رپورتاژآگهی

۷ نکته مهم که قبل از رفتن به مهمانی باید در نظر گرفت

۴
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رفتن به مهمانی مانند هر کار دیگری دارای آداب و اصول خود است که هر فردی باید آن را رعایت کند.
نکات مهم قبل از رفتن به مهمانی

در فرهنگ ایرانی توجه زیادی به رفتار میهمان و میزبان شده است و حساسیت‌های خاصی در ارتباط با آن وجود دارد. برای آن‌که به یک مهمانی بروید و از آن لذت ببرید باید نکاتی مهمی را در نظر بگیرید که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. پس با ما در این مطلب از مجله دلتا همراه شوید تا به موضوع نکات مهم قبل از رفتن به مهمانی می‌پردازیم.

نکات مهم قبل از رفتن به مهمانی

خوش لباس و خوش‌بو باشید

نکات مهم برای رفتن به مهمانی

بهتر است برای رفتن به یک مهمانی در درجه اول خوش لباس و خوش‌بو باشید. بهترین و تمیزترین لباس خود را از قبل آماده کنید. انواع پیراهن یا شومیز مجلسی می تواند در این زمینه گزینه خوبی باشد. یک شومیز راحت که به سادگی با هر نوع شلواری ست می‌شود می‌تواند استایل شما را در این مهمانی زیبا کند. یک شومیز زنانه در انواع جدید با جنس حریر یا کرپ در طرح‌های گلدار و زیبا به راحتی با هر نوع شلواری ست می‌شود و  قیمت آن نیز در حراج‌های اینترنتی به صرفه خواهد بود.

پس از انتخاب لباس باید از یک اسپری یا ادکلن با ماندگاری طولانی استفاده کنید. بادی اسپلش ها بر خلاف دیگر اسپری‌ها به دلیل روغنی که در خود دارند بوی ماندگارتری دارند. بادی اسپلش مردانه یا زنانه دارای قیمت و برندهای متنوعی مانند مای، ویکتوریا سکرت و کالیستا است که خرید انواع اسپری بادی اسپلش به صورت اینترنتی راحت‌تر خواهد بود. بادی اسپلش‌ها دارای عطرهای گرم و خنک و رنگ‌های متنوعی هستند.

بدون دعوت نروید

بدون دعوت به مهمانی رفتن اصلا کار خوبی نیست زیرا امکان دارد میزبان در وضعیتی نباشد که بتواند از شما به خوبی پذیرایی کند. به همین دلیل هم با شما رو دروایسی خواهد کرد. اگر می‌خواهید برای یک شب نشینی به خانه دوست خود بروید بهتر است از یک روز قبل با آن‌ها تماس بگیرید و پس از احوال پرسی مطمئن شوید که میزبان شما برنامه خاصی نداشته باشد. دراین‌صورت خبر می‌دهید که برای روز خاصی به منزل او می‌روید. در این مواقع هم بهتر است اجازه دهید میزبان خودش زمان را انتخاب کند.

ساعت را در نظر بگیرید

هیچ گاه زودتر از موعد به مهمانی نروید یا آنکه خیلی دیر نروید. این انتظار برای میزبان می تواند بسیار خسته‌کننده باشد و یا او از حضور زود هنگام شما متعجب شود. البته تاخیر تا نیم ساعت قابل قبول است و اگر دیر شد بهتر است به میزبان زنگ زده و به او خبر بدهید. بهتر است قبل از حضور در خانه میزبان خود یک هدیه کوچک، گل یا شیرینی تهیه کنید و با هزینه‌ای کم دست خالی به مهمانی نروید.

موبایلتان را خاموش کنید

نکات مهم برای رفتن به مهمانی

بهتر است در یک مهمانی گوشی همراه خود را خاموش کنید یا اگر تماس ضروری دارید آن را روی سکوت یا سایلنت بگذارید. برای صحبت کردن با تلفن هم بهتر است با هماهنگی با میزبان، فضای دیگری در خانه را استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که بدون اجازه میزبان از

تلفن منزل صاحب‌خانه استفاده نکنید. اگر میزبان ساکت است سعی کنید خودتان صحبت را شروع کنید و در صحبت‌ها پیش قدم شوید. بعضی افراد به محض برقرار شدن سکوت در میهمانی‌ها گوشی‌هایشان را بر می‌دارند و با آن سرگرم می‌شوند. در حالی که هدف از آداب معاشرت دور شدن از انرژی‌های منفی است.

ناراحتی را حمل نکنید

زمانی که به یک مهمانی می روید بهتر است غصه‌ها را با خودتان در خانه جا بگذارید زیرا مهمانی جای مناسبی برای بازگو کردن مسائل و مشکلات ما نیست و حتما میزبان هم مشکلات خاص خود را دارد اما نباید هیچ کدام آن را در مهمانی بازگو کنید. دید و بازدیدها قرار است فرصتی باشد برای شاد بودن  و فراموش کردن مشکلات.

با همه سلام و احوال پرسی کنید

زمانی‌که وارد خانه میزبان می‌شوید حواستان باشد که با همه افرادی که به استقبال شما می‌آیند از کوچک تا بزرگ سلام و احوال پرسی کنید و دست بدهید. این کار نشانه ادب و تواضع شما خواهد بود. این کار باید با لبخند و روی خوش انجام شود.

به ساعت دقت کنید

بهتر است در زمان مناسب مهمانی را ترک کنید. مگر آن‌که از شما خواسته شده باشد تا بیشتر بمانید. بهتر است تا دیر وقت در خانه کسی نمانید زیرا میزبان هم به استراحت نیاز دارد. این خداحافظی بهتر است با روی خوش و لبخند همراه باشد زیرا در‌این‌صورت آداب مهمانی را تا آخر آن به جا آورده‌اید. برای خداحافظی هم از پیش میزبان را مطلع کنید و زودتر از موعد و بدون خبر مهمانی را ترک نکنید تا موجب دلخوری میزبان خود نشوید. در هنگام خداحافظی از پذیرایی میزبان خود تشکر کنید تا حس بهتری را به او منتقل کنید.

نویسنده: وحیده امینی

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۰:۴۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۵۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…