وضعیت مسکن در روزهای پایانی سال ۹۷

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جهش قیمت مسکن در ابتدای سال باعث شد تا وضعیت مسکن در روزهای پایانی سال 97 مسیر معکوسی نسبت به ایام پایانی سال 96 داشته باشد.
وضعیت مسکن در سال 97

وضعیت مسکن در روزهای پایانی سال ۹۷ نشان می‌دهد که بازار ملک حتی در روزهای پایانی سال ۹۷ مسیری متفاوت از سال‌های گذشته را درپیش گرفته و چشم امید فعالان بازار به تحولاتی است که در سال آینده روی خواهد داد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تلاش خریداران برای اینکه فروشنده‌ها را مایل به انجام معامله کنند چندان کارساز نبوده است. واسطه‌های ملکی معتقدند:بازار مسکن اسفند امسال در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته کم‌رونق است.آنها می‌گویند :سال گذشته حتی در روز ۲۹ اسفند نیز نشست‌هایی برگزار شد و بخشی از معاملات ثبت شده در فروردین حاصل نشست‌های چند روز آخر سال بوده است. این در حالی است که امسال حتی در نیمه اول اسفند نیز میزان مراجعه متقاضیان مسکن به بنگاه‌ها با سال گذشته و حتی با بهمن‌ماه قابل مقایسه نبوده است.

کاهش میل مالکان به فروش در روزهای پایانی سال

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، نبض معاملات مسکن در روزهای پایانی هر سال قدری تندتر از ماه‌های قبل از آن می‌زند. اما وضعیت  مسکن در روزهای پایانی سال ۹۷ کاملا متفاوت است چراکه دوره رونق به طور زودهنگام به خط پایان رسید و ماه‌های ابتدایی رکود در حال سپری شدن است.

در نتیجه عمده متقاضیان مسکن در نیمه اول سال همزمان با دوره رونق خرید خود را انجام داده و آن را به بازار گرمی شب عید موکول نکرده‎اند. البته در بهمن ماه رشد ۴۰ درصدی معاملات حاصل خیز عیدانه خریداران مسکن بود، اما با این حال بررسی های میدانی نشان می‌دهد اسفندماه هنوز از این گرمی بازار بهره چندانی نبرده است.

مشاوران املاک می‌گویند: قیمت‌ها در بهمن‌ماه با اعمال تخفیف، نهایی می‌شد اما در اسفند مالکان تمایلی به دادن تخفیف برای به اصطلاح جوش خوردن معامله نشان نمی‌دهند و در نتیجه معاملات کمتری انجام می‌شود. افزون بر این به نظر می‌رسد برخی از عرضه‌کنندگان در بازار مسکن شب عید قصدشان برای فروش جدی نیست و حتی با وجود متقاضی خرید با اصرار روی قیمت پیشنهادی بالای خود، عملا مانع از فروش ملک می‌شوند.

از طرفی کارشناسان مسکن معتقدند: سال آینده اقتصاد مسکن در بخش معاملات وضعیت بهتری خواهد داشت و دلیل آن هم ساخت و سازهایی است که در سال ۹۷ صورت گرفته و در سال ۹۸ به بازار عرضه خواهند شد.

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این خبر صفحه خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…