بدتیپ‌ترین مردان کدامند؟

۱
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای بسیاری از آقایان همیشه سوال بوده است که مردان خوش‌تیپ چطور لباس می‌پوشند که نظر دیگران را جلب می‌کنند.
اشتباهات مردان در لباس پوشیدن

دقت کرده‌اید که بعضی از خطاهای پوشش و استایل کاملا مشخص هستند و تقریبا افرادی که از دنیای مد و پوشاک و خوش‌تیپ بودن هم بی‌خبر هستند به‌راحتی به آن واکنش منفی نشان می‌دهند؟ در این مطلب از مجله دلتا به موضوع اشتباهات مردان در لباس پوشیدن می‌پردازیم.

اشتباهات مردان در لباس پوشیدن

پوشیدن جوراب اسپرت سفید

شاید شما هم تجربه باز کردن کشوی جوراب‌ها و مواجه شدن با انبوهی از جوراب کهنۀ اسپرت را داشته باشید. این جوراب‌های کهنه و غیررسمی می‌توانند یک‌تنه تیپ و استایل‌تان را مخدوش کنند.

جوراب مناسب برای پوشیدن به همراه کت‌شلوار، جوراب رسمی قهوه‌ای یا مشکی است. البته برخی از جوراب‌های طرح‌دار هم به دنیای مد وارد شده‌اند و استفاده از آن‌ها درصورتی‌که با شخصیت و سلیقه‌تان هماهنگ باشد به خاص‌تر شدن تیپ‌تان کمک می‌کند.

 شلوار بیش از حد بلند

شلوارهای گشاد با قدی بلند و چند لایه چین در ناحیه دم‌پای شلوار باعث می‌شوند شلخته و کوتاه‌قد به نظر برسید. البته برخی معتقدند که یک لایه چین در قسمت دم‌پای شلوار مطلوب است ولی این مورد هم مناسب نیست و در دنیای مد کنونی جایی ندارد. بهترین اندازه برای قد شلوار، حالتی است که دم‌پای آن کمی بالاتر از کفش می‌ایستد.

پس برای اینکه شلوارتان دم‌پای مناسبی داشته باشد باید از خیاط بخواهید که آن را تا لبۀ کفش کوتاه کند یا به‌صورت دم‌پای دوبل دربیاورد. منظور از دم‌پای دوبل هم همان حالتی است که این بخش از شلوار به‌سمت بالا تا می‌خورد.

 لباس پوشیدن مردان

آستین بیش از حد بلند

آستین کت بخش مهمی از تیپ رسمی آقایان را تشکیل می‌دهد؛ شاید شما هم به این موضوع پی برده باشید که متاسفانه تنها عده اندکی از آقایان محترم به اندازه مناسب آستین کت دقت می‌کنند و اگر آستین‌شان در اندازه مناسبی قرار ندارد به خیاط مراجعه می‌کنند.

اندازه مناسب برای آستین کت، بالای استخوان مچ دست است. آستین باید طوری روی دست قرار بگیرد که حدود ۳ سانتی‌متر (۱٫۲ اینچ) از آستین پیراهن زیر کت را نمایان کند. تقریبا هر خیاط ماهری می‌داند که اندازه آستین کت باید چگونه باشد. پس به آستین کت‌تان دقت کنید و اگر بلندتر از حد استاندارد است، حتما به خیاط مراجعه نمایید. اگر قدتان کوتاه است حتما به مطلب ۷ اصل مهم لباس پوشیدن خانم‌های قد کوتاه مراجعه کنید.

باز گذاشتن تعداد زیادی از دکمه‌های پیراهن

اگر از کراوات استفاده نمی‌کنید، بستن دکمه‌های پیراهن تا زیر گلو اصلا فکر خوبی نیست. اما باز گذاشتن دکمه‌های متعدد هم فکر چندان بهتری نخواهد بود. باز گذاشتن بیش از دو دکمه از پیراهن در استایل و تیپ رسمی کار درستی نیست. اگر دکمه‌های زیادی را باز بگذارید، نشان می‌دهید که چیزی از دنیای مد و فشن نمی‌دانید یا بسیار شلخته و بی‌توجه به ظاهرتان هستید. شما که نمی‌خواهید شلخته یا بی‌سلیقه به نظر برسید، می‌خواهید؟

پوشیدن پیراهن گشاد

پوشیدن پیراهن گشاد، تیر خلاصی به تیپ و استایل خوب و مناسب است. با پیراهن گشاد، چاق و خپل به نظر خواهید رسید و وزنتان بیشتر از چیزی که هست به نظر می‌رسد. همیشه باید پیراهنی اندازه و مناسب بپوشید. برای اینکه بدانید پیراهن مناسب دقیقا چیست باید به یقه دقت کنید تا طول آن بیش از دو انگشت نباشد.

شانه‌های پیراهن نباید افتاده باشد و در ناحیه شکم و کمر هم نباید پیراهن‌تان چین بخورد. این روزها پیراهن مناسب برای اندام‌های مختلف به‌وفور در بازار یافت می‌شود؛ پس بهانه نیاورید و به دنبال گزینه مناسب بگردید.

 لباس پوشیدن

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مجله دلتا مطلب با این چند ست بلوز و شلوار زنانه در مجالس بدرخشید را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…