انجام این کارها شما را غمگین می‌کند

۳
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای اینکه بتوانیم یک زندگی سالم داشته‌ باشیم باید این خطاهای ساده روزمره را بشناسیم و از انجام آن‌ها خودداری کنیم.
نشانه های عاشق شدن مرد

آنچه شما مکرر انجام می‌دهید، برایتان عادت خواهد شد و درصورتی‌که این عادت‌ها مفید نباشند، حتما به شما آسیب خواهند زد. در این مطلب از مجله دلتا  قصد داریم به معرفی عادات اشتباه در زندگی افراد می‌پردازیم.

عادات اشتباه در زندگی افراد

عادت‌های اشتباه زندگی ما آن‌قدر زیاد است که قابل ذکر نیست. اگرچه شاید این اشتباهات آن‌قدر ساده و پیش پا افتاده باشند که ما حتی متوجه آن‌ها نشویم. اما همین اشتباهات ساده می‌توانند در طولانی‌مدت مشکلات جبران‌ناپذیری را برای ما به‌وجود بیاورند.

تمرکز بر وقایع و ماجراهای هر فرد، به جز خود

یادتان باشد نباید چنان فکر و توجه خود را بر وقایع و رویدادهای موفقیت‌آمیز دیگران متمرکز کنید که از خودتان غافل بمانید و بدانید در زندگی، وقایع و ماجراهایی بر شما می‌گذرد، اما شما هرآنچه را که لازمه کشف شایستگی‌هایتان است، دارید.

بنابراین هنگامی‌که تصمیم می‌گیرید کنترل زندگی‌تان را به‌دست بگیرید، تغییرات شگفت‌انگیزی را در زندگی احساس می‌کنید و به عبارت دیگر اجازه نمی‌دهید دیگران در اندیشه و تصمیم‌گیری‌تان دخالت کنند و مانع انجام آن‌ها شوند.

در انتظار فرارسیدن زمان ایده‌آل و مطلوب

توهم فرارسیدن زمان ایده‌آل را فراموش کنید. لحظات، به‌خودی‌خود مطلوب نیستند، بلکه این شما هستید که لحظات را می‌سازید. افراد بسیاری منتظر هستند که بخت و اقبالشان همان لحظه ایده‌آل و فرصت مطلوب را که به‌دنبالش هستند، برایشان به ارمغان بیاورد، اما توصیه می‌کنیم از این‌خیالات و توهمات دست بردارید. چراکه این وضعیت مطلوب، چیزی جز خیال باطل نیست. برای اینکه حال بهتری را داشته باشید به مطلب آیا همیشه باید حالمان خوب باشد؟ سر بزنید.

عادات اشتباه در زندگی افراد

کار‌کردن فقط برای دریافت حقوق ماهیانه

بدون علاقه کارکردن، مانند محبوس‌شدن در زندان است؛ پس توصیه می‌شود حتی اگر عاشق شغلتان نیستید، حداقل به آن علاقه‌مند باشید. هنگامی‌که شما زندگی خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنید که مجبور هستید کار کنید تا از پس مخارجتان بربیایید.

در اینجا ذکر این نکته ضروری است که علاقه‌مندی به کار و شغل، بازدهی کاری شما را افزایش می‌دهد و باعث تقویت روح، روان و افکار شما می‌شود.

نگه‌داشتن حس تنفر در خود از عادات اشتباه در زندگی افراد

تیرگی نمی‌تواند با تیرگی ناپدید شود. تنها روشنایی می‌تواند آن را محو سازد. پس نفرت نمی‌تواند نفرت را از بین ببرد و فقط عشق و محبت است که می‌تواند آن را ناپدید سازد.

هنگامی که ما حس نفرت را در خود نگه می‌داریم، واقعیت آشکار می‌شود و بیشتر وجودمان را دربرمی‌گیرد و ما را تحت‌کنترل خود درمی‌آورد.

تکیه محکم بر نگرانی‌ها

زمانی می‌رسد که زندگی گذشته خود را مرور می‌کنید و می‌فهمید تقریبا تمام دلواپسی‌ها و ترس‌های اضطراب‌آورتان هرگز تحقق نیافته‌اند و کاملا موهوم و بی‌اساس بوده‌اند. خب حال که این‌گونه است، چرا همین حالا دلهره‌ها را کنار نگذاریم؟ چراکه اگر به این مورد دقت نکنیم، فرصت‌ها و موقعیت‌های بسیاری را برای شادمانی نابود می‌کنیم.

بکوشید هرگز خود را در قیدوبند زندگی قرار ندهید تا تحت هر شرایطی از زندگی‌تان لذت ببرید و قسمت‌های پوچ زندگی را که موجب نگرانی و افسردگی‌تان می‌شوند را رها کنید تا بتوانید زندگی شادی داشته باشید.

فکر‌کردن دائمی به مشکلات

فراموش نکنید که یک روز بد، صرفا یک روز ناخوشایند برای شما است. پس آن را بدتر نکنید. بدون شک دوران سختی‌ها، بر وضعیت و شرایطی که در آن زندگی و کار می‌کنید، تاثیرگذار است. اما نباید بر شخص شما و نیز بر هدف و مسیر حرکتتان در زندگی اثر بگذارد و شادی را از شما سلب کند.

دائما به‌دنبال شادی‌های زودگذر بودن از عادات اشتباه در زندگی افراد

شادی و خشنودی زندگی یا گذراست یا ماندگار. نوع زودگذر آن، از لحظات مربوط به رفاه و آسایش مادی سرچشمه می‌گیرد، درحالی‌که نوع ماندگار آن، حاصل رشد تدریجی فکر و ذهن است.

ممکن است در نگاهی کوتاه، تشخیص شادی زودگذر یا ماندگار دشوار باشد، اما به‌مرور می‌توان آن‌ها را تشخیص داد. شادی‌های ماندگار در فرازونشیب زندگی تداوم می‌یابند. زیرا ازطریق آن‌ها، فکر و ذهن آرام و مطمئن باقی می‌ماند.

عادات اشتباه در زندگی افراد

پیشنهاد مطالعه: مطلب قاتل خاموش روان شما چیست؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۴ ق٫ظ

  2. بهینا 🎈

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۳۲ ق٫ظ

    چه کاری انجام دهیم تا از حالت افسردگی در ایم

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۱۹ ق٫ظ

      سلام دوست عزیز
      به مطلب «افسردگی را با ۴ روش سریع نابود کنید» در مجله دلتا مراجعه کنید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…