با فواید وازلین برای پوست آشنا شوید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خواص بی‌شمار وازلین موجب شده است تا این ماده به یکی از مؤثرترین و پرکاربردترین مواد در بهبود جای زخم و بریدگی و همچنین زیبایی و سلامت پوست و مو تبدیل شود.
فواید وازلین برای پوست

فواید وازلین برای پوست از جمله مواردی است که افراد باید از آن اطلاع داشته باشند تا از آن در روتین پوستی خود استفاده کنند. ژل پترولیوم یا وازلین، نوعی روغن معدنی است که اولین بار توسط رابرت آگوستین چیسبوری در سال ۱۸۵۹ کشف شد. در حقیقت، وازلین ترکیبی از پارافین، مواد معدنی و میکروکریستال است. امروزه وازلین در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، زیرا این روغن معدنی دارای خواص زیبایی و درمانی فوق‌العاده زیادی است. همراه دلتامگ باشید.

فواید وازلین برای پوست

در ادامه به فواید وازلین برای پوست می‌پردازیم.

وازلین مرطوب‌کننده پوست

شاید فکر کنید که غلیظ بودن روغن وازلین باعث می‌شود که استفاده از آن بر روی صورت سبب ایجاد لکه‌های پوستی شود و منافذ پوست را مسدود نماید. اما این اتفاق نخواهد افتاد. وازلین یک ماده با منشأ طبیعی است و به همین خاطر آلرژی‌زا نیست. از طرفی مرطوب‌کننده قوی پوست است که برای درمان خشکی پوست در هر سنی مناسب است.

استفاده از این روغن بخصوص برای فصول سرد سال توصیه می‌شود زیرا سرما سبب خشکی و ترک خوردگی پوست می‌شود و از وازلین می‌توان برای حفظ رطوبت پوست سود برد. برای این منظور بهتر است شب‌ها و پیش از خواب از وازلین استفاده نمایید.

فواید وازلین برای پوست مثل درمان جوش‌های سرسیاه

اگر قصد خارج کردن جوش‌های سرسیاه را دارید، مقداری وازلین به‌صورت یک لایه نازک را روی بینی یا قسمت مورد نظر بمالید و به مدت ده دقیقه آن را با بخور گرم یا حوله داغ، گرم نگه دارید. سپس بشویید یا با یک دستمال، جوش‌های سرسیاه را خارج کنید.

وازلین نرم‌کننده پوست

پوست بعضی از قسمت‌های بدن که تحت فشار فیزیکی زیادی قرار دارند مانند پوست کف دست‌ها، قوزک و کف پاها، آرنج و زانو به راحتی خشک، شکننده و سیاه می‌شود. برای درمان خشکی این قسمت‌ها، هر شب پیش از خواب یک لایه وازلین روی این بافت‌ها بمالید. بهتر است با یک کیسه پلاستیک یا جوراب آن را بپوشانید.

وازلین نرم‌کننده پوست

جوانسازی پوست

روغن وازلین با ایجاد آبرسانی و حفظ رطوبت پوست، مانع از عمیق شدن چین و چروک شده و خاصیت ضد پیری و ضد قارچی قوی دارد.

درمان جوش و آکنه

اصولا این ماده توانایی خاصی در درمان مستقیم جوش و آکنه ندارد ولی به دلیل خاصیت لایه‌برداری و پاکسازی آلودگی‌ها از منافذ پوستی می‌تواند تا حدود سبب پیشگیری از ایجاد جوش شود.

مطلب پیشنهادی:  این کارها زنان را عاشق و دیوانه می‌کند

فواید وازلین برای پوست مثل اسکراب بدن

برای لایه‌برداری و جداسازی پوست مرده، مقداری وازلین را با یک ماده زبر نظیر شکر یا نمک ترکیب نمایید و با مالیدن آن به پوست، قسمت‌های پوسته داده را به صورت اسکراب، لایه‌برداری و زیباسازی کنید.

رفع تیرگی دور چشم

یکی از روش‌های موثر درمان سیاهی دور چشم استفاده از ماسک وازلین به همراه چند قطره آب لیمو است. پس از گذشت ساعت می‌توان آن را پاک کرد.

رفع لکه‌های پوستی

برای کمرنگ کردن لکه‌های پوستی توصیه می‌شود از ماسک صورت وازلین و برگ خرمالو استفاده نمایید. برای این منظور، سی گرم برگ خرمالو را بشویید، در آفتاب خشک و بعد به خوبی پودر کنید. سپس این پودر را با وازلین ترکیب نموده و برای ده تا بیست روز به شکل ماسک صورت استفاده نمایید.

فواید وازلین برای پوست مثل رفع چین و چروک پوست

ماسک تهیه شده از وازلین به همراه سفیده تخم‌مرغ برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک پوست مناسب است و به سفت شدن پوست و جلوگیری از افتادگی کمک می‌کند. یک عدد سفیده تخم‌مرغ را هم بزنید تا کف کند.

بعد چند قطره آب لیموی تازه و یک قاشق وازلین به آن اضافه کرده و مخلوط نمایید. این ماسک صورت را به مدت یک ربع ساعت روی پوست بمالید و بعد بشویید.

عوارض وازلین برای پوست صورت

عوارض وازلین برای پوست صورت

این محصول که با نام تجاری وازلین هم شناخته می‌شود، یک کرم پوستی ارزان قیمت محسوب شده که در تمامی داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. با وجود بی‌خطر بودن و مصرف فراوان آن باز هم عوارض آن برای پوست صورت، در برخی از موارد به شکل  تحریک پوست و ایجاد جوش و آکنه خود را نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…