زیباترین جزیره‌های ایران، از هرمز تا جزایر ناز

۷
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ایران، گنج خاورمیانه، پذیرای گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان است. با توجه به اینکه ایران کشوری چهار فصل است، گردشگران هر زمان که بخواهند می‌توانند به آن سفر کنند و از زیبایی‌های هر فصل لذت ببرند.
زیباترین جزیره های ایران

زیباترین جزیره های ایران سالانه پذیرای گردشگران بسیاری هستند که می‌توانند در کنار تفریحات مختلف، خود را از استرس زندگی روزمره رها کنند. بسیاری از افراد دوست دارند به زیباترین جزیره ایران سفر کنند تا برای چند روز از طبیعت و مراکز تفریحی آن لذت ببرند. با مجله دلتا همراه باشید.

زیباترین جزیره های ایران

جزیره هرمز

جزیره هرمز یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس است که به «جزیره رنگین کمان» هم معروف است و تنها ۴ کیلومتر با ساحل ایران فاصله دارد. برای گردشگری در جزیره خاک سرخ نیازی به برنامه‌ریزی ندارید؛ چراکه کل جزیره هرمز منطقه گردشگری محسوب می‌شود.

هرمز زیباترین جزیره های ایران

جزیره هنگام

اگر قصد سفر به جزیره هنگام را دارید، ابتدا باید به جزیره قشم بروید و از آنجا با یک قایق به جزیره هنگام بروید. جزیره هنگام به آب‌های شفاف و حیوانات حیات وحش مانند غزال و دلفین معروف است. با یک قایق می‌توانید خیلی راحت وسط آب‌های خلیج فارس رفته و دلفین‌هایی را که به هوا می‌پرند ببینید.

جزایر ناز

این جزیره که محلی‌ها به آن دو کرده می‌گویند در اصل جزئی از جزیره قشم و از عجایب هفتگانه آن به شمار می‌رود. هنگام جزر و پایین رفتن آب، باریکه‌ای از شن‌های درخشان نمایان می‌شود که جزیره ناز را به قشم وصل می‌کند و گردشگران با کمی پیاده‌روی یا با ماشین می‌توانند وارد جزیره ناز شوند.

جزیره ناز

جزیره لارک

در این جزیره می‌توانید منظره‌های خیره‌کننده‌ای از غروب خورشید را ببینید و در شب، اقیانوس به لطف فیتوپلانکتون‌ها به شیوه‌ای باورنکردنی و زیبا روشن می‌شود. برای کسانی که مایل به کشف زیبایی‌های زیر آب هستند، تورهای غواصی نیز وجود دارد.

جزیره مینو

جزیره مینو در استان خوزستان و بین آبادان و خرمشهر واقع شده است. دو شاخه رودخانه اروند این جزیره را احاطه کرده و طبیعت بی‌نظیری را پدید آورده است. این جزیره از معروف‌ترین جزایر ایران از نظر گردشگری است و چندین نهر زیبا دارد.

جزیره مینو

جزیره کیش

به محض ورود به جزیره زیبای کیش، آب‌وهوای گرم و مرطوب آن را حس خواهید کرد. جزیره کیش یکی از ۴ منطقه در دنیاست که اکسیژن خالص در آن‌ها زیاد است. نخلستان‌ها، آب‌های آبی زیبا و آرامشی که در این جزیره حاکم است، چیزی است که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

جزیره قشم

قشم نه تنها جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد، بلکه مردم خونگرم و غذاهای این جزیره نیز از جاذبه‌های گردشگری آن محسوب می‌شوند. کارهای زیادی باید در این جزیره بکنید و جاهای بسیاری را بینید.

زیباترین جزیره های ایران

جزیره شیدور

شیدور یکی از جزایر بکر و مرجانی ایران و از توابع استان هرمزگان است. این جزیره غیر مسکونی است، اما یکی از مهم‌ترین پناهگاه‌های حیات وحش محسوب می‌شود. به این جزیره به دلیل وجود مارهای سمی سیاه رنگ بسیار، جزیره ماران می‌گویند.

جزیره اسلامی

جزیره اسلامی یا جزیره شاهی یکی دیگر از جزایر ایران است که در دریاچه ارومیه واقع شده است. اسلامی تنها جزیره‌ای است که در دریاچه ارومیه امکان سکونت دارد و شامل ۷ روستا می‌شود در این جزیره علاوه بر مناظر بی‌نظیر، خوراکی‌های خوشمزه بسیاری نیز می‌توانید پیدا کنید.

جزیره اسلامی

جزیره آشوراده

جزیره آشوراده از بزرگ‌ترین جزایر ایران است که در دریای خزر قرار دارد. پل چوبی این جزیره از مکان‌های دیدنی آن است که در همه عکس‌ها آن را می‌بینیم.

جزیره آشوراده قبلا ۳ جزیره بوده است و با بالا آمدن آب دریای خزر، دو جزیره زیر آب رفتند. صفویان در این جزیره شکار می‌کردند و چندین قلعه نیز از آن زمان به جا مانده است. در کنار این جزایر زیبا، مطلب جهنم‌دره واقعی اینجاست را هم بخوانید.

کلام آخر

جزایر جذاب و دیدنی ایران محل زندگی تعداد زیادی از گونه‌های گیاهی و جانوری و موجودات عجیب هستند و مناظر فوق‌العاده و بی‌نظیری دارند. گردشگران با سکونت چند روزه در این جزایر می‌توانند تجربه‌های جدید کسب کنند و با فرهنگ، غذا و مکان‌های جدیدی آشنا شوند.

آشوراده

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری، برترین دیدنی‌های مشهد کدامند؟ را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۳۲ ق٫ظ

  2. محمد

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۳:۲۳ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۹ ق٫ظ

      🌹🌹🌹

      پاسخ

  3. دهقانی

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۴:۲۲ ق٫ظ

    عالی بود. سپاس

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۰۰ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما دوست عزیز🌹

      پاسخ

    • ناشناس

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۳:۲۴ ق٫ظ

      محشر

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…