پاتوق هیجان‌انگیز شطرنج‌بازهای تهران

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پارک شطرنج آجودانیه پاتوق شطرنج‌بازهاست. البته اگر خیلی هم اهل شطرنج نیستید مشکلی نیست. چون این پارک امکانات خوب زیادی دارد که می‌تواند برای همه جذاب باشد.
پارک شطرنج تهران

بسیاری از پارک‌ها در یک تم و با سبک خاصی طراحی می‌شوند. این پارک‌ها معمولا علاقه‌مندان زیادی دارند. یکی از این مکان‌ها پارک شطرنج در منطقه آجودانیه تهران است. اگر از مشتاقان صفحه سیاه و سفید شطرنج هستید طراحی این پارک نظر شما را جلب خواهد کرد. با مجله دلتا همراه باشید تا پارک شطرنج تهران را بهتر بشناسید.

صفحه سیاه و سفید جادویی پارک شطرنج تهران

همه چیز در پارک شطرنج از مهره‌ها و صفحه بازی شطرنج الهام گرفته شده است. چه تزییناتی که در سراسر پارک مشاهده می‌کنید، چه مجسمه‌های پارک و حتی ساختمان‌هایی که در پارک قرار دارند، همگی یادآور ورزش شطرنج هستند. این پارک در سال ۱۳۷۰ ساخته شده است و از آن زمان به دلیل طراحی و تم پارک این نام را دارد.

امکانات پارک شطرنج

در پارک شطرنج تعداد زیادی صفحه شطرنج و احتمالا تعدادی بازیکن خوب برای هم‌بازی شدن پیدا خواهید کرد. در پارک شطرنج می‌توانید مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری نسبتا استانداردی پیدا کنید. مسیر دوچرخه هموار و بدون مانع است و برای شما خطری ندارد.

پارک شطرنج آجودانیه

سالن رخ

در سالن شطرنج پارک، میزهای شطرنج قرار دارد و در بازه‌هایی از زمان، مسابقات یا کلاس‌های شطرنج در این سالن برگزار می‌شود. این یک فرصت عالی برای علاقه‌مندان شطرنج است تا بتوانند با سایر ورزشکاران آشنا شوند.

چگونه خود را به پارک شطرنج برسانیم؟

پارک شطرنج در محدوده کاشانک شهر تهران قرار دارد. اینجا در تمام ساعات شبانه‌روز قابل استفاده است اما کارمندان ساختمان‌های آن در ساعات اداری حضور دارند.

آدرس: تهران، خیابان آجودانیه، نبش کوچه سیزدهم شرقی

پارک شطرنج تهران

بعد از گشت‌وگذار در پارک شطرنج کجا برویم؟

موزه دارآباد

موزه دارآباد از جمله دیدنی‌های منطقه آجودانیه است. در این موزه می‌توانید نمونه‌های تاکسیدرمی شده حیوانات را مشاهده کنید. علاوه بر این چندین گونه از پرندگان، آبزیان، پستانداران و علفخواران هم در این مجموعه در قفس نگه‌داری می‌شوند.

موزه دارآباد

هیومن پارک

اگر دوست دارید فرزندانتان درباره بدن انسان بیشتر بدانند می‌توانید آن‌ها را به یک سفر جالب به داخل بدن انسان ببرید. در این مکان بچه‌ها می‌توانند چیزهای زیادی درباره بدنشان یاد بگیرند.

هیومن پارک

پارک رویال

در رویال‌پارک با استفاده از خطای دید فضای جالبی را ایجاد کرده‌اند. احتمالا فرزندان شما از دیدن این پارک بسیار لذت خواهند برد. اگر به جاذبه‌های گردشگری تهران علاقه دارید، عمارت دیدنی وزیر جنگ در دل منیریه تهران را بخوانید.

پارک نیاوران

سه مکان قبلی در شمال پارک شطرنج بودند اما اگر کمی به سمت غرب بروید به پارک نیاوران و در بالای آن کاخ نیاوران می‌رسید.

پارک نیاوران

آواسنتر

در جنوب پارک شطرنج و در خیابان اقدسیه مرکز خرید آوا سنتر قرار دارد. آوا سنتر مرکز خرید نسبتا لوکسی محسوب می‌شود که فروشگاه‌های متنوعی دارد.

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات دقیق و مناسبی درباره پارک شطرنج در اختیارتان قرار دهیم. اگر از دوستداران ورزش زیبای شطرنج هستید دیدن این پارک فرصت خوبی برای بازی با افراد علاقه‌مند دیگر است.

آوا سنتر

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری گردشگری وحشت در ایران، از دره اجنه تا قبرستان طلسم‌شده را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۱ در ۴:۱۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۳:۵۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…