روش‌های درمان واریس در خانه چیست؟

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حدود ۲۰ درصد از افراد میانسال به بیماری واریس مبتلا هستند. برای اینکه بتوانید رگ‌های واریسی را در منزل درمان و درد خود را کمتر کنید، روش‌های زیادی وجود دارد.
راه های درمان واریس

واریس نوعی بیماری است که در آن رگ‌ها متورم و بزرگ می‌شوند. این عارضه بیشتر در ناحیه پاها و ران دیده می‌شود. مجله دلتا در این مطلب به بررسی راه های درمان واریس در خانه می‌پردازد.

ورزش کنید

اولین و مهم‌ترین راه برای درمان واریس، داشتن فعالیت بدنی است. ورزش کردن به طور مرتب باعث گردش خون در رگ‌ها بخصوص در ناحیه پا می‌شود. جریان خون باعث فشار خون به سمت رگ‌های واریسی شده و خون را در این رگ‌ها وادار به حرکت می‌کند. وقتی فشارخون کم شود، مسلم است که به بهبود واریس کمک زیادی می‌کند. بهترین ورزش‌ها برای درمان واریس، شنا کردن، پیاده روی، دوچرخه سواری و یوگا است.

درمان واریس با یخ و آب سرد

یکی دیگر از راه های درمان واریس استفاده از یخ و یا آب سرد است. شما وقتی به یکباره پاها را در یک لگن آب سرد قرار می‌دهید و یا بر روی رگ‌ها یخ می‌زنید، به بدن شوک وارد می‌شود. در این زمان مغز به سمت این ناحیه سیگنال ارسال می‌کند و در نتیجه جریان خون در رگ‌ها افزایش می‌یابد. البته برای درمان واریس با آب سرد و یا یخ باید به طور مداوم این کار را انجام دهید. در طی روز ۱۰ دقیقه آن را تکرار کنید.

درمان خانگی واریس پا

استفاده از سرکه سیب

یکی دیگر از راه های درمان واریس استفاده از سرکه سیب است. البته باید آن را مصرف کنید تا به پاکسازی خون و افزایش گردش خون کمک کند. وقتی سرکه سیب میل می‌کنید، باعث پاکسازی کبد و تصفیه خون می‌شود. وقتی وضعیت جریان خون در رگ‌ها پایدار باشد، وریدها به طور طبیعی تورم را متوقف می‌کنند.

استفاده از سرکه سیب می‌تواند به بهبود رگ‌های واریسی کمک زیادی کند. نوشیدن یک لیوان آب با دو قاشق غذاخوری سرکه سیب در بلند مدت به درمان این عارضه کمک زیادی می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد سرکه سیب باعث کاهش فشارخون بالا و کلسترول مضر می‌شود. همچنین با از بین بردن باکتری‌های مضر در رگ‌ها باعث بهبود جریان خون می‌شود.

استفاده از فلفل قرمز (کاین)

یک روش موثر برای درمان واریس استفاده از فلفل قرمز است. در این ماده ویتامین C و آنتی‌اکسیدان هایی وجود دارد که به درمان آلرژی و ویروس‌ها کمک می‌کند. از سوی دیگر مصرف فلفل قرمز از لخته شدن خون و هر عاملی که باعث ایجاد رگ‌های واریسی می‌شود، جلوگیری می‌کند.

برای استفاده از فلفل کاین می‌توانید یک قاشق چایخوری از آن را در یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و به مدت ۲ ماه هر روز صبح میل کنید. این فلفل جریان خون را در بدن افزایش می‌دهد و باعث کاهش تورم و درد ناشی از واریس می‌شود.

تغییر رژیم غذایی

برای درمان واریس پا باید نحوه غذاخوردن خود را هم تا حدودی تغییر دهید. غذاهایی که سرشار از پتاسیم هستند، تا حد زیادی به کاهش احتباس آب در بدن کمک می‌کنند. وقتی مقدار زیادی سدیم (نمک) مصرف می‌کنید، آب در بدن باقی می‌ماند و همین عامل در ایجاد رگ‌های واریسی نقش دارد.

وقتی غذاهای سرشار از پتاسیم مصرف کنید، میزان سدیم اضافه از بدن دفع می‌شود. از جمله غذاهایی که حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم هستند می‌توان به بادام، مغز پسته، عدس، لوبیای سفید، سیب زمینی و سبزیجات برگ‌دار (اسفناج) اشاره کرد. اگر به خواص خوراکی‌ها علاقمندید مطلب چرا باید زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهیم؟ را بخوانید.

راه های درمان واریس چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا قهوه واقعا لاغر می‌کند؟ را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۰۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۵:۳۷ ق٫ظ

  3. آدرینا صالحدوست

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۰۲ ق٫ظ

    بسیارمفیدعالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۴:۵۳ ب٫ظ

      🌹🌹🌹

      پاسخ

  4. المیرا

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۵:۴۰ ب٫ظ

    از اینکه به این مطلب مهمی که اکثره مردم از جمله خودم و مادرم بهش دچاریم اشاره کردین متشکرم. من فکر میکنم بالای ۲۰ درصد به واریس مبتلا هستن چقدرم از لحاظ ظاهری اذیت کنندست و ایکش به این مورد مهم هم برای پیشگیری و زیاد نشدن واریس اشاره میکردین که هر روز ۲۰ دقیقه دراز کشیده و پاها را به بالا بدهین تا خون در تمام بدن بتواند گردش کند. از مطلب مفیدتون خیلی تشکر میکنم.

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۹ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۷ ق٫ظ

      با سلام، ممنون از لطف و همراهی شما🌹

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۵:۱۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۳:۱۴ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۶ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۶ ب٫ظ

    بسیار عالی و پسندیده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…