تاثیر روغن جوانه گندم برای مو شگفت‌انگیز است

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بدون شک در بازار رقابتی امروز نام محصولات زیادی را در حوزه مراقبت از مو می‌شنوید که ادعا می‌کنند می‌توانند سلامت موهای شما را بازیابند. آیا تاکنون در مورد روغن جوانه گندم شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید فواید آن چیست؟ آیا می‌دانید چگونه و چطور می‌توانید از آن برای زیبایی و سلامت موهای خود استفاده کنید؟
تاثیر روغن جوانه گندم برای مو

تاثیر روغن جوانه گندم برای مو آنقدر زیاد است که همه افراد باید از آن اطلاع داشته باشند. همه ما در زندگی پرمشغله امروز به دنبال راه‌حل‌های جامع هستیم که بتواند به ما در مقابله با مشکلات متعدد کمک کند. یکی از این راه‌حل‌های مفید استفاده از روغن جوانه گندم است که از هسته دانه‌های گندم استخراج می‌شود. همراه دلتامگ باشید.

مهم‌ترین تاثیر روغن جوانه گندم برای مو چیست؟

از مهم‌ترین تاثیر روغن جوانه گندم بر مو باید گفت که این روغن برای تسکین پوست سر، تقویت مو و درعین‌حال آرام کردن هرگونه التهاب پوستی در ناحیه سر مؤثر است. ماساژ منظم پوست سر با این روغن سبب افزایش گردش خون و اکسیژن‌رسانی به پوست سر می‌شود، از این‌رو می‌تواند در کنترل ریزش مو، تحریکات پوستی، خارش و التهاب پوست سر مؤثر باشد.

تأثیر روغن جوانه گندم ریزش مو 

راه‌های طبیعی بسیاری وجود دارند که به طور بالقوه در درمان ریزش مو مؤثرند. پیروی از یک رژیم غذایی حاوی ویتامین‌های تقویت‌کننده مو مثل ویتامین E، برای کاهش ریزش مویی که در نتیجه فقر غذایی اتفاق افتاده، بسیار حائز اهمیت است. آیا می‌دانید که یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم حاوی بیش از ۱۵ میلی‌گرم ویتامین E است؟

کافی است ۱ تا ۳ بار در هفته موهایتان را با روغن جوانه گندم ماساژ دهید تا متوجه کاهش ریزش مو و افزایش سلامت آن شوید. برای این منظور می‌توانید مقداری از روغن جوانه گندم را گرم کنید تا رقیق شود. سپس آن را در کف دست خود بریزید و با نوک انگشتان موها و پوست سر خود را کاملاً ماساژ دهید.

بگذارید ۳۰ دقیقه روی پوست بماند، سپس مو را کاملاً آبکشی کنید. این روش در تسکین استرس و کاهش سطح کورتیزول، مؤثر است و درنتیجه به کاهش ریزش مو منجر می‌شود. همچنین می‌توانید چند قطره از روغن جوانه گندم را به شامپو یا نرم‌کننده خود اضافه کنید تا ویتامین E موجود در آن به تقویت مو و کاهش ریزش آن کمک کند.

مهم‌ترین تاثیر روغن جوانه گندم بر مو چیست؟

تأثیر روغن جوانه گندم در رشد مو

روغن جوانه گندم یک منبع غنی از اسید چرب امگا ۶ و همچنین اسید معروفی به نام اسید لینولئیک است که به عنوان ماده مغذی موها شناخته‌شده و می‌تواند در تغذیه و رشد موها مؤثر باشد. راجع به تاثیر روغن جوانه گندم بر مو همان‌طوری که پیش‌تر اشاره شد روغن جوانه گندم خاصیت مرطوب‌کنندگی داشته و می‌تواند در ترمیم موهای آسیب‌دیده نیز مؤثر باشد.

مطلب پیشنهادی:  ویژگی‌هایی درباره ماه که نمی‌دانید!

از آنجایی‌که روغن جوانه گندم موجب افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود لذا می‌تواند در جلوگیری از آسیب‌دیدگی ساقه‌ها و دوشاخه شدن انتهای مو مؤثر بوده و به تغذیه مناسب آن کمک کند.

روغن جوانه گندم ضمن درخشش، استحکام و نرمی موها می‌تواند در آبرسانی و حفظ رطوبت مو نیز مؤثر باشد. برای این منظور روغن را درون کاسه‌ای شیشه‌ای بریزید و سپس آن را در قابلمه‌ای که نصف آن با آب پر شده قرار داده تا حرارت دیده و ولرم شود. سپس موهای خود را با آن ماساژ دهید.

اگرچه ترکیبات و بی‌شمار مواد مغذی موجود در این روغن می‌توانند اثرات مثبتی بر سلامتی داشته باشند اما لازم است بدانید که این روغن می‌تواند در برخی موارد به تحریکات پوستی منجر شود لذا مانند هر ماده مفید دیگری باید در حد اعتدال مصرف شود. اگر تجربه‌ای در استفاده و تاثیر روغن جوانه گندم بر مو داشتید خوشحال می‌شویم با ما به اشتراک بگذارید.

مقابله با خشکی موها

مقابله با خشکی موها

روغن جوانه گندم در خود روغن‌های سالمی مانند اسید لینولئیک و اسید پالمیک دارد این روغن‌ها به راحتی جذب پوست سر شده و به مرطوب نگه داشتن موهای خشک کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این روغن با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و اختلال pH را که به خشکی موها منجر می‌شود را کاهش می‌دهد. ویتامین‌های  A،و E باعث تقویت فیبر موها و درخشندگی و رطوبت آنها می‌شود.

یک نرم کننده طبیعی برای موها

بافت نرم و مواد مغذی ضروری موجود در این روغن، از آن یک نرم‌کننده طبیعی ساخته که می‌توان بعد از شامپو کردن موها استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…