رازهایی که فقط خلبانان و خدمه پرواز می‌دانند!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چه ساعتی بهترین ساعت برای پرواز است یا نظافت کابین‌ها هرچند وقت یکبار انجام می‌شود؟ رازهای جالبی در مورد هواپیما و پرواز وجود دارد که فقط خلبان‌ها می‌دانند و شما نمی‌دانید!
رازهای جالب در مورد هواپیما

پرواز با هواپیما حتی اگر به آن عادت هم کرده باشید، باز هم استرس‌زا است. این در حالی است که هواپیما نسبت به اکثر وسایط حمل و نقل عمومی امن‌تر است. خلبان‌ها اما از رازهایی خبر دارند که شما نمی‌دانید! در این مطلب از دلتامگ با رازهای جالب در مورد هواپیما آشنا شوید.

بهترین ساعت پرواز؟

افرادی که صبح زود پرواز دارند خیالشان راحت باشد که اصلا با تاخیر در پرواز مواجه نخواهند شد. پروازهای اول صبح بیشترین شانس پرواز سر وقت را دارند. علاوه بر آن، پتوهای تازه شسته شده فقط به مسافرین اولین پرواز داده می‌شود و پس از آن پتوها مجدد تا شده و به مسافران داده می‌شود.

نظافت چند وقت یکبار انجام می‌شود؟

کابین‌ها فقط روزی یکبار تمیز می‌شوند و این کار اغلب در طول شب صورت می‌گیرد. حتی اگر تکه‌ای مدفوع روی سینی‌تان پیدا کردید تعجب نکنید! (البته باید والدینی را مقصر بدانید که بچه‌هایشان را روی صندلی عوض می‌کنند.) ضد عفونی کننده‌های دست می‌توانند بهترین دوست شما در طول پرواز باشند.

نظافت چند وقت یکبار انجام می‌شود؟

امن‌ترین جای هواپیما؟

پاسخ ساده است: دم هواپیما. دلیلش نیز این است که کابین خلبان ضرب سقوط را می‌گیرد و آسیب کمتری به قسمت انتهایی هواپیما وارد می‌شود. بنابراین افرادی که می‌ترسند به یاد داشته باشند که باید همیشه دم هواپیما را رزرو کنند.

هوای کولر هواپیما چقدر تمیز است؟

سیستم تهویه هوای هواپیما کاملا داخل هواپیما قرار داشته و بنابراین سیستم بسته‌ای است. به عبارت بهتر، هوایی که تنفس می‌کنید در حقیقت همان هوای فشرده شده‌ای است که از موتورهای هواپیما گرفته می‌شود. کمپرسورها کمک می‌کنند تا هوای بیرون را به داخل هدایت کنند.

دانستنی‌های پرواز

ترسناک‌ترین فرودگاه برای فرود

فرودگاه بربانک کالیفرنیا و ولی‌ترین در میسولای مونتانا به علت داشتن باند پروازی کوچک بسیار خطرناک هستند. اما در این فرودگاه‌ها و فرودگاه‌‎های مشابه هیچ جای نگرانی وجود ندارد. با توجه به امکانات هواپیماهای امروزی از جمله سیستم ترمز، همین باندهای کوچک نیز کفایت می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  آموزش رنگ کردن موهای سفید با روشی ساده

خلبان‌ها خسته نمی‌شوند؟

سوالی که در ذهن بسیاری وجود دارد این است که آیا خلبان‌ها حین پروازهای طولانی‌مدت خسته نمی‌شوند؟ جواب شما را شوکه خواهد کرد: خلبان‌ها گاهی اوقات حین پرواز خوابشان می‌برد! در واقع آن‌ها قانونا می‌تواند در طول پرواز استراحت کوتاه داشته باشند و کنترل پرواز را به کمک خلبان خود بسپارند. اما برخی از خلبان‌ها اعتراف کرده‌اند که بدون اطلاع قبلی ناگهان به خواب رفته‌اند.

آیا ماسک اکسیژن واقعا مرا نجات خواهد داد؟

ماسک اکسیژن تنها برای ۱۵ دقیقه اکسیژن برای شما تامین می‌کند. اما خونسردی خود را حفظ کنید. کم کردن ارتفاع هواپیما تا زمانی که مسافران بتوانند به راحتی تنفس کنند، در مجموع ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد.

رازهای جالب در مورد هواپیما چیست

چرا خدمه از بطری آب استفاده می‌کنند؟

آب لوله کشی شهر می‌تواند سالم باشد اما آب موجود در هواپیما چندان سالم نیست. فقط در یک صورت در هواپیما آب مصرف کنید و آن اینکه بطری آب کاملا سالم و دست نخورده باشد. نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد که میزان باکتری موجود در آب هواپیما ده‌ها تا صدها برابر آب لوله‌کشی شهری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

خشم والدین چه تأثیری بر کودکان دارد؟

عصبانیت و خشم والدین می تواند تأثیرات شدیدی بر فرزندان داشته باشد. گاهی اوقات، والدین خشم …