بهشتی از شقایق‌های وحشی در جلفا

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در هر گوشه از ایران شاهد دشت‌های پر از گل‌‌های وحشی و زیبا هستیم؛ از دشت لاله‌های وحشی ارس گرفته تا گل‌‌های محمدی کاشان. اغلب این گل‌ها خودرو هستند و این نکته ضرورت حفاظت از آن‌ها را بسیار بیشتر می‌کند.
دیدنی های شهر جلفا

جلفا شهری در استان آدربایجان شرقی و در ساحل جنوبی رود ارس است. این شهر گمرکی طبیعت بسیار زیبا و سرسبزی دارد. یکی از زیبایی‌‌‌های جلفا، سرزمین شقایق‌‌‌های وحشی آن است. جلفا به طور کلی آب و هوای معتدل و خنکی دارد و بهار آن بسیار زیبا و دیدنی است. البته فصل بهار فصل اغلب مناطق ایران سبز و خوش‌آب‌وهوا هستند. با مجله دلتا همراه باشید تا دیدنی های شهر جلفا را بشناسید

جلفا بهشتی از شقایق‌‌‌های وحشی

هر ساله با شروع فصل بهار دشت‌های جلفا و حاشیه رود ارس مملو از گل‌های وحشی می‌شوند. در میان همه این گل‌‌‌ها، شقایق‌های وحشی به علت رنگ قرمز زیبا و متراکم بودنشان جلوه بیشتری دارند. هر ساله گردشگران و طبیعت‌دوستان زیادی برای دیدن این گل‌های زیبا به حاشیه ارس سفر می‌کنند. بهترین زمان برای دیدن دشت شقایق‌‌‌های وحشی جلفا فصل بهار است. زیبایی خیره‌کننده‌ای که مخاطب را مسحور خود‌‌‌ می‌کند. برای دیدن جاذبه‌های ایران، عجایب دیدنی دره تندیس‌ها را بخوانید.

ارس و جلفا

دیدنی های شهر جلفا

گل شقایق وحشی معمولا در مزارع، دشت‌ها و دامنه‌های کم‌ارتفاع کوهستانی آذربایجان، کردستان و سمنان رشد‌‌‌ می‌کند. وجود مقادیر بسیار اندک ترکیبات اوپیوییدی در عصاره این گیاه سبب شده تا عصاره این گیاه را تریاک بی‌زیان بنامند. با توجه به خواص درمانی شقایق‌ها اغلب مردم به چیدن بی‌رویه آن‌ها می‌پردازند، غافل از اینکه این گیاهان باید تا زمان پرپر شدنشان در طبیعت بمانند تا بتوانند گرده‌افشانی کنند و به بقا ادامه دهند. اگر شب‌ها بی‌خوابی به سرتان می‌زند، می‌توانید جوشانده شقایق وحشی را امتحان کنید. این درمان حتما مؤثر خواهد بود و بعد از خوردن آن احساس آرامش خواهید کرد.

دشت شقایق های وحشی

سفر به جلفا

جلفا در شمال غربی استان آذربایجان شرقی واقع شده است. طبیعت بکر و جاذبه‌‌‌های دیدنی جلفا، آن را شهری توریستی کرده است. هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه‌‌‌ می‌آیند و از آنجایی که آب‌وهوای بسیار خوبی دارد، جزو بهترین مقاصد گردشگری به شمار می‌رود. برای سفر به جلفا ابتدا‌‌‌ می‌توانید از هواپیما، قطار و اتوبوس استفاده کنید. البته اول باید به تبریز بروید و بعد از آنجا راهی جلفا شوید. دیدن دشت شقایق‌‌‌های وحشی قطعا بسیار دل‌انگیز خواهد بود اما در سفر به جلفا از دیدن جاذبه‌‌‌های تاریخی آن غافل نشوید.

شهر جلفا

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری، چطور یک برنامه سفر موفق داشته باشیم؟ را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۳۸ ق٫ظ

    بسیاز زیبا

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۴ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۴۰ ق٫ظ

      🌹🌹🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۱۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۳۷ ق٫ظ

  4. پری

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۵۲ ب٫ظ

    برنامه خوبی است

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۰ ق٫ظ

      خوشحالیم که همراه مجله ما هستید🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…