قطع ریزش مو با این ماسک عسل

۷
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از ماسک عسل برای مو از آن رو اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم عسل سرشار از انواع ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان ها است که می‌تواند باعث شادبی و تقویت موهای ما و همچنین جلوگیری از ریزش آن‌ها شود.
قطع ریزش مو با ماسک عسل

مو در زیبایی هر فرد تاثیر بسزایی دارد و ریزش مو می‌تواند برای افراد نگران‌کننده باشد. از این‌رو روش‌های رفع ریزش مو خانگی مورد توجه قرار می‌گیرند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع قطع ریزش مو با ماسک عسل می‌پردازیم.

 خواص عسل برای مو

به‌طور کلی مهم‌ترین خواص عسل برای مو را می‌توان موارد زیر برشمرد.

  •  عسل به با‌زسازی بافت سلولی پوست سر بسیار کمک می‌کند.‌‌ این بازسازی باعث تحریک سلول‌ها برای رشد مو می‌شوند.
  • عسل خاصیت روشن‌کنندگی دارد. پس این ماسک به موهای شما‌‌‌‌ یک‌ هایلایت طبیعی می‌دهد.
  •  عسل به طور طبیعی‌‌‌‌ آنتی‌باکتریال است، به درمان عفونت‌ها و از بین بردن باکتری‌هایی که منجر به شوره سر می‌شوند کمک می‌کند.
  • عسل با وجود اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی که دارد، جای تعجب نیست که برای موهای خشک که نیاز به مراقبت بیشتری دارند بسیار مفید باشد.
  • عسل می‌تواند فولیکول‌های مو را تقویت و تمیز کند،  و به کاهش ریزش مو کمک کند.
  • عسل حاوی ‌‌‌‌آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از آسیب به موها بخصوص آسیب‌های ناشی از نور خورشید جلوگیری‌ می‌‌کند.
  • شکستگی‌‌‌‌ یکی از رایج‌‌‌ترین مشکلات مو است که اکثر ما روزانه با‌‌‌‌ آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. ماسک مو با عسل جلوی این شکستگی را می‌گیرد.
  • عسل نرم‌کننده‌‌ای است که به حفظ رطوبت در موها کمک می‌کند و در نتیجه‌‌‌‌ آن را صاف و نرم نگه می‌دارد.‌‌ استفاده از ماسک عسل برای مو به نوبه خود، ساقه‌های مو و رشته‌های مو را قوی می‌کند.

قطع ریزش مو با ماسک عسل

ماسک عسل و روغن زیتون برای مو

هم عسل و هم روغن زیتون دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدباکتریای هستند که از ایجاد عفونت‌های قارچی بر روی پوست سر که یک عامل مهم در ریزش مو هستند جلوگیری می‌کند.

همچنین اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون و فنول‌های موجود در عسل باعث استحکام و تقویت ریشه مو می‌شود و باعث رشد موهای شمامی‌شود.

مواد لازم

  • ۴ قاشق عسل طبیعی
  • ۵ قاشق روغن زیتون

طریقه درست کردن و استفاده

مواد را کاملا مخلوط کنید. حالا برای اینکه از آغشته شدن همه موها به این ماسک مطمئن شوید آن را به چهار قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را جداگانه با ماسک موی عسل و روغن زیتون آغشته کنید. بگذارید ماسک  ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند و در آخر با‌‌‌‌ یک شامپوی مناسب آن‌ها را آبکشی‌کنید.

قطع ریزش مو با عسل

ماسک عسل و تخم‌مرغ و روغن نارگیل برای مو

تخم‌مرغ ماده‌‌ای سرشار از پروتئین است که می‌تواند نقش اساسی در تقویت مو‌ های شما داشته باشد و از طرف دیگر روغن نارگیل نیز می‌تواند نقش مهمی در نرمی و مرطوب شدن موها ایفا کند. در نتیجه ترکیب این سه ماده مفید می‌تواند باعث تقویت و شادابی موها شود.

مواد لازم

  • ۲ قاشق غذاخوری عسل
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • ۱ تخم مرغ

طریقه درست کردن و استفاده

برای داشتن‌‌ این ماسک مو کافی است تا این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید سپس ظرف مواد را بر روی اجاق کمی گرم کنید. بعد از خنک شدن، ماسک را روی موهای خود بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی مو بماند. سپس موهایتان را با آب ولرم ‌‌‌‌یا خنک به خوبی شامپو بزنید تا ‌‌‌همه مواد از بین برود. برای داشتن یک آرایش جذاب به مطلب چه مدل آرایش زنان، مردان را جذب می‌کند؟ مراجعه کنید.

ماسک مو با عسل و ماست

همان‌طور که در مطلب ماسک ماست و عسل برای صورت گفتیم، ماست دارای اسید لاکتیک است که یک لایه‌بردار طبیعی به شمار می‌رود و باعث پاکسازی سلول‌های مرده می‌شود. از آنجایی که گرفتگی فولیکول‌ها و پوست سر ناسالم از دلایل اصلی ریزش مو هستند. استفاده از ماسک عسل و ماست برای مو می‌تواند به رشد فولیکول‌ها و جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

مواد لازم

  • ۲ قاشق غذاخوری ماست
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل

طریقه درست کردن و استفاده

برای تهیه این ماسک مو کافی است عسل و ماست را به خوبی با هم ترکیب کنید. تا یک مخلوط یک دست حاصل شود. سپس آن را از پوست سر تا‌‌‌‌ انتها بر روی موهای خود بمالید و ماساژ دهید. بگذارید ماسک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست سر بماند. در‌‌‌‌ انتها موهایتان را با شامپو بشویید.

Honey Hair Mask قطع ریزش مو با این ماسک عسل

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مجله دلتا مطلب ماسک‌های آبرسان خانگی به موهای شما جان می‌دهد را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۱۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۵۱ ب٫ظ

    فوق العاده عالیست

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۲۳ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۱۵ ب٫ظ

    عسل مجزه می کنه برای خوردن مقوی است ریزش مو یا اینگونه بگویم کم موی ارثی است هر چیزی بخور یا بماله اثری ندارد باید معجزه بشه

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…