۳ ماده طبیعی برای از بین بردن وز مو

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش میزان خشکی مو علاوه بر اینکه می‌تواند مشکلاتی مانند وز شدن آن را به همراه داشته باشد باعث ایجاد موخوره و خرد شدن در موها می‌شود.
از بین بردن وز مو

علت وز شدن مو از بین رفتن رطوبت موجود در ساقه و تارهای مو سر است. هنگامی که مو رطوبت خود را از دست می‌دهد حالت و شکل اولیه آن دچار تغییر شده و به حالت وز یا فر ریز تغییر پیدا می‌کند. موهایی که به طور طبیعی میزان چربی کمتری دارند نسبت به موهای چرب و مستعد وز شدن هستند. عوامل وز شدن مو بسیار گسترده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تغذیه نامناسب، استفاده از حرارت بالا برای حالت دهی مو، رنگ‌های شیمیایی، دکلره کردن و غیره اشاره کرد. در این مطلب از دلتامگ به موضوع از بین بردن وز مو با مواد طبیعی می‌پردازیم.

از بین بردن وز مو با مواد طبیعی

 سرکه سیب

موهای سالم مقدار اسیدی بیشتری نسبت به موهای ناسالم یا وز دارند. مقدار اسیدی موهای سالم بین ۴.۵ تا ۵.۵ است. به عبارت دیگر زمانی که تعادل اسیدی مو در این بازه قرار دارد کوتیکول‌های مو بسته و صاف هستند اما استفاده از مواد قلیایی مانند انواع شامپو و صابون‌ها باعث باز شدن کوتیکول‌های مو شده و باعث ایجاد ظاهر وز می‌شوند. سرکه سیب حاوی مقدار بالایی از آلفا هیدروکسی اسید است که دارای میزان اسیدی کم و مناسب برای انواع مو است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد، جهت به دست آوردن خواص سرکه سیب برای مو می‌توانید از آن برای درمان وز شدن مو استفاده کنید. همچنین سرکه سیب باعث درخشندگی بیشتر موها شده و در کاهش شوره سر کمک می‌کند.

کافی است برای درمان وز شدن مو به روش خانگی یک فنجان سرکه سیب را به همراه ۳ لیتر آبگرم مخلوط کرده و به موهای خود اسپری کنید. بعد از سپری شدن سه دقیقه موهای خود را با آب خنک بشویید.

 روغن آرگان

استفاده از روغن آرگان برای موهای سر از جمله روش‌های جلوگیری از وز شدن مو است. روغن آرگان سرشار از مواد مرطوب‌کننده و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است. استفاده از روغن آرگان به محافظت از مو در برابر گرما کمک می‌کند. پس اگر از وسایل حالت دهنده مانند اتوی مو استفاده می‌کنید مقداری از این روغن را روی موهای خود ماساژ دهید.

مطلب پیشنهادی:  سرکه بالزامیک و 6 خاصیت اعجاب‌انگیز آن

همچنین استفاده از روغن آرگان باعث کاهش موخوره نیز می‌شود. فقط کافی است حین استفاده از این روغن دقت کنید که تنها چند قطره از آن می‌تواند موهای سر شما را به‌طور کامل چرب کند.

 از بین بردن وز مو

 تخم مرغ

آخرین مورد از روش درمان خانگی استفاده از تخم‌مرغ برای درمان وز شدن مو است. تخم‌مرغ سرشار از چربی‌های اشباع شده، بیوتین و ویتامین‌ها است. تحقیقات بسیاری انجام شده که نشان می‌دهد استفاده از تخم مرغ باعث رطوبت رسانی و جلوگیری از وز شدن موها می‌شود. به کمک تخم‌مرغ می‌توانید موهای سالم‌تر و درخشانی داشته باشید اما قبل از استفاده تخم‌مرغ برای موهای خود اطلاع  پیدا کنید که نسبت به این ماده غذایی حساسیت نداشته باشید.

طرز تهیه ماسک تخم‌مرغ برای مو را مورد بررسی قرار می‌دهیم. ۲ عدد تخم‌مرغ را به خوبی با همدیگر هم بزنید تا کف کند. ترکیب حاصل را روی موها و پوست سر خود را ماساژ دهید و اجازه دهید ماسک‌ تخم‌‌مرغ به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست سر و موی شما باقی بماند. همچنین برای بیشتر شدن فواید ماسک تخم‌مرغ برای مو می‌توانید از روغن نارگیل یا روغن آرگان داخل آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

عطر‌هایی با رایحه‌های عجیب و غریب!

برخی شرکت‌های طراح و تولید کننده عطر، تصمیم گرفته‌اند که محصولاتی جذاب و منحصر به‌فرد، برا…