تهیه حلیم بادمجان بدون گوشت

0
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حلیم بادمجان از دسته غذا‌های اصیل ایرانی است که به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود و بعضی‌ها از عدس یا لوبیا سفید یا برنج برای تهیه آن استفاده می‌کنند.

حلیم بادمجان بدون گوشت یکی از روش‌های بسیار خوشمزه برای تهیه یک خوارک عالی و ساده است که‌ می‌توانید بدون گوشت و مرغ آن را تهیه کنید. حلیم بادمجان بدون گوشت برای کسانی که گیاه‌خوار هستند یا منع مصرف گوشت دارند گزینه خوبی‌ است. شما‌ می‌توانید این غذا را برای شام یا ناهار و دورهمی خود تهیه کنید. با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه حلیم بادمجان بدون گوشت

  • بادمجان ۶ عدد
  • عدس ۲/۳ پیمانه
  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • کشک گیاهی ۱ پیمانه
  • نعنا داغ و پیاز داغ به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

حلیم بادمجان بدون گوشت

طرز تهیه حلیم بادمجان بدون گوشت

مرحله اول

بادمجان‌ها را پوست بگیرید و به صورت نواری برش بزنید. داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید. ۳۰ دقیقه بگذارید تا بماند؛ این کار باعث گرفتن تلخی بادمجان‌ می‌شود. بعد از ۳۰ دقیقه بادمجان‌ها را آبکشی و روی یک پارچه قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده شود و بعد داخل یک تابه با کمی روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

در ادامه عدس را باید از ۱ ساعت قبل خیس کنید تا علاوه بر گرفتن نفخ آن راحت‌تر نیز بپزد. سپس به همراه کمی آب بگذارید تا پخته و نرم شود. بهتر است میزان آب را زیاد نریزید تا آب اضافه آن تبخیر شود. سیر را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید.

مرحله سوم

پیاز‌ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل یک تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شود. بعد بادمجان و عدس و سیر را اضافه کنید و هم بزنید و یک لیوان آب روی مواد بریزید و در تابه را قرار دهید و نیم ساعت بگذارید تا بپزد.

مطلب پیشنهادی:  آرایش کردن به ساده‌ترین روش در خانه

طرز تهیه حلیم بادمجان

مرحله چهارم

وقتی آب اضافه مواد تبخیر شد. در تابه را بردارید تا غلیظ شود. به کمک یک گوشتکوب دستی مواد را خوب بکوبید تا له شود و مجدد روی حرارت قرار دهید تا جا بیفتد. سپس کشک رقیق‌شده را به همراه کمی نعنا داغ اضافه کنید و اجازه دهید تا حلیم بادمجان بدون گوشت غلیظ شود. خوراک خوشمزه‌تان را داخل دیس بکشید و با کشک و پیاز داغ تزیین کنید.

طرز تهیه حلیم بادمجان بدون گوشت

نکات کلیدی در تهیه حلیم بادمجان بدون گوشت

  • خودتان هم می‌توانید در خانه کشک گیاهی تهیه کنید، بدین صورت که ۲ قاشق غذاخوری بادام زمینی خالص را با کمی آبغوره و نمک (با قاشق یا چنگال) مخلوط کنید تا به طعم و غلظت دلخواه برسید.
  • می‌توانید از کشک پاستوریزه استفاده کنید.
  • برای جذب روغن کمتر بادمجان بهتر است از کمی ماست برای رومال بادمجان‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…