این مدل پرده‌ها همیشه زیبا هستند

1
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معمولا اتاق پذیرایی یکی از مکان‌هایی است که فضای کافی برای طراحی مورد نظر شما را در اختیارتان قرار می‌دهد.
پرده مناسب برای پذیرایی

پرده‌ها نقشی اساسی در زمینه معرفی سبک و سلیقه صاحب خانه بازی می‌کنند و رونق بیشتری به فضای اتاق می‌بخشند. اگر در انتخاب مدل پرده مناسب برای پذیرایی شیک خود سردرگم شده‌اید با این مطلب از دلتامگ همراه باشید. طبیعتا آشنایی با مدل‌های پرده مناسب برای پذیرایی برای شما بسیار لذت‌بخش و راهگشا خواهد بود.

مدل های پرده مناسب برای پذیرایی

پرده‌ای که برای پذیرایی منزل انتخاب می‌کنید، باید با سبک دکوراسیون هماهنگی داشته و در ادامه این مطلب شما را با مدل‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های پرده مناسب برای پذیرایی آشنا می‌کنیم.

پرده مناسب برای پذیرایی

پرده ساده با پارچه دو رنگ

وقتی قرار است برای فضایی کوچک و مونوکروم با پالت رنگی خنثی، یک مدل پرده انتخاب کنید بهتر است آن را همرنگ با تن اصلی اتاق در نظر بگیرید. این ترفند فضای اتاق را بزرگ‌تر و آرامش‌بخش‌تر نشان می‌دهد. انتخاب یک پارچه دو رنگ با الگویی مشبک بدون آنکه خیلی جلب توجه کند نمای زیبا و جذابی به اتاق پذیرایی شما می‌بخشد.

پرده برای اتاق‌هایی با سقف بلند

پیدا کردن مدل پرده ساده برای پذیرایی‌هایی که سقف‌های بلندی دارند کمی چالش برانگیز است چرا که بلندی پرده و الگوی آن ممکن است ارتفاع سقف اتاق را از آنچه هست بلندتر نشان دهد. در این مواقع استفاده از یک پارچه گینگام به دلیل طرح‌های شطرنجی و رنگ‌های ملایم و لطیفی که دارد، این مشکل را حل می‌کند.

پرده مناسب برای پذیرایی

 پارچه داماسک از مدل های پرده مناسب برای پذیرایی

پارچه دمشقی یا داماسک به خاطر الگوهای تودرتو و طرح پشت و روی آن معروف است. طراحی پرده با استفاده از این پارچه یک الگوی جذاب و دوست داشتنی ایجاد می‌کند. گرچه شاید کمی شلوغ به‌نظر برسد اما شما می‌توانید طوری آن را طراحی کنید که روی چوب پرده ثابت نباشد و به راحتی جابه‌جا شود. به این ترتیب علاوه بر زیبایی فضای اتاق هم شلوغ و تاریک به‌نظر نمی‌رسد.

مطلب پیشنهادی:  اشتباهاتی که انرژی مثبت در خانه را از بین می‌برد!

پرده مناسب برای پذیرایی

پرده ساده و بلند چین‌دار

اگر اتاق پذیرایی شما انباشته از کاناپه‌های بزرگ و مبلمانی با چوب تیره است، استفاده از یک پرده ساده و بلند چین‌دار فضایی رویایی و کلاسیک می‌سازد. بنابراین انتخاب یک پارچه شیفون به رنگ روشن دقیقا همان عنصری است که حال و هوای اتاق پذیرایی شما را دلنشین‌تر می‌کند. بخصوص وقتی برای چند پنجره کنار هم از یک چوب پرده تزئینی به شکل سراسری استفاده کنید.

پرده مناسب برای پذیرایی

پرده برای پنجره‌های باریک و بلند

اگر اتاق پذیرایی شما فقط یک پنجره دارد یا پنجره‌های آن باریک و بلند است استفاده از پارچه داماسک با طرح رومی نمای برجسته‌تری به پنجره‌های اتاق می‌دهد. الگوی زیبای پارچه داماسک و حاشیه هندسی آن روی پرده، جلوه زیبا و دلپذیری بین سبک مدرن و کلاسیک ایجاد می‌کند. همچنین انتخاب مدل رومی برای پرده زیبایی آن را دو چندان می‌کند.

پرده مناسب برای پذیرایی

سخن پایانی

با انتخاب پرده مناسب برای پذیرایی می‌توانیم جلوه لوکس‌تری به دکور منزل خود بدهیم که تا مدت‌ها زیبا به نظر می‌رسد. در این مطلب با زیباترین مدل‌های پرده برای پذیرایی آشنا شدید که هر کدام از آن‌ها برای سبک خاصی از دکوراسیون منزل مناسب هستند. در نهایت دقت کنید که پرده با شرایط نورگیری خانه شما مطابقت داشته باشد. برای مثال انتخاب پرده ضخیم برای خانه کم‌نور جایز نیست.

یک نظر

  1. ناشناس

    23 دی 1402 در 4:13 ب.ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

تزیین باغچه با ایده‌های خلاقانه و بکر

به گزارش دلتا تزیین باغچه خانه، به شما روح و جان تازه‌ای می‌دهد و شما می‌توانید از نگاه کر…