و دندان و زیبایی دندان‌های خود اهمیت می‌دهید در این مطلب از دلتامگ همراه ما باشید.

از بین بردن زردی دندان با چند روش خانگی

در ادامه چند روش برای از بین بردن زردی دندان برایتان آماده کرده‌ایم.

 آنزیم‌های میوه

استفاده از آنزیم‌های میوه یکی از موارد از بین بردن زردی دندان با روش‌های خانگی است. آنزیم‌ها با خاصیت پاک‌کنندگی که دارند باعث از بین رفتن جرم‌های داندانی شده و زردی آن‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

از جمله آنزیم‌های مفید در این زمینه می‌توان به آنزیم پاپائین از میوه پاپایا و آنزیم بروملین موجود در آناناس اشاره کرد که  به از بین بردن لکه های دندان کمک می کنند.

از بین بردن زردی دندان با جوش شیرین و هیدروژن پراکسید

شما می‌توانید با تهیه خمیرندانی از جنس جوش شیرین و هیدروژن پراکسید، جرم‌ها و باکتری‌های روی دندان‌هایتان را پاک کنید و از شر لکه‌های زرد خلاص شوید.

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۲ قاشق غذاخوری هیدروژن پراکسید مخلوط کنید و به‌صورت خمیری یکدست درآورید. پس از مسواک زدن با این خمیر، دهان‌تان را کاملا با آب بشویید. همچنین می‌توانید با ترکیب همین مقدار از مواد مذکور، برای خود دهان‌شویه درست کنید.

در سال ۲۰۱۲، محققان طی تحقیقی دریافتند که دندان‌های افرادی که از خمیردندان حاوی جوش شیرین و هیدروژن پراکسید استفاده می‌کردند، سفید و بدون لکه شده است. دندان‌ها پس از ۶ هفته مصرف این خمیر، بسیار سفید و تمیز شده بودند. البته برای مشخص شدن ماندگاری اثر این خمیر دندان پس از قطع مصرف، به بررسی‌های بیشتری نیاز است.

از بین بردن زردی دندان با جوش شیرین و هیدروژن پراکسید

روغن نارگیل

برخی معتقدند مالیدن روغن نارگیل روی دندان‌ها می‌تواند جرم و باکتری‌ها را از دندان و دهان پاک کند و این به‌نوبهٔ خود موجب سفید کردن دندان می‌شود. برای این کار همیشه از روغن‌های ارگانیک و باکیفیت استفاده کنید تا حاوی مواد مضر نباشند.

۱ یا ۲ قاشق چای‌خوری از روغن مایع نارگیل را در دهان بریزید و ۱۰ تا ۳۰ دقیقه آن را در دهان‌تان بچرخانید. مراقب باشید روغن به انتهای گلویتان نرسد و آن را قورت ندهید، چرا که با باکتری‌ها و سمومی دهان‌تان ترکیب شده است و بهداشتی نیست.

مطلب پیشنهادی:  3 جایگزین طبیعی برای شکر

پس از گذشت زمان لازم، روغن را از دهان خارج کنید. آن را به سینک دستشویی نریزید زیرا ممکن است راه عبور آب را ببندد. اکنون دهان‌تان را با آب بشویید و سپس یک لیوان آب بنوشید. در آخر دندان‌هایتان را مسواک بزنید.

برای اثبات خاصیت سفیدکنندگی این روغن و از بین بردن زردی دندان بررسی‌های خاصی انجام نشده است. اما طی تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، محققان دریافتند که استفاده از روغن کنجد و گل آفتابگردان می‌تواند از ورم و التهاب لثه ناشی از جرم دندان بکاهد. بنابراین برای اثبات اثر روغن نارگیل بر رفع جرم دندان تحقیقات بیشتری لازم است.

از بین بردن زردی دندان با سرکه سیب

با استفاده از مقدار کمی سرکه سیب هم می‌توان دندان‌ها را سفید کرد. ۲ قاشق چای‌خوری سرکه سیب را با تقریبا سه‌چهارم یک فنجان استاندارد آب (چیزی حدود ۱۷۷ میلی‌لیتر) ترکیب کنید. سپس محلول را به مدت ۳۰ ثانیه در دهان بچرخانید. پس از آن، دهان‌تان را بشویید و دندان‌هایتان را مسواک بزنید.

در سال ۲۰۱۴ تحقیقی روی حیوانات انجام شد که نشان می‌داد، سرکه سیب اثر سفیدکنندگی روی دندان‌های گاو دارد. اما باید به این موضوع نیز توجه داشت که سرکه سیب به‌طور بالقوه می‌تواند به ساختار سخت و محکم سطح دندان صدمه بزند. از سرکه سیب، با احتیاط و فقط در مدت زمان کمی استفاده کنید. برای اثبات بیشتر این یافته‌ها به مطالعات انسانی بیشتری نیاز است.

از بین بردن زردی دندان با سرکه سیب

پوست لیموترش، پرتقال یا موز

برخی از افراد مدعی‌ هستند که با مالیدن لیمو ترش، پرتقال یا پوست موز روی دندان‌هایتان، می‌توانید آنها را سفید کنید. اعتقاد بر این است که ترکیب دی‌لیمونین موجود در پوست برخی از میوه‌ها، به سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کند.

یک نظر

  1. ناشناس

    26 آبان 1402 در 10:57 ق.ظ

    عالی مثل شخصیت خودشان

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

ارتباط عجیب حیوانات با زمین لرزه!

رفتار حیوانات پیش از زمین‌لرزه این سوال را به ذهن می‌آورد که آیا حیوانات زلزله را پیش بینی…