ساحل رادیو دریا؛ بی‌کرانه‌ای به وسعت آسمان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در گذشته مرکز پخش رادیویی در کنار این ساحل وجود داشت و برنامه‌های رادیو دریا از آن پخش می‌شد. به‌همین دلیل اینجا به خیابان و ساحل رادیو دریا مشهور شد.

برای خیلی‌ها شمال رفتن یعنی سفر به چالوس و نوشهر. یکی از دلایل این قضیه نزدیک بودن چالوس و نوشهر به تهران و مرکز ایران و همچنین جاده چالوس است. ساحل رادیو دریا معروف‌ترین ساحل شهر چالوس است و به‌خاطر شهرت و محبوبیت زیادش امکانات رفاهی و تفریحی خوبی هم دارد. با دلتامگ همراه باشید تا ساحل رادیو دریا را بهتر بشناسید.

ساحل رادیو دریا کجاست؟

ساحل رادیو دریا در شهر چالوس در غرب مازندران قرار دارد و فاصله‌اش با مرکز شهر چالوس تنها چند کیلومتر است. شهر چالوس از یک طرف به کوه‌های البرز و از طرف دیگر به ساحل دریای خزر می‌رسد. از گذشته تاکنون چالوس و ساحل‌هایش میزبان بسیاری از مسافران و گردشگران بوده‌اند.

ساحل رادیو دریا

امکانات و تفریحات موجود در ساحل رادیو دریا

بدون شک مهم‌ترین جاذبه و تفریح در هر ساحل یا شهر ساحلی دریا و فعالیت‌های مرتبط با آن است. اوج لذت برای خیلی‌ها محو تماشای دریا شدن است.

بعضی‌ها بیشتر اهل قدم زدن هستند و به‌خصوص از قدم زدن در کنار دریا لذت می‌برند. تفریح دیگر در ساحل رادیو دریا شنا کردن است. گزینه دیگر اما قایق‌سواری، جت اسکی و تفریحات آبی این چنینی است.

جاهای دیدنی و ساحل‌های دیگر چالوس

ساحل سیترا

سیترا و ساحل آن، در تقسیمات استانی جزو نوشهر محسوب می‌شود و فاصله چندانی با چالوس ندارد. سیترا از لحاظ امکانات تفریحی گزینه‌های متفاوتی مثل پیست کارتینگ هم دارد که آن را به یک مکان محبوب برای جوان‌ترها تبدیل می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  تهیه ترشی بادمجان مخلوط در ۶ ساعت

ساحل سیترا

ساحل البرز

ساحل بعدی چالوس که می‌توان از آن نام برد ساحل البرز است. این ساحل بیشتر به عنوان مکانی مختص به ورزش‌ها و تفریحات آبی شناخته می‌شود.

نمک‌آبرود

ساحل نمک‌آبرود در نزدیکی این شهرک توریستی، شیک‌ترین و لاکچری‌ترین ساحل چالوس و نوشهر محسوب می‌شود. امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری در محدوده این ساحل وجود دارد؛ از طرح شنای مجهز به دوش و رختکن گرفته تا انواع تفریحات آبی.

مرداب هسل

حضور آب در هر منظره‌ و مکانی جان و روح مضاعفی به آن می‌بخشد. به‌همین خاطر مرداب هسل چالوس هم یکی از جاهای دیدنی مهم این شهر محسوب می‌شود. به این مرداب تالاب کنیچال هم می‌گویند.

مرداب هسل

مرداب کندوچال و جنگل فین

مرداب دیگری که در حوالی چالوس قرار دارد از هسل بزرگ‌تر و مرتفع‌تر است. این مرداب در جنگل فین قرار دارد و آب آن مثل هسل از چشمه تامین می‌شود. این مرداب هم کم‌و‌بیش شبیه تالاب کنیچال است.

سد دریوک و آبشار‌ها

دریاچه سد دریوک یک دریاچه آب شیرین است و وسعتش به یک هکتار می‌رسد. این دریاچه در دامنه کوه دال کمر قرار دارد و منظره زیبایی را ایجاد کرده است.

سد دریوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

چگونه با افسردگی مهاجرت مقابله کنیم؟

در دنیای امروز مواجهه با چالش های روحی و روانی مانند افسردگی یکی از مسائل مهم و پیچیده برا…