برترین دیدنی‌های مشهد کدامند؟

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در میان تنوع بی‌نظیر جاهای دیدنی مشهد شاید خیلی از مکان‌ها از قلم بیفتد. در این بخش تعدادی از دیدنی‌های مشهد را به شما معرفی خواهیم کرد.
جاهای دیدنی مشهد

شاید تصور کنید که پایتخت مذهبی ایران انواع جاذبه‌های گردشگری را ندارد. مجله دلتا در این مطلب همراه شماست تا لیست جذابی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی مشهد را که نمی‌شناسید به شما معرفی کند. بعد از بازدید از مکان‌های دیدنی مشهد مطمئن خواهید شد که مشهد، بهشت زیارت و سیاحت برای گردشگران است.

طرقبه، شروعی سبز

طرقبه می‌تواند بهترین شروع برای گردش در میان جاهای دیدنی مشهد در پاییز باشد. این منطقه ییلاقی در امتداد دره‌ای با صفا قرار گرفته و باغ‌های میوه در اطراف آن برای ساعاتی زندگی شهری را از خاطر شما می‌برد.

جاهای دیدنی مشهد

آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی مثل شاهنامه‌ شکوه و زیبایی خاص خودش را دارد. مقبره شاعر پرطرفدار فارسی زبان در محوطه‌ای زیبا با حدود ۳۰ دقیقه فاصله از مرکز شهر مشهد قرار گرفته است.

بازار رضا، هم خرید هم تماشا

بازارهای محلی هر شهر مهم‌ترین جاذبه‌های آن به حساب می‌آیند. بازار رضا نوستالژیک‌ترین مرکز برای خرید انواع وسایل مورد نیاز است. این بازار یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد است.

بازار رضا

سرزمین موج‌های آبی مشهد

حتما تفریح در پارک آبی که تا سال ۲۰۱۰ بزرگ‌ترین پارک آبی آسیا بوده برای همه گردشگران جذابیت دارد. اگر به شنا علاقه ندارید این مجموعه می‌تواند شروع خوبی برای ورود شما به این حوزه باشد.

اسکی روی آب در پارک آبی ایرانیان

حالا که در حال و هوای تفریح‌های آبی هستید، سری هم به پارک آبی ایرانیان بزنید. این مجموعه از دیگر پارک‌های آبی مشهد جدیدتر است و به همین دلیل امکانات به‌روزتری را می‌توانید در آن پیدا کنید.

پارک آبی ایرانیان

موزه نادری

مجموعه‌ تاریخی نادری یکی از مکان‌های دیدنی مشهد است که بخش ارزشمندی از تاریخ را به شما نشان می‌دهد. واضح‌ترین تصویر از این مجموعه، مجسمه‌ نادرشاه بر اسب به همراه عده‌ای از سربازانش است.

باغ گیاه‌شناسی

اینجا محفل زیبای گیاهان یعنی باغ گیاه‌شناسی مشهد است. جذاب‌ترین بخش این مجموعه، قسمت مربوط به نگهداری گیاهان دارویی است که حدود ۴۰۰ نوع نمونه ژنتیکی در آن نگهداری می‌شود.

باغ گیاه شناسی مشهد

شاندیز

منطقه شاندیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر اصلی مشهد، از گذشته محلی برای تفریح و استراحت گردشگران و یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد بوده است. باغ‌های میوه و طبیعت منطقه، آن را به سرآمد جاهای دیدنی مشهد تبدیل کرده است. برای دیدن جاذبه‌های ایران، در این روستا میان ابرها قدم بردارید را بخوانید.

گنبد هارونیه، یادگاری از توس

هارونیه تنها اثر باقی‌مانده از شهر توس است که قدمت آن به دوران پیش از اسلام برمی‌گردد. گنبد هارونیه در نزد عامه‌ مردم به زندان هارون نیز معروف است. در محوطه‌ بیرونی گنبد هارونیه، سنگ یادبود امام محمد غزالی مشاهده‌ می‌شود.

کوهسنگی، دومین پارک بزرگ مشهد

استقبال از کوهسنگی به قدری زیاد است که سومین محل پربازدید شهر مشهد، بعد از حرم رضوی و آرامگاه فردوسی، نامیده می‌شود. هوای دلپذیر و مناظر سرسبز و همین‌طور ترکیب آب و سنگ در میان پارک، باعث شده تا مسافران و گردشگران بخواهند از آن دیدن کنند.

کوهسنگی مشهد

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری گردشگری وحشت در ایران، از دره اجنه تا قبرستان طلسم‌شده را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…