یک بار برای همیشه خانه خود را شیک کنید

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن یک خانه شیک و زیبا لازم نیست حتماً هزینه بالایی صرف کنید. در این مطلب ایده‌های جذابی برای دکوراسیون منزل ارائه شده است که با رعایت آن‌ها می‌توانید خانه خود را متحول کنید.
دکوراسیون منزل شیک

ایجاد هماهنگی و تناسب در دکوراسیون منزل یکی از موارد مهمی است که منجر به ایجاد دکوری شیک و چشم نواز می‌گردد. از این رو آشنایی با اصول اولیه چیدن منزل نقش مثبتی در طراحی دکوراسیون داخلی خواهد داشت. در این مطلب از دلتامگ به بیان ایده های چیدمان منزل شیک می‌پردازیم.

۶ ایده جذاب برای دکوراسیون منزل شیک

انتخاب صحیح رنگ های موجود در فضا، استفاده از بافت مناسب، انتخاب سبک مناسب و تهیه اشیا و وسایل مورد نیاز با توجه به سبک انتخاب شده و غیره از جمله مواردی هستند که نقش مهمی در چگونگی انتخاب دیزاین و دکوراسیون منزل دارند.

دیزاین منزل شیک با حمایت از هنرمندان

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند نقاشی، کاردستی و انواع آثار هنری مدرن را در خانه‌شان داشته باشند یکی از بهترین راه‌ها این است که به بازارهای محلی یا نمایشگاه های شهرتان بروید و از هنرمندهای واقعی آثار اصل را بخرید. لازم نیست برای این کار بودجه سنگین یا کمرشکنی در نظر بگیرید. با توجه به بازاری که از آن می‌خرید، سابقه و میزان شهرت هنرمند، تابلوی نقاشی، عکس یا کلاژ (یا هر تکنیک دیگری) می تواند قیمت های متفاوتی داشته باشد.

دکوراسیون منزل شیک با آثار هنری

نو کردن صندلی‌ها

آیا وقت آن نرسیده است که برای قدردانی از عضو مهمی از دکوراسیون داخلی مثل صندلی آن را به‌روز کنیم؟ وجود یک صندلی به‌روز و جذاب با تعدادی کوسن برای هر اتاق پذیرایی ضروری است. این روزها که سبک قدیمی خیلی طرفدار دارد و بسیاری از مبل‌ها و میزها کم کم به سبک مدرن میانه قرن بیستم بر می‌گردند، بد نیست یکی دو صندلی کلاسیک با پارچه یا کوسن‌های سنتی را به دکوراسیون منزل خود اضافه کنید.

اگر یک اتاق کار جداگانه برای کارهای شخصی یا جلسات آنلاین دارید هم خرید صندلی سال نو می‌تواند در قالب یک صندلی مجهز و ارگونومیک برای میز کار یا بازی شما اتفاق بیفتد.

ایجاد یک یا چند دیوار شاخص در فضاهای مختلف منزل

دیوار شاخص به دیواری گفته می‌شود که طراحی، رنگ و بافت آن با سایر دیوارها متفاوت است. می‌‌توانید یک دیوار را در پذیرایی یا نشیمن خود انتخاب کنید و آن را با یک رنگ متفاوت رنگ‌آمیزی کنید. استفاده از کاغذدیواری یا انواع دیوارپوش به جای رنگ نیز ایده جالبی است. دیوار پشت تلویزیون، بهترین فضا برای اعمال تغییرات است. با قرار دادن چند قفسه و قرار دادن لوازم دکوری، می‌توانید یک دیوار تلویزیون شیک و زیبا داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:  5 نکته کاربردی برای چیدمان مبل در پذیرایی کم عرض

دکوراسیون منزل شیک با تزیین دیوار پشت تلویزیون

استفاده از ظروف سرامیکی

ظروف سرامیکی همیشه جذابیت‌های منحصربه‌فرد خودشان را دارند. در یک کاسه سرامیکی، میوه و سوپ و ماست زیباتر سرو می‌شوند و شیرینی‌هایی که برای مهمانان می‌آوریم روی سینی‌های سرامیکی خوشمزه‌تر به‌نظر می‌رسند. یکی از پیشنهادهای ما برای تغییر حس و حال دکوراسیون منزل این است که سرامیک را به خانه راه دهید. این سرامیک می‌تواند به‌صورت ظرف برای سرو غذا (یا تزیین دیوارها) یا یک روکش برای میز عسلی، یک گلدان یا حتی مجسمه باشد.

استفاده از آباژور و تجهیزات روشنایی زیبا

وقت آن رسیده است که آباژورهای کلاسیک همیشگی را کنار بگذارید و لوازم روشنایی متفاوت و هیجان‌انگیزی برای یک دیزاین منزل شیک پیدا کنید. اگر فضای اتاق شما مینیمال است و به دنبال یک المان چشمگیر برای ایجاد نقطه کانونی در آن هستید، آباژورهای خلاقانه می‌توانند گزینه‌های خیلی خوبی باشند.

دکوراسیون منزل شیک با تجهیزات روشنایی

انتخاب پرده لوکس و زیبا

پرده نقش بسیار مهمی در زیبایی خانه شما دارد. برای فضاهای مختلف خانه مانند نشیمن، پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه باید پرده متناسب و زیبایی انتخاب کنید. لازم نیست حتماً این پرده‌ها بسیار گران قیمت باشند. با ایده‌های کم هزینه هم می‌توانید پرده‌های شیک و جذابی برای پنجره‌ها داشته باشید. نقاشی روی پارچه‌های قدیمی و یا استفاده از پرده‌های حصیری، ایده‌ای جذاب برای دکوراسیون منزل است.

سخن پایانی

المان‌های زیادی در زیبایی فضای منزل نقش دارند که از میان آن‌ها می‌توانیم به رنگ دیوارها و لوازم دکوری اشاره کنیم. در این مطلب ایده‌هایی برای دکوراسیون منزل شیک ارائه شده است که با عمل کردن به آن‌ها می‌توانید ظاهری لوکس و فاخر به منزل خود ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با کابینت‌های مدرن آشپزخانه ای زیبا داشته باشید

کابینت‌های مدرن نوعی کابینت آشپزخانه هستند که با خطوط تمیز، سطوح صاف و عدم وجود جزئیات مشخ…