زیباترین فرودگاه جهان کجاست؟

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فرودگاه‌های زیادی در جهان وجود دارند که بسیار زیبا هستند اما قطعا لقب زیباترین آن‌ها تنها به یک کشور تعلق خواهد داشت.
زیباترین فرودگاه جهان

به نظر می‌رسد که بالاخره زیباترین فرودگاه جهان خودش را به همه نمایان کرده است. زیباترین فرودگاه جهان توسط معمار برجسته (Zaha Hadid) طراحی شده که قرار است در کشور چین و شهر پکن شاهد آن باشیم. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا زیباترین فرودگاه جهان را بیشتر بشناسید.

فرودگاه های جهان

بزرگ‌ترین فرودگاه جهان

به فرودگاه پکن خوش آمدید، کارشناسان می‌گویند این فرودگاه، نهایتا به چند دلیل، بزرگ‌ترین فرودگاه جهان نیز خواهد شد. با چهار باند و یک ترمینال با مساحت دو میلیون فوت مربع (حدود ۱۸ هکتار)، یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌‌های جهان است که سالانه ۴۵ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند.

بزرگترین فرودگاه جهان

طراحی فرودگاه جدید پکن

در زیباترین فرودگاه جهان مسافران، فضایی را خواهند دید که تاکنون ندیده‌اند. مسیرهای پیاده‌روی به یک قطب مرکزی متصل است که مسافران پروازهای بین‌المللی و خارجی را از هم جدا می‌کند. فضای فرودگاه پکن همچنین دارای فضاهای باغی عجیب‌وغریب است تا به‌صورت تضمینی فراموش کنید که در فضایی با چندین تن فلز و بتن محصور شده‌اید. اگر به دیدنی‌های جهان علاقه دارید، پراگ، عروس زیبای اروپا را بخوانید.

فرودگاه چین

معمار مرحوم Zaha Hadid، ساختمان جدید فرودگاه پکن را با دو هدف طراحی کرد که در ذهن بماند:

  • ساخت یک فرودگاه جمع‌وجور
  • کاهش زمان پرواز

فرودگاه پکن

احترام به کشور بومی

در وب‌سایت این معمار برجسته گفته شده است که تقارن کلی طراحی ترمینال فرودگاه با شکل دورانی آن، همراه با هم یک ترکیب مایع ایجاد می‌کند که نشان‌دهنده هماهنگی و تعادل در مناظر چینی است. در همین حال، رنگ‌‌ها و مواد اولیه آن بیان‌کننده یک زبان بصری در مورد فرهنگ سنتی چین است.

و اما این‌ها، همه چیز در مورد این فرودگاه نیست! طراحی این فرودگاه زیبا، نیز سازگار با محیط زیست است و با توجه به مشاوره مهندسی مهندس BuroHappold، پیش‌بینی می‌شود که میزان مصرف انرژی و انتشار گاز کربن دی اکسید در این مکان تا ۵۰ درصد کاهش یابد.

 

زیباترین فرودگاه جهان

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری کلیسای وانک در قلب عاشقانه‌ترین خیابان اصفهان را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…