ازدواج اینترنتی خوب است یا بد؟

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ازدواج یکی از مهم‌ترین رویدادهای زندگی انسان محسوب می‌شود به‌طوری که حاصل آن تشکیل کانون خانواده به‌عنوان مهم‌ترین و پایدارترین نهاد تربیتی در جامعه است.
معایب ازدواج اینترنتی در افراد

ازدواج اینترنتی معقوله جدیدی است که با اینترنتی شدن همه چیز این مورد نیز مطرح شده است. ولی تا به امروز جامعه واکنش مثبتی به آن نشان نداده است. در این مطلب از مجله دلتا به معایب ازدواج اینترنتی در افراد می‌پردازیم.

ازدواج اینترنتی چیست؟

رخنه تکنولوژی در تمام ابعاد انسان اجتناب ناپذیر بوده و آشنایی افراد نیز از این موضوع مستثنی نیست. ازدواج اینترنتی عبارت است از آشنایی افراد به‌صورت مجازی و در بستر اینترنت، حال این بستر می‌تواند یک مرکز همسریابی گسترده و رسمی بوده یا می‌تواند یک چت ساده و آشنایی بعد از یک دیدار حضوری و ادامه این آشنایی در فضای مجازی باشد.

معایب ازدواج اینترنتی در افراد

ازدواج اینترنتی معقوله جدیدی است که با اینترنتی شدن همه چیز این مورد نیز مطرح شده است. ولی تا به امروز جامعه واکنش مثبتی به آن نشان نداده است. سایت‌های همسریابی رسمیت نداشته و آشنایی‌ها بیشتر در حد چت و اطلاعات اولیه است. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب چرا بعضی زنان، جذب مردان متاهل می‌شوند؟ سر بزنید.

معایب ازدواج اینترنتی در افراد

 دروغگویی در مورد اطلاعات از معایب ازدواج اینترنتی در افراد

اولین و مهم‌ترین مشکل در ازدواج اینترنتی درست نبودن بیشتر اطلاعات یا به اصطلاح دروغگویی است. پنهان کردن انواع نقیصه‌ها، عدم صداقت از مهم‌ترین معضلات این مورد است که در آینده دروغ گفتن همسر نیز منجر به طلاق و عواقب دیگر می‌شود.

نداشتن حس خوب و حسادت در ازدواج اینترنتی

این مورد که بیشتر در مردان نمود دارد این است که وقتی فرد احساس می‌کند طرف مقابل همزمان با او با چند نفر دیگر نیز در ارتباط و در حال چت کردن است حس خوبی حتی بعد از ازدواج هم نخواهد داشت و حسادت او جریحه‌دار می‌شود و این مورد در مردان ایرانی بیشتر صدق می‌کند.

طلاق ناشی از ازدواج اینترنتی

یکی دیگر از معایب ازدواج های اینترنتی طلاق زودهنگام بوده، زیرا افراد با پایه‌های محکم و اصول درست ازدواج نکرده و فقط بر حسب شناخت از طریق اینترنت پیوند خود را تشکیل داده‌اند، بنابراین نسبت به زوجین دیگر زودتر به مشکل خورده و طلاق می‌گیرند.

 عدم دریافت اطلاعات لازم از معایب ازدواج اینترنتی در افراد

شما در این روش هیچ آگاهی از صحت اطلاعاتی که فرد در اختیار شما قرار می‌دهد ندارید، از وضعیت خانوادگی فرد، سلامت روحی و جسمی، وضعیت مالی، و حتی چهره فرد و در بعضی مواقع در مورد جنسیت افراد هم اطلاعات اشتباهی داده می‌شود.

معایب ازدواج اینترنتی در افراد

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه مردان را قبل از ازدواج بشناسیم؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. محبوبه شهرازی

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۲۲ ب٫ظ

    چون شناختی نداریم اشتباه است.

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۰۵ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…