درمان خانگی منافذ باز پوست با چند راهکار ساده

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
درمان منافذ باز پوست یکی از چالش‌هایی است که بسیاری از افراد در طول زندگی خود با آن روبه‌رو می‌شوند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا چند روش آسان برای درمان و جلوگیری از ایجاد منافذ باز پوست را به شما معرفی کنیم.
درمان خانگی منافذ باز پوست

درمان خانگی منافذ باز پوست به شما کمک می‌کند تا پوستی زیبا داشته باشید. روش‌های مختلفی برای درمان منافذ باز پوست صورت وجود دارد که به دو دسته کلی روش‌های خانگی و روش‌های تخصصی، پزشکی تقسیم می‌شوند. استفاده از تکنیک‌های ساده و خانگی جهت درمان منافذ پوست به شما کمک می‌کنند تا پوست درخشان و سالم‌تری داشته باشید.

درمان خانگی منافذ باز پوست

در ادامه به چند روش برای درمان خانگی منافذ باز پوست می‌پردازیم.

انتخاب محصولات مراقبتی بر پایه آب

بیشتر محصولات مرطوب‌کننده صورت و بدن با استفاده از روغن‌های طبیعی یا شیمیایی تولید می‌شوند. متخصصین پوست آمریکا توصیه می‌کنند برای جلوگیری از ایجاد و بزرگ شدن منافذ پوست و درمان خانگی منافذ باز پوست از مرطوب‌کننده‌های تشکیل شده از چربی استفاده نکنید.

مرطوب‌کننده‌های پوستی مناسب برای افراد دارای پوست چرب لازم است از مواد دارای رطوبت بالا به جای انواع روغن‌ها تشکیل شده باشند. به عنوان مثال مرطوب‌کننده‌های حاوی اوره و عسل گزینه بهتری برای پوست‌های دارای منافذ باز و چرب است.

استفاده از محصولات مرطوب‌کننده حاوی چربی بالا باعث چرب‌تر شدن پوست صورت شده و در نتیجه منافذ موجود روی پوست بزرگ‌تر می‌شوند.

درمان خانگی منافذ باز پوست با شستن صورت به‌طور منظم

شستن صورت به‌طور منظم به کوچک شدن منافذ باز صورت کمک بسیار بالایی می‌کند. بعضی از مواقع انجام فعالیت‌هایی که همراه با تعریق یا ورزش است، باعث افزایش چربی و آلودگی‌های موجود روی پوست می‌شود.

به همین علت لازم است بعد از انجام فعالیت‌های سنگین صورت خود را شست‌وشو دهید. برای شست‌وشوی صورت بهتر است از یک پاک‌کننده ملایم که فاقد الکل باشد استفاده کنید.

شستن منظم صورت به پاک شدن و از بین رفتن آلودگی‌های موجود در منافذ کمک می‌کند و در نتیجه منافذ روی پوست کمتر مشخص می‌شوند.

درمان خانگی منافذ باز پوست با انتخاب پاک‌کننده مناسب

استفاده از پاک‌کننده‌های صورت یا شیرپاک‌کن‌هایی که بر پایه ژل ساخته می‌شوند، برای انواع پوست چرب مناسب هستند. همچنین استفاده از پاک‌کننده‌های حاوی روغن یا الکل ممکن است باعث تحریک پوست و ایجاد التهابات روی آن شود.

امکان دارد استفاده از پاک‌کننده‌های حاوی چربی به داخل منافذ نفوذ کرده و چربی پوست را افزایش دهند. به این ترتیب باعث بزرگ‌تر دیده شدن منافذ روی پوست شوند اما در مقابل استفاده از پاک‌کننده یا شیر پاک‌کن‌های ژله‌ای می‌توانند آلودگی‌های موجود روی پوست را به‌طور کامل از بین برده و درمان خانگی منافذ باز پوست هستند.

مرطوب‌کننده روزانه

بسیاری از افراد معتقد هستند که پوست‌های چرب نیازی به استفاده از انواع مرطوب‌کننده روزانه را ندارند اما رطوبت و چربی پوست دو موضوع کاملا متفاوت از یکدیگر هستند.

