چه کنیم تا کباب کوبیده از سیخ نریزد؟

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اما با دانستن ترکیب ادویه کباب کوبیده، فوت‌و‌فن‌ها و نکات مهم و طلایی این غذای سنتی و لذیذ ایرانی می‌توانید یک کباب کوبیده خانگی مجلسی حرفه‌ای و خوشمزه و آبدار رستورانی بدون ریختن از روی سیخ درست کنید.
ترفندهای نریختن کباب کوبیده از سیخ

نحوه درست کردن کباب کوبیده نرم و آب‌دار و خوشمزه در منزل به روش حرفه‌ای و دقیقا شبیه آنچه که کباب‌زن‌های حرفه‌ای در کباب‌فروشی و رستوران‌ها درست می‌کنند کار چندان آسانی نیست. با دلتامگ همراه باشید تا ترفندهای نریختن کباب کوبیده از سیخ را یاد بگیرید.

ترفندهای نریختن کباب کوبیده از سیخ

نکته اول

یکی از مهم‌ترین نکات برای روش پخت یک کباب کوبیده خانگی حرفه‌ای لذیذ و خوش‌طعم استفاده از مخلوط چرخ‌کرده گوشت گوسفند و گوساله است. یک فن مهم آشپزی برای کباب کوبیده این است که گوشت کباب کوبیده نه خیلی چرب باشد و نه خیلی خشک، در نتیجه مخلوط گوسفند و گوساله بهترین انتخاب است.

کباب ایرانی

نکته دوم

یکی از مهم‌ترین سوال‌ها این است که چرا کباب کوبیده سفت می‌شود، یادتان باشد برای این‌که کباب کوبیده نرم و لذیذی داشته باشید باید در این مخلوط دو سوم گوشت گوسفند و یک سوم گوشت گوساله داشته باشید. اگر فقط از گوشت گوساله استفاده کنید کباب کوبیده خشک و سفت و بدون کیفیت می‌شود. گوشت گوسفندی به تنهایی هم هم سبب چربی بیش از حد و افتادن کباب‌ها از روی سیخ می‌شود.

نکته سوم

در روش پخت کباب کوبیده حرفه‌ای وزن استاندارد هر کباب کوبیده حدود ۷۵ تا ۱۲۵ گرم است (به اندازه یک پرتقال متوسط) البته وزن کلی کباب کوبیده به اندازه و پهنای سیخ هم بستگی دارد، اما اگر از این مقدار کمتر باشد کباب روی سیخ می‌سوزد و اگر بیشتر باشد خمیر می‌شود.

نکته چهارم

برای داشتن یک کباب کوبیده خانگی حرفه‌ای باید حتما گوشت را حداقل دو تا سه بار خیلی ریز چرخ کنید. هر چه گوشت بیشتر چرخ و ورز داده شود کباب‌ها یکدست‌تر می‌شود و از روی سیخ نمی‌ریزند.

مطلب پیشنهادی:  از بین بردن پشه‌های ریز توالت

گوشت کباب کوبیده را حسابی ورز بدهید. ورز دادن زیاد گوشت سبب می‌شود تا کباب کوبیده روی آتش خودش را ول نکند و نریزد.

کباب کوبیده

نکته پنجم

بعد از مخلوط کردن تمام مواد با هم، بهتر است که چند ساعت گوشت در یخچال بماند تا در اصطلاح آشپزی «بیات» شود. این کار باعث می‌شود گوشت به سیخ کشیده شده نریزد. پیاز‌ها را با رنده ریز رنده کنید و حتما آب پیاز رنده شده را بگیرید.

نکته ششم

رعایت نکات جزئی در روش پخت کباب کوبیده بسیار مهم است. مثلا باید به طور مرتب و به آرامی و نه به سرعت، سیخ کباب را پشت و رو کنید. به این ترتیب حرارت به طور تقریبا مساوی تقسیم می‌شود، گوشت کامل‌تر می‌پزد و لایه‌های بیرونی آن کمتر دچار سوختگی می‌شود.

نکات نهایی ترفندهای نریختن کباب کوبیده از سیخ

  • اگر می‌خواهید کباب‌ها روی آتش وا نرود و سیخ را ول نکند بهترین کار این است که سیخ‌های کباب را هم به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید.
  • قبل از به سیخ کشیدن گوشت کمی سیخ را با آب نم بزنید.
  • اگر می‌خواهید از منقل و زغال برای درست کردن کباب کوبیده خانگی حرفه‌ای استفاده کنید باید آتش فروکش کرده و فقط زغال‌ها قرمز و گداخته باشند.
  • فاصله سیخ کباب از زغال‌ها باید به اندازه باشد. اگر فاصله کم باشد کباب می‌سوزد و اگر زیاد باشد کباب کوبیده خام می‌ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…