تاثیر اعجاب‌انگیز موسیقی بر سلامت روان

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر تا به حال با رقصیدن در اتاق خود با آهنگ‌های مورد علاقه‌تان استرس را از بین برده‌اید یا از یک گریه با کمک یک آهنگ عاشقانه لذت برده‌اید، می‌دانید که موسیقی چقدر می‌تواند قدرتمند باشد.
تاثیر موسیقی بر سلامت روان

روانشناسان معتقد هستند که موسیقی بر کاهش تنش و اضطراب، عواطف و احساسات، کنترل هیجانات، آرامش ذهن، دوری از افکار منفی، بهبود افسردگی و غیره تاثیرگذار است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان تاثیر موسیقی بر سلامت روان می‌پردازیم.

تاثیر موسیقی بر سلامت روان

موسیقی ابزاری قدرتمند برای تنظیم خلق و خو و استرس است. بهترین بخش این است که همیشه برای هر کسی که به آن نیاز دارد در دسترس است.

فواید موسیقی

فرقی نمی‌کند که سرحال باشید یا نیاز به تقویت روحی داشته باشید، حتی یک آهنگ می‌تواند شما را به حالتی یکنواخت‌تر و سالم‌تر بازگرداند. وقتی صحبت از سلامت روان شما می‌شود، موسیقی به شما کمک می‌کند بهتر استراحت کنید.

روحیه خود را بالا ببرید

تحقیقات نشان می‌دهد که گوش دادن به موسیقی شاد می‌تواند احساس شادی بیشتری در شما ایجاد کند، بخصوص اگر سعی کنید. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد موسیقی درمانی رسمی می‌تواند در کنار سایر درمان‌ها به افسردگی کمک کند. برای اینکه حال بهتری داشته باشید به مطلب ۶ گام ساده برای اینکه خود واقعی‌تان را بشناسید سر بزنید.

تاثیر موسیقی بر سلامت روان

استرس را کاهش دهید

اگر احساس اضطراب یا استرس می‌کنید، موسیقی آرامش‌بخش می‌تواند به آرامش ذهن شما کمک کند. چندین مطالعه نشان داده‌اند که وقتی افرادی که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، موسیقی آرامش‌بخش می‌شنوند، فشار خون کمتری دارند و نسبت به افرادی که موسیقی آرامش‌بخش گوش نمی‌دهند، به داروهای مسکن کمتری نیاز دارند.

نکاتی برای استفاده از موسیقی برای بهبود سلامتی

موسیقی درمانگران می‌توانند به شما کمک کنند تا راه‌هایی برای استفاده از موسیقی برای سلامت روان خود پیدا کنید. این نوع درمانگر یاد می‌گیرد که چگونه از ساختن موسیقی و گوش دادن برای کمک به افراد در درک و پردازش احساسات خود استفاده کند. مانند مشاوره سنتی سلامت روان، موسیقی درمانی نیز بر اساس نیازهای مراجعه کننده تنظیم می‌شود.

به موسیقی آرامش‌بخش گوش دهید

بهترین موسیقی برای کاهش استرس، موسیقی است که برای شما مفید است. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، به دنبال موسیقی با سرعت ۶۰ ضربه در دقیقه باشید. محققان می‌گویند این سرعت برای تشویق امواج مغزی آلفا که به ذهن آرام و هوشیار سیگنال می‌دهند، بهترین است.

اکثر سرویس‌های استریم دارای آهنگ‌های مدیتیشن با این سرعت هستند. بسیاری از مردم همچنین متوجه می‌شوند که موسیقی زهی یا فلوت سلتیک، بومیان آمریکایی و هندی دارای اثر آرامش‌بخش است.

تاثیر موسیقی بر سلامت روان

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه کنیم در غروب جمعه دلمان نگیرد؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…