افراد دارای پوست چرب لازم است ابتدا پوست صورت خود را به خوبی با استفاده از مواد پاک‌کننده بشویند. سپس از مرطوب‌کننده برای آب‌رسانی و نرم‌تر شدن پوست خود استفاده کنند. مصرف مرطوب‌کننده روزانه مناسب پوست‌های چرب باعث می‌شود منافذ کوچک‌تر از اندازه خود دیده شوند.

مطلب پیشنهادی:  4 مورد از جاهای دیدنی ماسوله که کمتر درباره آن‌ها شنیده‌اید

استفاده از ماسک خاک رس

استفاده منظم از ماسک خاک رس می‌تواند به حذف چربی اضافی از منافذ پوست کمک کند. شما می‌توانید هفته‌ای یک یا دو بار از ماسک خاک رس برای از بین بردن سموم پوست و چربی‌های اضافی استفاده کنید. حذف چربی از روی پوست به جلوگیری از بزرگ‌تر شدن منافذ کمک کرده و باعث کوچک‌تر دیده شدن آن‌ها می‌شود.

استفاده از ماسک خاک رس

 بدون آرایش بخوابید

یکی از اساسی‌ترین روش‌های جلوگیری از ایجاد منافذ پوست و بزرگ‌تر شدن منافذ پوست صورت پاک کردن آرایش قبل از خواب است. خوابیدن با آرایش در طول شب می‌تواند باعث مسدود شدن منافذ پوست شده و رشد باکتری‌ها را به همراه داشته باشد.

درمان خانگی منافذ باز پوست با استفاده از ضد آفتاب

مراقبت از پوست هنگام قرار گرفتن در معرض نور آفتاب اهمیت بسیار بالایی دارد. قرار گرفتن در معرض نور آفتاب می‌تواند پوست را خشک کرده و باعث بزرگ‌تر دیده شدن منافذ آن شود.

به همین علت توصیه می‌شود از  محصولات ضد آفتاب یا مرطوب‌کننده‌های حاوی ضد آفتاب استفاده کنید تا پوست شما علاوه بر اینکه در مقابل اشعه‌های مضر نور آفتاب در امان بمانند، منافذ موجود روی آن کوچک‌تر دیده شوند.

محافظت از پوست در برابر آفتاب باعث حفظ رطوبت آن شده و تاثیر بسیاری در سلامت پوست دارد. بهترین روش برای جلوگیری و در امان ماندن از عوارض نور آفتاب عبارت‌اند از:

  • استفاده از کلاه لبه‌دار
  • استفاده روزانه از ضد آفتاب

درمان خانگی منافذ باز پوست با استفاده از ضد آفتاب

درمان منافذ باز پوست با سرکه‌‌ سیب

سرکه‌ سیب به خواص خود در پاکسازی پوست و کوچک کردن منافذ باز پوست شناخته می‌شود. این ترکیب به‌عنوان یک تونر عمل کرده و همچنین پوست را سفت می‌کند. علاوه بر این هرگونه التهاب را از بین می‌برد. از سرکه‌ سیب هر روز به‌عنوان تونر استفاده کنید.

مواد لازم

  • سرکه‌ی سیب: یک قاشق غذاخوری
  • آب: یک قاشق غذاخوری
  • پنبه

طرز استفاده

  • برای استفاده از این ماده طبیعی در یک کاسه سرکه‌ سیب را با آب رقیق کنید.
  • حالا پنبه را در مخلوط سرکه‌ سیب غوطه‌ور کنید و آن را روی صورت خود بمالید.
  • اجازه دهید مخلوط روی پوست خشک شود. سپس صورتتان را با آب بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نقاطی از زمین که جاذبه در آن‌ها وجود ندارد!

قانون جاذبه بر کره زمین حاکم است که قرن‌ها پیش به دست آیزاک نیوتون کشف شد. اما مکان‌های اس…