ارزان‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

۱۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مهاجرت به کشوری دیگر، یک چالش اساسی و تغییر بزرگ در زندگی هر فرد است. حرکت در مسیری جدید که با هدف ایجاد تغییرات مثبت و دستیابی به شرایط بهتر در کشور مقصد انجام می‌گیرد.
ارزان ترین کشورها برای مهاجرت

مهاجرت به قصد اقامت در کشوری دیگر، هزینه‌های مختلفی دارد. اما از لحاظ اقتصادی، ارزان ترین کشورها برای مهاجرت، چه کشورهایی هستند؟ بی‌مناسبت نیست که پیش از معرفی ارزان ترین کشورها برای مهاجرت، شاخص‌ها و معیارهای اساسی و مهم در برآورد مخارج و امکانات یک کشور به قصد سکونت را بشناسیم. با مجله دلتا همراه باشید.

معیارهای انتخاب ارزان ترین کشورها برای مهاجرت

در واقع هدف از مهاجرت، ارتقاء سطح کیفی و رفاهی زندگی است. هزینه‌های مهاجرت به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش نخست مربوط به مخارج مراحل و فرایند اقدامات قانونی جهت دریافت مدارک لازم و هزینه‌های سفر است. بخش دوم نیز مربوط به مخارج زندگی و هزینه‌های مختلف در کشور مقصد است.

ترکیه ارزان ترین کشورها برای مهاجرت

ترکیه

اصلی‌ترین و بهترین روش برای مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت دائم ترکیه، خرید ملک است. علاوه بر خرید ملک، اقامت تحصیلی هم یکی از بهترین روش‌ها برای اخذ اقامت ترکیه است. دانشگاه‌های مهم ترکیه از طریق آزمون دانشجو می‌پذیرند.

بلغارستان

رشد منفی جمعیت در این کشور، سبب شده تا فرصت‌های خوبی برای مهاجرت در اختیار متقاضیان قرار بگیرد. سرمایه‌گذاری و اقامت تحصیلی، بهترین و اصلی‌ترین راه دریافت اقامت دائم بلغارستان است.

بلغارستان

مجارستان

این کشور دارای دانشگاه‌های خوبی برای تحصیل است و علاوه بر آن، پردیس بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان در شهرهای مختلف این کشور دایر است. در کنار اقامت تحصیلی، مجارستان شرایط مناسبی برای دریافت ویزای کاری دارد. همچنین با سرمایه‌گذاری مبلغ ۷۵ هزار یورو می‌توان اقامت دائم مجارستان را دریافت کرد.

اسلوونی

شهرت اسلوونی طبیعت زیبا و حیرت‌انگیز آن است که گردشگران بسیاری را به این کشور می‌خواند. این شهر به دلیل زیبایی و جاذبه‌های طبیعی خود در کنار تنوع گونه‌های جانوری، مقصد گردشگری مهم و پرمخاطبی به حساب می‌آید. دلیل مهاجرت بالا به این شهر هم شرایط اقتصادی مناسب آن و محیط زیبای آن است.

اسلوونی

پرتغال

بهترین راه برای مهاجرت به پرتغال و دریافت اقامت این کشور، اقامت تحصیلی است. کشور پرتغال دارای دانشگاه‌های قدیمی و معتبری است. بسیاری از مهاجران، شهر لیسبون، پایتخت این کشور را برای اقامت در نظر می‌گیرند.

ایتالیا

اقامت تحصیلی، یکی از جدیدترین راه‌ها برای دریافت آسان اقامت ایتالیا است. بخشی از نقاط ایتالیا جزء مقرون به صرفه ترین نقاط جهان برای مهاجرت هستند. خصوصا اگر به طبیعت و تاریخ غنی و منحصربه‌فرد ایتالیا علاقه‌مند باشند.

ایتالیا

فرانسه

این کشور زیبا و قدیمی، برخلاف بسیاری از قدرت‌های اروپایی شرایط بسیار خوبی برای أخذ اقامت دارد. سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه، سرمایه‌گذاری است. با این حال، تامین مبالغ بالای این موضوع برای بسیاری از متقاضیان امکان‌پذیر نیست.

ارزان ترین کشورها برای مهاجرت

آلمان

برای مهاجرت به آلمان می‌توان از طریق تحصیلی و کاری اقدام کرد. فرصت‌های شغلی مختلف در عرصه‌های علمی، فناوری، پزشکی و خدمات؛ زمینه بسیار خوبی برای مهاجرت به آلمان فراهم آورده است. برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری، پاتوق هیجان‌انگیز شطرنج‌بازهای تهران را بخوانید.

سخن پایانی

صِرفِ پایین بودن هزینه‌های زندگی در یک کشور، دلیل انتخاب آن برای مهاجرت نیست. بر اساس معیارهایی که به آن‌ها اشاره شد؛ فاکتورهایی همچون امنیت اجتماعی و سیاسی، ثبات و شکوفایی اقتصادی، خدمات رفاهی و درمانی و اشتغال از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب مقصد مهاجرت هستند. هر کشوری شهرهای گران و ارزان دارد که در این مورد باید نقطه تعادل و محل مناسب را پیدا کرد.

فرانکفورت

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری ییلاق خصیل دشت، مکانی بکر میان ابر و مه را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۲۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۱ در ۶:۱۳ ب٫ظ

    کاش درموردمهاجرت کشورهای بیشتری رامعرفی وشرح جامعتر میدادید.باسپاس.

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱ در ۴:۰۱ ب٫ظ

      ممنونیم که نظرتون رو برای ما نوشتید. بله حتما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۳۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۶:۱۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۰۸ ق٫ظ

    ح ی ف چه زود دیر میشود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۹ ق٫ظ

      ☹🌹

      پاسخ

  7. همراه

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۲۳ ب٫ظ

    جالب مطالبات جهت اقامت بازتر باشد خیلی عالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۵ ق٫ظ

      ممنون از نوشتن نظر شما

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…