روشی ساده برای تهیه کشک خانگی

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کشک همه خواص شیر را به همراه دارد و حاوی مقدار زیادی پروتئین و کلسیم و چربی و نمک و ویتامین و نیاسین است.
تهیه کشک خانگی

اگر می‌خواهید از سالم بودن کشک مطمئن باشید، بهتر است آن را خودتان تهیه کنید. در این بخش از مجله دلتا طرز تهیه کشک خانگی را مرحله به مرحله توضیح داده‌ایم. کشک مقدار زیادی از انرژی بدن را تامین می‌کند، بنابراین بهتر است این ماده غذایی با ارزش را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

مواد لازم برای تهیه کشک خانگی

  • ماست
  • نمک

برای تهیه کشک خانگی نیاز به ماست خانگی دارید. باید ماست را در دمای محیط قرار بدهید تا ترش شود. وقتی ماست ترش باشد کشک خوشمزه‌تری به شما خواهد داد.

ماست خانگی

طرز تهیه کشک خانگی

مرحله اول

ماست را که در بیرون از محیط یخچال قرار داده‌اید، با کمی آب مخلوط کنید تا دوغ غلیظی داشته باشید. حالا حسابی بزنید تا کاملا یک دست شود. سپس کره را از دوغ جدا کنید.

اگر از ماست چرب برای تهیه کشک استفاده می‌کنید به جای آب از چند تکه یخ استفاده کنید. یخ باعث می‌شود کره زودتر از دوغ جدا شود. تمام کره را از دوغ نگیرید. کشکی که کمی چربی داشته باشد نرم‌تر و خوشمزه‌تر خواهد بود.

طرز تهیه کشک خانگی

مرحله دوم

دوغ را در قابلمه بریزید و با حرارت ملایم بجوشانید و هرازچندگاهی هم بزنید تا متعادل شود. دوغ دقیقا مثل شیری که روی حرارت باشد هنگام به جوش آمدن کف می‌کند و اصطلاحا کف به سر می‌شود. در این لحظه گاز را خاموش کنید.

پس از سرد شدن، مایع را از کیسه‌ پارچه‌ای بگذرانید تا آبش کشیده شود و به شکل ماست چکیده درآید. (جنوبی‌ها در این مرحله به کشک لورک می‌گویند و آن را با خرما و نان می‌خورند)

کره دوغ

مرحله سوم

سپس کشک‌ها را با دست فرم داده و در آفتاب بگذارید تا خشک شوند. حواستان باشد که چند دقیقه یک‌بار آن‌ها را پشت‌ورو کنید تا همه جای آن خشک شود. برای دیدن دستور تهیه محصولات خانگی، برگه هلو خانگی به روش بازاری را بخوانید.

نکته مهم برای تهیه کشک خانگی

اگر نمک زیاد به کار ببرید و کشک شور شود می‌توانید آن را خارج از یخچال هم نگهداری کنید، اما از آن‌جا که نمک زیاد برای فشار خون مضر است سعی کنید به مقدار کافی نمک بزنید و کشک را در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. البته اگر کشک‌ها کاملا در آفتاب خشک شده باشند، خارج از یخچال هم خراب نخواهند شد.

تهیه کشک خانگی

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن دستورهای بیشتر از آشپزی، ۵ غذای ارزان، ساده و خوشمزه را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۱ در ۶:۵۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۴۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۵:۲۵ ق٫ظ

  4. حمیده

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۳:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…