هرگز این آیتم را در دکور آشپزخانه دست کم نگیرید

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شکی نیست که دکوراسیوان فضای پرکاربردی چون آشپزخانه که هر روز از آن استفاده می‌کنید اهمیت ویژه‌ای دارد.
نکات دکوراسیون پنجره آشپزخانه

برای خانم‌های ایرانی آشپزخانه به نوعی نمایانگر سلیقه‌شان است. اما حواستان باشد مبادا در این میان از پنجره آشپزخانه که اکثریت اهمیت چندانی به آن نمی‌دهند غافل شوید. برخلاف تصور اکثریت با تزیین پنجره آشپزخانه به بهترین شکل می‌توانید سلیقه و هنر خود را به رخ همگان بکشید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات دکوراسیون پنجره آشپزخانه می‌پردازیم.

اگر به دنبال خانه‌ای زیبا برای خود هستید به مطلب ساخت مسکن برای خانه اولی‌ها سر بزنید.

دکوراسیون پنجره آشپزخانه

پنجره عنصری است که به وسیله آن می توان نوری را که به آشپزخانه وارد می شود تنظیم و با استفاده از ایده‌های مختلف طراحی طرح و رنگ و بافت را به فضای آشپزخانه هدیه کرد.

عنصری دکوراتیو از نکات دکوراسیون پنجره آشپزخانه

پنجره می‌تواند نقش عنصر تاکیدی را در فضای آشپزخانه ایفا کند. در صورتی که پنجره آشپزخانه شما در فضایی مانند کنج صبحانه خوری قرار دارد، می‌توانید آن را با پرده‌ای با پنل‌های بلند دکور کنید. با پنل پرده طرح و رنگ را برای فضای آشپزخانه به ارمغان می‌آورید. اگر پنجره آشپزخانه شما کوچک است از آن به‌عنوان نقطه کانونی در دکوراسیون استفاده کنید که روشنی را به آشپزخانه شما هدید می‌دهد و برای این منظور بهتر است آن را فقط با والان پرده تزیین کنید.
شیدهای رومن یا رول نیز گزینه های خوبی برای پوشش پنجره آشپزخانه هستند. به وسیله شیدها می‌توانید نور ورودی را تنظیم کنید و زمانی هم که آن ها را می بنددید با نقش و نگار و بافت خود به دکوراسیون فضا زیبایی می‌بخشند. برای اینکه آشپزخانه خود را زیبا کنید به مطلب در کمترین زمان دکور آشپزخانه را نو کنید سر بزنید.

نکات دکوراسیون پنجره آشپزخانه

حفاظت از حریم خصوصی از نکات دکوراسیون پنجره آشپزخانه

معمولا پنجره آشپزخانه زمانی برای شما اهمیت پیدا می‌کند و به فکر دکور آن می‌افتید که احساس کنید فضای داخل آشپزخانه از بیرون به وضوح دید دارد. اگر می‌خواهید برای لحظاتی در طی روز حریم خصوصی شما حفظ شود از پرده‌ها، شیدها یا نورگیرهایی استفاده کنید که بتوانید سریع و به راحتی در مواقع لازم آن را ببنید مثل مدل ریلی.
اگر به دنبال راه‌حلی هستید که هم دید همسایگان را کاملا کور کنید و هم بهره کافی را از نور طبیعی ببرید. ایده‌هایی چون شیشه مشجر، نقاشی روی شیشه، برچسب شیشه مات کن  و حکاکی لیزر روی شیشه می‌تواند به شما در این امر کمک کند.
شید رول از جنس پارچه نازک نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای حفظ حریم خصوصی باشد. اما حتما شب چراغ آشپزخانه را روشن کنید، به بیرون از خانه بروید و بررسی کنید که وقتی پرده بسته است خانه شما دید دارد یا نه.

نکات دکوراسیون پنجره آشپزخانه

نوری که از پنجره آشپزخانه وارد می‌شود را کنترل کنید

بدن و خانه ما هر دو به نور آفتاب نیاز دارند. همه ما نور آفتاب را دوست داریم. اما  تابش مستقیم نور تند آفتاب دمای فضا را بالا می‌برد، به چوب کفپوش آشپزخانه آسیب می‌رساند، کابینت‌ها را کدر و بی‌رنگ‌ و رو می‌کند، باعث خشک شدن، ترک خوردن و جمع شدن چرم می‌شود و پارچه را می‌پوشاند. برای محافظت فضای داخلی آشپزخانه در برابر تابش نور شدید آفتاب می‌توانید از پرده‌ها و نورگیرهایی استفاده کنید که با قابلیت مقاومت در برابر نور خورشید تولید و عرضه می‌شوند.

نوری که از پنجره آشپزخانه وارد می‌شود را کنترل کنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب یکبار برای همیشه خانه خود را شیک کنید را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…