افسردگی را با ۴ روش سریع نابود کنید

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مردم به‌طور عادی از جمله «من خیلی افسرده‌ام» استفاده می‌کنند تا به دیگران بفهمانند که حالشان بد است. اما در واقع چیزی که همه ما تجربه می‌کنیم، هیچ ارتباطی با افسردگی واقعی ندارد.
Downloader.la 631721a6bfa19 افسردگی را با 4 روش سریع نابود کنید

افسردگی واقعی، غم و اندوه یا حتی احساس ناراحتی نیست بلکه یک ناامیدی طاقت‌فرسا است. افسردگی چنان تاریک و تار است که افرادی که تجربه‌اش کرده‌اند، می‌گویند این بدترین دردی است که تاکنون متحمل شده‌اند. در این مطلب از مجله دلتا به روش های درمان افسردگی می‌پردازیم.

روش های درمان افسردگی

افرادی که وارد معالجه و درمان افسردگی می‌شوند، شانس بهبودی خوبی دارند. تحقیقات نشان داده است که بیشتر افرادی که تحت درمان افسردگی قرار می‌گیرند، به درمان بسیار خوب پاسخ می‌دهند.

درمان افسردگی بدون دارو چگونه امکان‌پذیر است؟

به جهت افزایش تحقیقات علمی، درمان افسردگی بدون دارو بیشتر در معرض توجه قرار گرفته است.

افسرده بودن باعث می‌شود احساس درماندگی کنید. تغییر رفتار شما، فعالیت بدنی، سبک زندگی و حتی طرز فکر شما همه درمان‌های طبیعی و بدون استفاده از داروی افسردگی هستند. معمولا مراجعین به جهت عوارض جانبی که داروها برایشان ایجاد می‌کنند، کمتر راغب به استفاده از آن‌ها هستند. اگر می‌خواهید شناخت بهتری از افسردگی داشته باشید به مطلب قاتل خاموش روان شما چیست؟ سر بزنید.

ورزش از روش های درمان افسردگی

سبک زندگی کنونی باعث شده است که افراد مانند گذشته فعالیت نداشته باشند. فعالیت بدنی باعث ترشح هورمون‌های سروتونین و اندروفین که هورمون شادی نیز نامیده می‌شود و دوپامین که هورمون لذت است، می‌شود. ۴۵ دقیقه ورزش در طول روز، همان کاری را انجام می‌دهد که داروهایی مانند سرترالین و فلوکستین انجام می‌دهند. ۳۰ تا ۶۰ دقیقه انجام ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، شنا و دوچرخه‌سواری (هوازی) کمک بسیاری به درمان افسردگی بدون دارو می‌کند. ورزش در درمان قطعی افسردگی نقش بسزایی دارد.

روش های درمان افسردگی

خواب مناسب

هر فرد بین ۷ تا ۹ ساعت خواب مفید نیاز دارد. وقتی خوب نمی‌خوابید نشانه‌های افسردگی مانند بی‌قراری، غم و خستگی شدیدتر می‌شود. بهتر است راهکارهایی برای بهتر خوابیدن خود به‌کار ببرید.

  • در زمان معینی بخوابید و بیدار شوید.
  • پیش از خواب تنفس شکمی و ریلکسیشن انجام دهید.
  • یک ساعت پیش از خوابیدن از تلویزیون، کامپیوتر و موبایل استفاده نکنید زیرا از ترشح هورمون ملاتونین که موجب خواب آلودگی فرد می‌شود، جلوگیری می‌کند.
  • از تختخواب خود تنها برای خوابیدن استفاده کنید.
  • در صورتی‌که شبی خوابتان نبرد، سعی نکنید با بیشتر خوابیدن در صبح آن را جبران کنید، زیرا باعث بهم ریختن خوابتان می‌شود.
  • در نهایت آنکه در طول روز به فعالیت مشغول شوید تا شب آنقدر خسته باشید که به‌سرعت خوابتان ببرد.

روش های درمان افسردگی

حمایت اجتماعی از روش های درمان افسردگی

تنهایی و خود را در انزوا قرار دادن برای فرد افسرده بسیار مضر است و افسردگی او را تشدید می‌کند. احساس تعلق نسبت به دیگران باعث ترشح هورمون‌هایی در بدن می‌شود که مانع افسردگی است. سعی کنید با دوستان و خانواده خود همراه شوید. روابط چهره به چهره تاثیر بسیاری بر بهبود افسردگی دارد. در کلاس‌های متنوع ثبت‌نام کنید. فعالیت‌های داوطلبانه راهکار بسیار مفیدی برای کسب حمایت اجتماعی است. در حالی که خود به دیگران کمک می‌کنید، حمایت اجتماعی دیگران را نیز به‌دست می‌آورید. منتظر نباشید تا حالتان بهتر شود تا با دیگران ارتباط برقرار کنید، بلکه باید با دیگران ارتباط برقرار کنید تا حالتان بهتر شود.

حمایت اجتماعی

پرهیز از تنهایی

علت عمده افسردگی افکار تکراری و زائد است. تنهایی باعث افزایش نشخوار ذهنی می‌شود. تا جای ممکن خودتان را مشغول فعالیت کنید. شغلی که به آن تعهد داشته باشید، کلاس هنری، ورزش، کارهای عام المنفعه، میهمانی، مسافرت و غیره همگی باعث می‌شوند فکرتان درگیر فعالیت موردنظر باشد و از نشخوار ذهنی رها شوید.

پرهیز از تنهایی

پیشنهاد مطالعه: مطلب رازهایی که افراد موفق هرگز به شما نمی‌گویند را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۰۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۱۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۰۳ ب٫ظ

    بسیار مفید

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۰۶ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  4. ارغوان

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۰۳ ق٫ظ

    خیلی خیلی عالی بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۰۶ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…