ساخت صابون در خانه، معجزه‌ای برای سفیدی پوست

0
8
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از پرکاربردترین محصولات بهداشتی، که معمولا در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، صابون است. تنوع صابون در بازار بسیار زیاد است؛ بااین‌حال، اگر دوست دارید خودتان دست‌به‌کار شوید و صابون‌هایی با عطر و طرح سفارشی درست کنید، این مطلب را از دست ندهید!
ساخت صابون در خانه

ساخت صابون در خانه یک ایده جذاب است که علاوه‌بر سرگرمی، برای پوستتان نیز بسیار عالی است. اغلب صابون‌ها حاوی مواد شیمیایی زیادی هستند که این مواد از طریق پوست جذب می‌شوند و می‌توانند مشکلاتی را برای سلامتی انسان ایجاد کنند. شما با ساخت صابون‌های خانگی هیچ‌گونه نگرانی از بابت مواد شیمیایی موجود در صابون نخواهید داشت. همراه دلتامگ باشید.

ساخت صابون در خانه

 ساخت صابون گیاهی با جعفری

برای اینکه بتوانید، یک صابون سفیدکننده خانگی برای پوست خود بسازید به مواد اولیه زیر احتیاج دارید. وجود چنین موادی در این صابون به این علت است که تمامی ترکیبات آن خاصیت روشن کنندگی، لایه‌برداری و احیاکنندگی پوست را دارند. به همین خاطر استفاده از این صابون به طرز فوق‌العاده‌ای موجب سفید شدن پوست می‌شود.

مواد لازم برای درست کردن صابون ارگانیک:

  • دم کرده چای سبز نصف لیوان
  • دم کرده جعفری نصف لیوان
  • پودر شیر ۲ قاشق غذاخوری
  • آرد جوی دو سر ۲ قاشق غذاخوری
  • عسل ارگانیک ۲ قاشق غذاخوری
  • صابون گلیسیرین ۶۰ گرم
مطلب پیشنهادی:  وظایف مدیر ساختمان چیست؟

طرز تهیه صابون سفیدکننده خانگی

طرز تهیه صابون سفیدکننده خانگی

ابتدا لازم است تا دم کرده‌های چای سبز و جعفری را آماده نمایید و زمانی که خنک شدند با پودر شیر، آرد جوی دو سر و عسل مخلوط کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که یک خمیر یکدست حاصل شود.

سپس صابون گلیسیرین خود را با حرارت ذوب کنید و آن را به خمیری که در مرحله قبل تهیه کردید، اضافه نمایید. حال زمان آن رسیده تا ترکیب به دست آمده را داخل قالب بریزید. به همین ترتیب شما موفق به ساخت صابون سفیدکننده خانگی در نیم ساعت شده‌اید.

فقط کافی است، مقداری به آن فرصت دهید تا سفت شود، سپس می‌توانید از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

در این کشور باید چاق شوید تا ازدواج کنید!

مقیاس‌های زیبایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. در حالی ک…